Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 772 ggr
ophelia
0

Väderraport!!!!

Vi svenskar är ju glada i att prata väder.Såå vad har vi för väder i landet i dag?

Här på Österlen regnar det blåser lite och är 3+ just nu.Ska tydligen bli mer blåst och regn framåt dagen.Hur har ni det????Fundersam

fjellans
0

Rapport från Ostkusten, (Sörmland) -5 mulet och vi har SNÖ på backen. Det väntas mera snö och blåst förstås.

IdaJ
0

Sol, klarblå himmel och -18 grader. Härligt men kallt Glad

Dockan
0

Räcka ut tunganHär i Kalmar har äntligen dom första snöflingorna kommit det snöar rejält bra underbart tycker jag ingen vinter utan snöLena

Hälsningar LENAGlad

Uffe
0

På Västkusten har det snöat hela förmiddagen, nu väntar vi på regnet så otyget försvinner igenSkrattande

RolfH
0

Jag bor ju också på västkusten men längr norrut än Uffe. Här har det också snöat hela förmiddagen och snöar fortfarande riktigt rejält. Börjar nog närma sig decimetern nu:(

Uffe
0

Här har det slutat och de har lovat regn i eftermiddag, så kanske det är borta till kvällen igenGlad

Kittentotts-deleted
0

Halland Kungsbacka

Vi är insnöade denna gången.Vet inte om just vi ska drabbas av alltSkrattandeströmavbrott tills i förrgår, och nu åker väl taket in snart, Jag badar kattungarna medans detta går, vem vet vad mer kan hända.

Naquita
0

de e snöoväder här nere i blekinge!!!

BEATA
0

Här i Vetlanda vräker snön ner…….Fundersam

Uffe
0

Nu regnar det här Skrattande

Bart
0

Ingen snö än i Uppsala,men kallt-6.Snöade lite lätt i går så helt barmark är det inte.Väntar på den utlovade snön.Jag gillar vinter men då ska det vara snö oxå.

Uffe
0

Här är den snart borta igen Skrattande

RolfH
0

#12 Samma här. Det regnar nu och är +2 grader.

Kittentotts-deleted
0

Här har det snöat t för 2 timmar sen ca, snön ligger o brrrr så kallt.

Naquita
0

nu regnar allt bort. kommer bli halt inatt=/

Uffe
0

Här har det börjat blåsa också, de har lovat mycket böåst, säkert en ny storm på gång

Kittentotts-deleted
0

NÄÄÄÄÄÄGråter Jag är så trött på allt efter strömlösheten. Och så pajade tumlaren efter den också, och jag har högar med tvättLedsenIdag pajade kameran medGeneradNu är jag trött på all otur denna veckan o en tid som varit. Hoppas Hoppas gubben hittar något fint, han har åkt för se på en kamera t migRäcka ut tungan

Uffe
0

Då får vi se många fina bilder då Skrattande

Bart
0

Nu har snön kommit hit!Det har snöat så mycket senaste timmen så det är alldeles vitt ett tjockt täcke.Såå mysigt tycker jag.Skrattande

Naquita
0

jag ville ha kvar snön:(..nu e de bara blask kvar som kommer frysa till is inatt:(

RolfH
0

Nu har det börjat blåsa upp ordentligt här, nästan storm igen.

Uffe
0

Här har det blåst ett bra tag nu

Kittentotts-deleted
0

Vi har redan haft ett strömavbrott igenLedsenOm jag försvinner så vet ni stormen tagit med oss.

Uffe
0

Du får flytta till ett bättre ställe Skrattande

Kittentotts-deleted
0

Men jag trivs juGeneradMen behöver me dall säkerhet nya kablar i detta området, retligt se andra sidan Kungsbacka stad, där klarar de sig, mellan oss är bara motorvägen, men vi tillhör ju Särö ändå.

miapia
0

här i karlshamn regnar det o gjort hela eftermiddagen

men det behövs verkligen lite regn nu ganska tort ute

så pass upp för gräsbrandOskyldig

Uffe
0

#26 Japp helt rätt ! I Halland råder eldnings- och vattningsförbud Skrattande

Kittentotts-deleted
0

Va? skojar du? men har det inte regnat innan? har ni haft storm då?

Uffe
0

Japp jag skojar

Uffe
0

Jag har funderat starkt på att starta risodling härSkrattande

Kittentotts-deleted
0

Menar det! Jag bor faktiskt i Halland Uffe.

Annkis54
0

otyget har försvunnit i Trollhättan
slask slask slask..översvämningar
billig el…nääääääääää????

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

FiiaL
0

Har varit ute och kört bil i snöyran. Det kändes ovant! Det ligger väl en decimeter på marken just nu, men det kommer mer, så i morgon får jag ägna mig åt en av mina favoritsysslor, nämligen skotta snö! Det har jag alltid tyckt om, ända sedan jag var barn i södra Finland.

RolfH
0

#33 Imorgon kan den nog ha regnat bort. Vi hade 1 dm vid 16-tiden men nu finns absolut inget kvar av den.

Bart
0

Här är det massor,coh det snöar fortfarandeSkrattande

FiiaL
0

Söndag förmiddag och det fortsätter att snöa! Har redan skottat en gång, men det lär inte räcka med det.

Klocka 8 i morse var det jättevackert. Allt var vitt, träd, buskar, allt. Synd att blåsten förstör det vackra, för deet blåser ganska rejält. Kallt? Ja, 2 minusgrader.

RolfH
0

Här i Uddevalla singlar stora snöflingor ner. Det är nu vindstilla efter nattens storm och 2 minusgrader.

Naquita
0

regnar de inte i karlshamn?

3 mil bort(här i ronneby) har de öst ner flera dagar, o snöat om vartannat=/

Uffe
0

Hos mig skiner solen och all snö från i går är borta

Sol-Mone
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här snöar det sen igår kväll (Stlm).

(så vi passade på att gå ut i snöyran)

RolfH
0

#40 Vilken härlig vinterbild.Skrattande

Sol-Mone
0

#41# Tackar. Hon älskar snö och bryr sig inte alls om att hon blir alldeles översnöad :)

Kittentotts-deleted
0

#40 Guud så fin bild. Här i Halland kungsbacka regnar det imellanåt, men är otroligt kallt o isigt.

ophelia
0

Va roligt att så många hängde på och berättade om vädret.Här småregnar det men vi har sett blå himmel i dag.Blåser gör det fortfarande.Snö har vi inte sett en skymt av.Den enda snön jag har sett i år var den 19okt när vi var på på väg till Trondheim.Då kom årets första snöoväder några mil innan Åre så vi fick övernatta där.Glad

Uffe
0

Nu spöregnar det här, bra för potatisen det Skrattande

Kittentotts-deleted
0

Jasså du har satt potatis alle redan UffeSkrattandeJa du ska veta att här växer gräset upp på den nylagda jorden som vi la i höstas.

Snart kommer vårblommorna,knepigt väder i sverige nu mera. Pojken min frågade inte ens efter åka pulka igår, han sa bara brrrr ungefär, nä det är för kallt ute ju. Tänk när en annan va liten, man rusade ut i snön o gjorde änglar, snögrottor o annat. Jag tycker det va en mysig tid. Nu är vi så ovana vid snö så man halkarFlörtGubben min ramlade igår, gick riktig illa, han har opererat knäna 7 ggr, så han ska åka in på röntgen imorgon för se till så kolfibret i knäna höll. Tycker Ophelia gjorde bra i starta denna tråden, har varit mkt roligt få läsa alla väder rapporter runt omkring oss.

Kittentotts-deleted
0

Ohoj va här snöar nu! Kallt har det varit inatt också. katterna smet ut på altanen då jag gick ut, de stormtrivsSkrattandeOlivia på bilden:

Kittentotts-deleted
0

Så mysigt med snö.

IdaJ
0

-27, riktigt januariväder!!!! KALLT!!!!

Uffe
0

Här är det uppehåll, vidstilla och 0 grader, men det kändes som -10 när jag stog och väntade på bussen

RolfH
0

3 cm snö, vindstilla, mulet och 7 minusgrader.

Uffe
0

Nu vräker snön ner här Ledsen

ophelia
0

Här skiner solen och det är 9-.En fin dag med snö på marken.

Bart
0

12,2- och snön hänger i luften.Vi hade solsken på dagen och en massa vit härlig snö.

Annkis54
0

Trollhättan har nån dm snö o 4 minusgrader
är väl ok om man inte behöver utGenerad
Gubben lär ju få skotta när han kommer hem innan han kan ställa in bilen
Att jag inte gör det är beroende på Fibro…kanske inte hade gjort det ändåHemlis

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Uffe
0

-3,4 det har snöat från och till här, men nu verkar det ha slutat, det blev väl en 4 - 5 cm till slut.

FiiaL
0

Idag lyckades jag ta mig ut och kunde njuta av det strålande vackra vintervädret. Visserligen var det lite bitigt, men vad gör det när solen skiner. Vi hade -13 grader på ena sidan av huset och -11 på den andra, så det var bara att välja vilket man ville tro på.