Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 1290 ggr
simzonites
0

Perser med "lite mer nos"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte det kunde vara kul att få se bilder på perser med "lite mer nos". Skrattande Har själv haft några i kullarna och måste säga att de ofta blir tingade först, när de nya ägarna inte vill ställa ut förstås Flört 
Här kommer några av mina små, flera av dem har dock dragit upp sig när de vuxit.

/Lotta

simzonites
0

en till…

/Lotta

simzonites
0

ännu en…

/Lotta

simzonites
0

och här kommer Romulus "Dumle" som liten.

/Lotta

simzonites
0

och Romulus "Dumle" när han blivit lite större. Skrattande

/Lotta

Uffe
0

Det är nog aå att de som skall ha en Perser som sällskap ofta vill ha llite mer nos. Jag mnns en kull jag hade, en av ungarna gick under arbetsnamnet "Siamesen" och jag tänkte att den får jag aldrig sålt, hon kommer att gå kvar här. Hon blev såld allra först Skrattande

simzonites
0

#5 Jovisst är det så, att de som vill ha perser som sällskaps katt vill ha en katt med lite mer nos, menar jag. Många tilltalas av perserns temperament och den härliga pälsen men vill inte ha en "platt" nos.
/Lotta

/Lotta

Annkis54
0

jag tycker att man nästan får nån med lite längre näsa i varje kull. O visst säljs de först….men oftast till lägre pris då, eller hur gör ni
Om katten i övrigt är KANONSNYGG…så säljer jag ibland till avel men annars blir det ju sällskapspris 3-4000
hur gör ni??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Uffe
0

Jag tar 5000 rakt över, så slipper man tjafs efteråt

Annkis54
0

även för dina SNYGGINGAR

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Uffe
0

Japp, allt säljs som sällskapskatter

simzonites
0

Jag tar 3500kr för mina sällskap och 5000 för de andra, men jag ligger nog lite lågt på de sista tror jag. Jag tycker det är jättesvårt att ta betalt.
/Lotta

/Lotta

Uffe
0

Det tycker inte jag, men det är skönt att inte sälja avels och utsällningsdjur, man kan alltid säga "Du har köpt en sällskapskatt"

simzonites
0

#12 Ja det har du helt rätt i Uffe!

/Lotta

/Lotta

Uffe
0

Ja det har aldrig varit några problem så jag fortsätter nog på den banan, vill de sen ställa ut är det ju bara kul

Naquita
0

här är min långnäsa från första kullen

Naquita
0
simzonites
0

#15 Åhh så söt man kan vara! Skrattande

/Lotta

Uffe
0

En riktig sötnos

Annkis54
0

håller med föregående 2 talareFot i munnnen
men idag känner jag….efter så många år med perser/exo, att en långnäst ser lite "konstig" ut
missförstå mig rätt nu….inte ful..men konstig/annorlunda
vi är ju vana vid typade katter
angående priser
hos mig tar jag 3000 kr för sällskapskatter med "nåt fel" så som snedbett, svansknick, mm (har aldrig haft nån med svansknick men snedbett…blir det ju en hel del tycker jag)
för den katt som är liiite långnäst men som i övrigt är bra o som därmed kan användas i avel tar jag 4000 kr
men sen stiger priset…dock har jag inte sålt nån kattunge över 7000 kr. ( 2 st har jag sålt för 7000 kr o några stycken för 6000)
men när jag själv köper katter så får jag betala betydligt mer
mina norskor…gav jag 9500 kr styck för…o då sa vissa uppfödare att det var billigt. Kanske det var..inte vet jag
men det får mig att tänka lite…vi "ger gladeligen" mer pengar när vi köper våra katter, men har svårt att ta betalt själva. Detta gäller ju naturligvis inte alla. Men jag märker ju att jag nästan ber om ursäkt om katterna kostar över 4000 krGenerad
tilläggas ska att i mina köpekontrakt står det "avels o utställningskvarlitet kan ej garanteras"…för vi vet ju aldrig åt vilket håll katten utvecklas
Som Lotta skriver att många av hennes sällsisar har dragit ihop sig när det växer till sig…o i mitt fall har många sneda mjölktänder rättat till sig….som i fallet Ophelia…Men det kan ju lika gärna gå åt andra hållet…så man får ju passa sig vad man skriver i kontrakten.
Blev visst lite långt o kanske fel innehåll med Ledsenlätt att "dra iväg" när man snackar katt

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Issa
0

En långnäsa och en kortnäsa. Synd om långnästa Emma som inte kan ställas. Ställt henne en gång på en "propp" och gillade verkligen det. Kollade på folk hela tiden och tyckte det var roligt när hon blev beskådad. Var så mallig när hon kom hem och satte igång att leka.