Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 525 ggr
Kittentotts-deleted
0

DNA PKD Hemsida dit?

Hej! Jag ska Dna Testa lite katter här hemma, finns det någon som skickar detta till Gribbles? skulle behöva deras hemsideadress.

Kanske kan vi diskutera lite Dna här och hur detta går till också. Förr gjorde jag pkd Testet via ultraljud, men nu har jag börjat gå över till Dna då detta är lättare. Katter som ska gå i avel är ju en självklarhet att man Dna Testar tycker jag.

miapia
0

jag har den vänta  carina

gribbles molecular scence

1868 Dandenong road

clayton victoria 3168

australia

miapia
0

email du kanske vill ha med

gms@gribbles.com.au           Flört

Uffe
0

Jag testade i USA. Man skickar ett mail för att få svabbar, sen tar man bara prov i munnen, köper en check och skickar alltihop, sen kommer det först ett mail som man knappt vågar öppna :O) efter ytterligare någon dag kommer påppret med snigelpost

miapia
0

washington state university

veterinary cardiac genetic laboratory

po box 605

pullman wa 99163-0605

hit kan du med sicka det  det är med till gribbles

Uffe
0

Det verkar svårt att hitta något på den sidan

miapia
0

Please see attached PKD Result. Hard copy of the report have also been posted.   Regards  

Gribbles Molecular Science

1868 Dandenong Rd
Clayton, Victoria   3168
AUSTRALIA

Kittentotts-deleted
0

Herregud detta är en djungel. Jag har skickat t Australien innan, men sen dess rensat datorn o bytt hårddisken. Nu har jag inte Gribbles hemsida där de förklarar så fint alltihopa. Andra gången jag testade skickade jag t Usa vanliga tops, fick den adressen via Boogie´s då, men vilken tid detta tog. Nu har jag svabbar o annat hemma jag har gjort i ordning för skicka, lite pinsamt skicka Gribbles kit t UsaFot i munnnen

Hörde någon viska att om man skickar flera tester får man rabbatt, vet någon om detta? vore ju bra ta hela gänget dåSkrattandeNä men fler iallafall.

Uffe
0

Mitt test tog allt som allt två veckor och det tyckte jag inte var någon onormalt lång tid

Uffe
0

JAg har letat mig blå på Gribbles sida, jag hittar ingenting, inte vad det kostar, inte var jag får svabbar, ingen adress, nada !!

Uffe
0

Jo nu dök det upp en sida som hette contact us, men vad kostar testet, söker jag på PKD noll träffar

Kittentotts-deleted
0

hmmm! Det som är jobbigt med gribbles är det ska på tull etiketter mm, detta behövdes aldrig t Usa, hur gjorde ni med detta? Kan man med att skicka svabbs som jag haft hemma fr Gribbles t Usa? Vilken hemsida har de?

Uffe
0

Jag har mailat Kicki och frågat så den kommer, det var jätteenkelt o skicka till USA och jagt tyckte att det gick fort

Kittentotts-deleted
0

Jag kunde ju mailat henne medSkrattandeMen nu har jag ju dem klara med Gribbles text påFundersamSka iallafall få iväg dem idag, ska ner o köpa foder o annat också.

Annkis54
0

Om du inte redan har hunnit dra iväg o posta, Carina, så kommer adressen här
http://www.gribblesmolecular.com/pkd.htm
i svenska pengar så kostar det ca 260 kr per katt
jag har testat mina första i USA men testar nu bara hos Gribbles
tar ca 1 vecka-10 dagar för att få mailsvar
Jag har aldrig satt på några tulletiketter när jag har skickat till dem…däremot står det att man ska skriva ett speciellt nummer på kuvertet, som är till tullen. men det står i papperen.
betalar kan man göra som Uffe skriver, med en check, eller så uppger man sitt ex. Visakort nummer så drar de där. Checken kostar väl nåt va??
enkelt o smidigt.
O så tar man ju testerna själv hemma, inga extrakostnader.
Gribbles sa en gång att jag kan använda testkittet från USA o skicka till dem så jag antar att man kan göra tvärtom oxå

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Uffe
0

Tack för det, nu har jag lagt länken unde övriga kattlänkar

Annkis54
0

Your WelcomeGlad
de har ändrat nåt i adressen för jag hittade den inte heller först
men så var det en annan uppfödare som hjälpte mig
jag hittade även ett ställe till som gör DNA tester
http://www.laboklin.de/frame.php?lang=en&PHPSESSID=542c799957d6d0c4293ee1c42f32d6a1
de gör faktiskt DNA tester för HCM men bara på Main Coon O Main Coon-relaterade katter
hoppas det kommer på våra oxå snart
blir sååå mycket lättare då

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Uffe
0

JA det är bara att hoppas. DNA tar ju bara några sekunder

Uffe
0

Har lagt ut den också

Kittentotts-deleted
0

Tusen Tusen Tack! Nej jag tänkte väntar med det,så åker jag innan de tömmer lådan. Så detta va jättebra!

Kittentotts-deleted
0

ANNKI ! Vart står det nr sa du? jag har letat men finner inget.

Annkis54
0

jag har ett infoblad som det står följande på längst ner till vänster
PLEASE NOTE: if returning samples from Countries other than Australia, please write on the outside of the return envelope
"Attentions Quarantine: Import Permit 200506412"
om du inte har detta infoblad på kan jag scanna in det o skicka det till dig…senare ikväll

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts-deleted
0

OK Tack Annki detta nr hos mig står det samma text som du har med 200607858 Men då är det samma, 2006 på mitt står ju för året då jag skickade efter dem o månad, samma för dig tydligen. Nu ska jag stcka t brevlådan. Nu väntas en lång tids evigt väntande sen, usch usch, men det är bra få veta. Mvh Carina