Perser iFokus

Perser

Etikett: 00-viktigt-nyheter
Läst 456 ggr
Uffe
0

Film på Huskatter

Jag fick precis ett mail :

Hej!
Vi har fått i uppdrag att producera en DVD om huskatten. I den kommer vi att ta upp olika aspekter på att skaffa och äga katt som t.ex. vad man bör tänka på innan man skaffar katt, vad det kostar, hur man sköter den, vilka sjukdomar en katt kan få. Ett avsnitt kommer även att handla om kattklubbar och där medverkar bl. a. SVERAK genom Anette Sjödin.

Vi skulle vilja avsluta hela DVDn med ett "kattgalleri". Där tänker vi oss att kattägare skulle bidra med hemmavideofilmer på deras egna katter, lite typ "Låt kameran gå". Det behöver inte bara vara roliga filmer. Vi tror att det skulle vara ett uppskattat inslag för den som går i kattskaffartankar eller av någon annan anledning köper denna DVD.

Det enklaste sättet för oss att nå många kattägare är genom kattklubbarna. Jag undrar därför om medlemmar i er klubb har filmat sina katter och skulle kunna tänka sig bidra med en snutt? Skulle du kunna tänka dig att fråga runt lite för att se om det finns något intresse. För varje film vi använder kommer vi att ange vem som är ägare och vilken klubb dom tillhör.

Återkom gärna till mig så snart som möjligt!
Med vänliga hälsningar
Per W Rönnecke

KungBores
0

Hej!

GRK fick denna förfrågan strax innan jul att de ville filma på våran utställning. Då den blev inställd så hänvisade jag vidare till Boråskatten.

EddaM
0

Jag har tyvärr ingen film kamera annars så hade jag kunnat filma mina två.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z