Perser iFokus

Perser

Etikett11-utställning
Läst 323 ggr
Uffe
0

Nyheter SVERAK

Från och med den 1 januari 2007 tas inte BOX ut på utställningar:

Hädanefter är det BIS hane och BIS hona

Leffe
0

Äntligen. Detta var något jag ville att min dåvarande kattklubb skulle motionera om till SVERAKs årsmöte redan 1994. Vansinne att jämföra hona och hane. Så detta är bra

Uffe
0

I hundvärlden gör man det fortfarande

Denna kommentar har tagits bort.
KungBores
0

En regel som används av de flesta förbund som är anslutna till FIFe.

Angående huskatt så är det bäst i motsatt hårlag. BOX betyder best of oposite sex. Motionen som antogs rörde alltså endast kategor 1-4.

Uffe
0

Så fånigt

Uffe
0

Nu har jag inte tillgång till stadgarna precis nu, men jag tycker man kan tolka som man vill.

Det står; inom varje kategori, som domare dömt, har han/hon rätt…

KungBores
0

Huskatter har av hävd tagits ut som långhår och korthår. Men som motionen var skriven säger man att domare inom varje kategori ska ta ut hona och hane osv. Detta görs på huskatt också. Men skillnaden är att man sedan ställer respektive hårlag mot varandra. Ska man ta konsekvensen av vad motionstexten säger så ska ju honorna gå mot varandra liksom hanarna. Vinnaren blir BIS huskatt hona respektive hane. Men som sagt så gjordes inte i Örebro. Kanske bra om de som är intresserade lägger en motion till sin klubb för vidarebefodran till Sveraks årsmöte så det blir likadant för huskatterna med.

Uffe
0

JAg har läst utställningsreglerna nu, det är det nationella tillägget som är borttaget, läste bara motionen innan, så det blev lite konstigt där ett tag