Kattens spenar
Hej,
jag såg något konstigt på min honkatt igår. När jag kammade hennes mage och bröstkorg så ser jag att det är en hård gulnande bit på hennes bröstvårta som lossnar.
Sedan kommer det ut någon vitt och trögflytande ur det. Bröstet känns svullet, och det ser ut som om det finns mer vitt gojs i det. Är det någon som känner igen sig? Det är kattens översta spene.
Hon har aldrig varit dräktig eller är det nu heller, men kan det vara någon mjölkproduktion på något vis?!?
Tack på förhand!
Mvh Sara
Har inte varit med om något sådant. Jag tycker att du ska ringa och prata med en veterinär och höra vad de tror att det är.
Låter som hon är skendräktig och har mjölk, men ring vet. så hon inte har någon infektion elller liknande
Sussie
men det gula låter ju som det är det "vaxet" som blir när de är dräktiga
Tack för alla svar! Jag ska se vad vet säger när jag ringer dem.
Återkommer till er!
Mvh Sara
Hej!
Idag har jag pratat med vet, och hon sade att det var helt ofarligt. Idag är Doris (kattens) spene normal igen, så kommer det tillbaka så ska jag ringa dem.
Jag märker idag att Doris har börjat löpa också, hon är så kramsjuk och babblar konstant hela tiden, och enligt vet så är det normalt att brösten kan "läcka" lite just vid löp.
Tack för all respons, det är jätteskönt att få svar från erfarna kattägare. Oftast så får man vettigare svar här än hos vet! d=0)
Mvh Sara
gott att du fick en förklaring
dom kommer nog att vilja känna på henne. Lycka till och tala om hur det går…