Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 259 ggr
Gittan
0

Första kattklubben

Snart kommer den första kattklubben iFokus

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Uffe
0

Hur ska det funka?

simzonites
0

Jag undrar också. Ska det vara någon av kattklubbarna som har en i.fokus sajt då eller? Fundersam

/Lotta

/Lotta

Uffe
0

Det verkar ju lite väl långsökt

RolfH
0

Ja det är en IDP-klubb som skall ha en iFokussajt. Jag har Gladtjuvkikat och det blir väldigt bra och funktionellt.

Uffe
0

och vad är syftet?

Kittentotts-deleted
0

ja det kan ju vara intressant o se!

RolfH
0

#5 Att klubben skall ha en bra hemsida så klart. Platformen är optimal för ändamålet. Den kan uppdateras och skötas av flera personer oavsett var i landet (eller utlandet) dessa befinner sig. Alla funktioner som behövs för en klubbsida finns och mer därtill. Dessutom erbjuder iFokus-teamet Föreningar att ha sina sajter här.

Uffe
0

Nej men det var väl inte så klart, alla andra sajter är ju diskussionssajter

RolfH
0

#8 Det finns en forumdel, ja. Den kan användas till mer än diskussioner. Är man medlem i klubben får man altså tillgång till dolda forumgrupper med klubbinformation av olika slag. Många klubbar har ju på sina hemsidor koplat chat eller forum för medlemmarnas diskussioner. Ett stort plus är ju suporten och kostnaden.

Uffe
0

Ok ja det där var något jag aldrig hört talas om. Vår klubb har egen hemsida så för oss är det inte aktuellt

RolfH
0

Tror inte det är aktuellt för min klubb heller. I vart fall inte i nuläget. Beror ju på om någon vill jobba med hemsidan eller inte. Dessutom kan ju en iFokussajt vara ett komplement till en vanlig hemsida för klubben med just forumet.

Uffe
0

Men slipper de då aktivitetskravet som vi har på oss?

RolfH
0

#12 Det känner jag inte till. Kan ju självklart vara svårt att hela tiden ha aktivitet på en klubbsida. Mig undantaget då förstås som besöker kustkattens sida dagligen och även nordiska.idp,s hemsida och forum.