Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1026 ggr
frukove
0

Avelsförsäkrad

Jaha,nu fick jag en till dyrköpt erfarenhet.

Snittade min avelshona igår (och fick 4 ungar som också mår jättebra!) och veterinären tog hennes livmoder.Så idag ringer jag med positiv inställning till Agria till dom för att ta ut min avelsförsäkring som jag har haft där sedan -03.

Vad f-n tror ni jag får till svar denna gång då?

Nämen hon har ju haft 3 kullar redan då har du ju kunnat använda henne i avel på flera kattungar redan!Visst f-n har dom kunnat säga det när jag betalade årspremien då?!

Passade på att höra vad som gäller min avelshane då-jaa,vad tror ni?Där står jag också bara å betalar men kan aldrig använda avelsförsäkringen!En hane som lämnat mer än 5 kullar omfaaats inte av avelsförsäkringen!

Men jag bör ju betala Venuz avelsförsäkring i 3 år och 12v för så länge omfattas kullen av Dolda fel!

Dolda fel orkar jag inte ens bli förbannad på längre!

Behöver väl inte tillägga att jag inte blev på bra humör nu!

Heléne

Ny adress till hemsidan:

englagirl
0

Jag förstår dig Skrikandes

Visst är det märkligt med våra försäkringar?

Hade du fått ut någonting på försäkringen om hon inte hade haft nån kull eller "bara" haft t,ex två kullar?

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Headturners
0

Dumpa Agria, det gjorde jag för många år sen……. Dom är inte kloka grrrrrrr

Sussie

SussiF
0

Vansinne !!!

Mayer
0

Byt till If.

Då har du ju Robert som kontakt.

Jag har aldrig haft tjorv med If.

yadhayezibas
0

Agria har blvit helt hopplösa. Jag har en hona som inte tar hand om sina bebisar. Så jag har varit i kontakt med Agria om det för jag har tänkt kastrera henne. För det är tråkigt o jobbigt för både henne och mig. Men de säger att troligtvis så kommer jag inte få ett dugg för det. För det är ingen sjukdom att inte ta hand om sina kattungar.

Känns urtråkigt att betala en massa så lyckas de hela tiden slippa undan iallafall…..

Annika1963
0

Säger som Sussie.Hoppa av Agria.Det är flera som har gjort det har jag hört.

Jag har IF är är mer än 100% nöjd. Nu räcker det med att man bara ringer in till IF och tar allt per telefonen.Inga papper behövs att fylla i. Och snabba att betala ut pengar oxå,inom 5 dagar finns allt på kontot.

/Annika

u-marklund
0

Det som är trevligt med detta är att bebisarna mår bra, GrattisSkrattande

heliotropes
0

Det är inte roligt när man får svar efteråt vad som gäller, då man själv tagit för givet att vissa "saker" gäller..men..nähädå!!

Ibland tror jag att de ändrar sig lite hur det passar demObestämd

Jag kom ihåg mitt första försäkringsärende som jag tog för givet, då en inköpt avelshane visade sig efter 6 år och med olika honor inte "fick till det", jag lät kastrera honom, och svaret jag fick var att för att få ut något av liv/avelsförsäkring, skulle hanen ha haft avkomma efter sig.Foten i munnen Tror dom verkligen att man köper en avelshane till sitt katteri för att inte kunna använda honom i 6år !!

Jag har If och jag är relativt nöjd med dem.

Eva // medarbetare på Perser

Marita-L
0

Jag har fortfarande Agria och stannar nog därOskyldig.

Jag vet om det där med max tre kullar för att få ut för förlorad avel för dom anser nog att man honan redan har betalat sig då hon har haft tre kullar så då har man inte gått i förlust.. Jag frågade om det en gång och fick det svaret.

Lika så angående hanen och där vet jag också att dom kräver en fertilitets undersökning innan man man får ut för förlorad avel och fast man har gjort det och inget visar får man inget ut..Obestämdmen dom betalar endast fertilitets undersökningen om hanen har parat ett antal honor utan att gett bebisar..hmObestämd

Knasigt kan jag tycka då en del faktiskt aldrig parar

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Headturners
0

Hmmm låter som att man betalar å betalar till Agria men när de ska betalas ut nått finns de alltid nått som gör att du inget får tillbakaFoten i munnen

Sweland har vi och är nöjda just nu ….

Helene grattis till bebisarnaGlad Hoppas få se bilder snartGlad

Sussie

Marita-L
0

#1 Jag har fått ut för förlorad avel på min Flisan när hon fick livmodersinflamation, då frågade dom inte änns hur många kullar hon hade haft dom bara betalade ut det utan problem.

Jag fick livmodersinflammation på min Fiona en gång också då gjorde vi en behandling med Alizin, väldigt dyrt men ifråga sattes inte heller av Agria dom betalade utan problem.

Där emot har jag min Vira som aldrig har velat ha bebisar och eftersom ingen hane hade velat parat henne fast hon löpte som bara den så betalade dom inte fertilitetsutredningen så det gjorde jag själv.

Inga fel visades men det framstod att Vira hade mer manliga hormonerObestämdsom mycket väl stämde med hennes sätt osv.

Agria kontaktades ingen ersättning gjordes eftersom hon då hamnade i mitten av systemet ..att en hona har för mycket manliga hormon finns liksom inte med som ett fel för fertiliteten..hm knasigt…Obestämd

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Twice-As-Nice
0

Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Det kan vara bra att veta då jag har mina honor avelsförsäkrade i Agria.

Stort grattis till kullen!Glad

MVH

Kristina

Mayer
0

#6 Håller helt med!

miascharming
0

# 5 vet du något försäkringsbolag som skulle ersätta dig för att mamman inte tar hand om sina bebisar ?