Årets första utställning -Örebro!
Så var det dags för 2010's tävlingsår att börja! Hoppas att ALLA som åker på Nerikes utställning i helgen, har läst bekräftelsen väl och INTE tar med egna ögondroppar!!
För om ni nu använder de som klubben tillhandahåller, så behöver Ni ju inte smussla med pipetterna i fickorna
.
Lycka till och hoppas domarna är uppmärksamma på droppade/dopade katter!
Jag ser verkligen fram emot utställningen
Jag ska dit med tre huskatter på lördag.
Tänkte bara fråga, vad är det för sorts droppar som är förbjudna? Hur dopas katterna av det? Jag har inte med mig några ögondroppar men jag är lite nyfiken på vad dom gör för ögat och vad är det för droppar som klubben brukar tillhandahålla?
Jag använder aldrig några ögondroppar till mina katter men jag är som sagt lite nyfiken eftersom jag vet att det är mycket prat om förbjudna droppar men har aldrig förstått vad dropparna gör.

jag längtar också! ska bli kul att ställa ut min Emil för första gången=)
Jag är också ny på detta. Men jag vet att det fins vissa ögondroppar som är förbjudna, som förstör ögonen på längre sikt. Men om man tar dem så spärrar katten upp ögonen (så den får runda stora fina ögon och ser piggare ut). Enligt mig är det bara idioter som håller på med saker som förstör deras katt! Så tummen upp för lagligt. Tyvärr går det ju lätt att få tag på via internet…
Vissa veet jag droppar i vanligt vatten i kattens ögon och det är ju helt okej! Men om man ser någon som droppar (vad det nu är) så blir det lätt att dumma rykten sprids….
#2 Ställer du på lördag eller söndag?
Usch, att dropparna var förbjudna visste jag (trodde att det kunde vara något i typ med vad du skrev, att de får "snyggare" ögon på något sätt) men att det kan förstöra ögonen visste jag inte. Usch för dom som använder sånt, då är man ju inte på utställning för att det är kul eller att man tycker om sin katt för sånt gör man inte på sin älskade.

Nej exakt. inte vill man göra illa sin älskling heller… Jag ställer på Söndagen!

Och jag kommer såklart =) Går assistent på lördagen o ställer min nyblivna Årets Katt 2009 Feztiz (måste spänna ut bröstet lite, är så stolt över min vackra husis, andra året i rad som hon tar det med). Och jag ställer även ut min ena skogis hane på söndagen med. =)
Vi ses där alla *kraaamar* Madeleine
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Jag förstår bara inte varför SVERAK har regler som förbjuder dessa ögondroppar, när man (domare mfl.) ändå inte bryr sig om att några använder det på sina katter? Men man kanske inte törs, vad vet jag?
# 6 Öppna gärna en egen tråd om detta så andra kan dela sina funderingar kring detta ämnet.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus