Perser iFokus

Perser

Etikett: 03-avel-genetik-uppfödning
Läst 2623 ggr
Raktajinos
0

löpande katt när tar det slut?

Nu har min lilla här hemma löpt i 20 dagar!! Jag börjar bli smått galen av att inte få sova :) Är det normalt att dom löper så länge? Om hon mot all förmodan skulle vara dräktig hade hon slutat löpa då?

Jag kikade lite på henne igår och jaja men helt knallröda små små knappnålshuven ..

Kan det vara så att dom är röd/rosa ändå? Svinto är totalt ointresserad av henne och isåfall har han verkligen lagt upp ett spel för galleriet för jag har inte sett att han har varit ens i närheten av henne .. tvärt om han tycker hon är riktigt jobbig och brukar gå åt andra hållet när hon kommer …

EddaM
0

Vad konstigt att hon har löpt så länge, det kan ju inte vara så bra. Har hon gått ner sig mycket?

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Raktajinos
0

Ja det är ju nästa grej :( Hon är en rätt liten katt från början och nu börjar hon bli rent utav mager ….

RolfH
0

Det är absolut inte normalt med löp som vara så länge. Löp brukar variera mellan 3 - 7 dagar. Röda tuttar brukar ju inte synas innan 2-3 veckors dräktighet. Kan det vara så att det varit ett kort avbrott i löpet på 1-2 dagar?

Det är inte bra om löp varar så länge och en hana får tillfälle att para under hela tiden. Det kan faktiskt innebära att befruktningen kan skilja sig på flera dagar mellan olika ägg. Dessutom så mår ju katten inte bra, går ner i vikt mm. Jag skulle höra med en veterinär.

EddaM
0

Det kanske är någon sorts hormon fel eller något. Du kanske får sätta henne på p-piller om du vet att hon absolut inte är dräktig.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Kittentotts-deleted
0

Se nu börjar det komma lite informatin Kusin, jag tycker det är bra du tog upp detta för som jag sa t dig verkar detta inte normalt att löpa så lång tid. Eftersom jag inte vill ge dig fel information så tror jag det va bra du la in frågan här om löpningen. jag hade hoppats på Pixla också kan ge något svar, vet hon kan en del också om detta. Men min tanke igår då vi pratade va just hormonellt fel. Vad jag förstått har du inga parningar sett, ej hört, och så är Svinto helt ointresserad av henne, man kan ju inte vara 100% han inte smugit på nattetid ändå, men detta är ju inte så troligt. Löp kan ju ge vad jag hört röda tuttar. Men jag tycker ju att mina flickor som löper lång tid är annorlunda med upp till 12 dagars löp.Så kanske får man kontakta en bra Veterinär så inget är fel. Hoppas att det kommer mer här som kan detta ämnet.

Raktajinos
0

Jo jag antecknade den 5 januari som första löpdag och faktiskt trodde jag att det var över 11 det har jag antecknat för hon var tyst i en och en halv dag men när hon sen fortsatte så trodde jag att det var samma löp men det kanske är så att hon löper igen nu då så tätt inpå? Jag skall ringa Katarina Bewig imorgon hon har telefontid på morgonen och höra vad jag skall göra. Jag gillar inte p-piller för jag är så rädd att hon får juvertumörer :( Men i det här fallet kanske det ändå är bäst? Om mot all förmodan hon ändå skulle vara dräktig hur tidigt kan man göra ultraljud? För det är väl inte bra att ge henne p-piller om hon är dräktig? Tack för att ni finns! Känns bra att kunna bolla problem med erfaret folk.

Kittentotts-deleted
0

Ultraljudet kan du göra vid 3-4 veckor, innan dess ser de knappt. Men detta talar nog Katarina Bewig om för dig.

Min Bella gick ju på p-piller mot min skräck för missbildningar genom sin andra dräktighet, jag visste ju inte hon av dräktig förrän det va 2 veckor kvar, hon hade ju fått p-piller då tror man ju inte detta.Veterinären talade då om för mig att det ingen fara va, och ungarn asom kom va superfriska o stora o finaSkrattandeMen tycker du ska kolla henne först.

Annkis54
0

Det är väl inte HELT ovanligt att vi inte märker parningar. Jag har varit med om det flera gånger (Hanen lever med oss, inga är avskiljda)
första gången hade jag varit uppe i Norrköping o ställt ut honan…skulle 2 veckor senare åka på nästa utställning. vid badningen inför den utställningen när jag fönade henne…så stack det ut stora röda tuttarFörvånad.
Bara att avboka henne från utställningen. Skriva upp datum som jag upptäckte tuttarna…räknade att hon var ca 3 v då…men oj vad jag hade fel….hon var runt 5 v gången då…så hon var "olagligt" på utställningen i NorrköpingGenerad
JAg hade inte hört nåt, inte sett nåt, inga hårtussar…
nuuuu har jag ju märkt att Cosmos….min hane, inte tycker att han ska behöva hålla fast honorna i nackskinnet…så det kan ju vara orsaken till att jag inte såg några hårtussar. Dte har han börjat med nu de senaste åren.

O är tuttarna små o röda, så gissar jag att hon är dräktig. Om hon är förstföderska så kan det ju synas efter 2 veckor. Min Blossom är nog dräktig nu…o 2 veckor efter parningen så var hennes tuttar knappnålsstora o RÖDA….
kollade de precis nu igen för idag är det 3 v. o de ser nästan likadana ut…så "time will tell"
fortsättning följer

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Dockan
0

FörvånadOj va jag tycker synd om dig och katten.Sånt behöver jag inte.Jag hade tyckt det hade varit kul med en kull efter DOCKAN,men jag tyckte inte det var något för oss.Sen var det några som ville låna TITUS men det blev bara en gång det blev inga bebisar där inte,men sen fick han också bli kastrat som alla mina 5 är.Det blir nog bra snart ska du se.LENA

Hälsningar LENAGlad

Raktajinos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ok efter mycket möda och stort besvär :) Lyckades jag ta den här bilden.

Kittentotts-deleted
0

Nog ser det ut kusin som hon är dräktig på dessa tuttar, men hon kan även troOskyldigJag vet inte vad jag ska säga mer! Ett Ultraljud ger ju resultat i frågan. Tyvärr har vi inga gravtester till katter ju. Om det inte går med de som finns t ossPenga munHallå du kanske ska ha kull, la la la la ringer du mig 2 på natten igen? va kul sist, men du gav mig en smärre chockSkrattandeNästa gång åker jag upp tror jag, hoppas det är helg så tar vi lite vin o gott också.

simzonites
0

Honans spenar blir rödare under löp också så det behöver inte innebära dräktighet men har de blivit större också så kanske det är bebbar i magen Glad Vill du veta säkert så är det ultraljud som gäller, jag tror de kan se det på ultraljud from vecka 4 (inte helt säker, fråga din veterinär för säkerhets skull)
Du säger att hon löper och har gjort det i 20 dagar, hur beter hon sig? går hon bara och skriker, eller ställer hon sig och trampar framför hanen med svansen undanlagd åt sidan?

/Lotta

/Lotta