Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 428 ggr
Uffe
0

Dockisen är sur

Nu gillar inte Dockisen sin husse, han har haft mage att kamma henneSkrattande

EddaM
0

Ojoj så hemskt. Den enda som gillar det här hemma är Feztiz, hon ligger på rygg o spinner och trampar med tassarna=))

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Hon blir så sur, och jag begriper inte varför, det finns inte tillstymmelse till en tova i hennes päls ändå blir hon så sur

EddaM
0

Hon är ju en docka o dem skall man se på o inte kamma *ler* De vet vad de vill o de vet när de vill det eller inte som i detta fallet.

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Jo tack den vet väl vad hon vill i alla fall.Skrattande Men det är väl jag som skämt bort henne så det är bara att stå sitt kast

EddaM
0

Ja det brukar ju vara så, lite skina här o lite där. Skrattande

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Mmmmmmmm o lite skagenröra o lite Parmaskinka är ju inte helt fel, men kommer man med en bit ost blir hon dödsförnärmadSkrattande

Niffi
0

Hon är väl en fin dam som inte tillåter att grova herrar som du tafsar på henne :))

EddaM
0

Hahaha

Ost nej det äter inte Feztiz heller. De är för lustiga.

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Niffi nej det skulle ju vara det, men jag tafsar inte jag tar ordentligt Skrattande

Uffe
0

Men husse är glad för han gillar ost. Jo förresten så räkost på tub duger Skrattande

EddaM
0

Ja räkost ja, det ger vi de skygga katterna på katt hemmet. När de vågar sig fram för första gången o slickar på fingret, guud va glad man blir då. =))

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Ja det måste vara fantasktiskt. Ibland fattar jag inte hur ni orkar

EddaM
0

Nej jag gjorde ju inte det längre. Det blev för svårt. Men jag hälsar ju på ibland men blir så ledsen efteråt.

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Vi har ju ett Katthem i Slöing, har varit där ettt par gånger, men man vill ju bara ta hem allihop

EddaM
0

Ja man vill ju det, o jag klarade inte av det längre. Se de sorgsna ögonen.

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

jo det är så trist, och ändå ska man behöva föra den hetsiga debatten om avel på huskatter

EddaM
0

Ja, hade varit bättre om de gick till ett katthem o tittade innan.

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Ja men deras lilla hjärtegull är ju sååååååååå söt Hemlis

EddaM
0

Ja så är det ju alltid. En tog sig i kragen ialf=))

S*Luddhuvet´z

Pepasas
0

Hahaha vet precis vad du menar Uffe! Har också en primadonna här hemma som tjuter som en varg vid all pälsvård. Hon har gapat och skrikit hela sitt liv och skrämt slag på mer än en besökare på utställningar när hon ilsket slagit kammen hur handen på mig.

Hon är en shaded silver med de största gröna ögon man kan ha och folk faller som käglor för henne och tycker hon är underbart vacker. Så tar man fram kammen och denna ljuvliga lilla varelse förvandlas till monstret ifrån helvetet :-)))

Nu börjar hon nog tackla av på ålderns höst (fyllde 11 1/2 år den 11/1) för hon spinner när man kammar kragen på henne! Det kanske blir folk av henne till slut?

Uffe
0

Ja tjuter och gapar kan jag nog inte skylla henne för. Men hon gör allt för att slippa.

Men man kan ju sätta tänderna i handen för att tala om att nästa gång blir det på riktigt Skrattande, men hon brås väl på mamman sin, hahaha

När jag sedan äntligen behaga besluta att hon är klar då går hon runt och glor som en ilsken tjur och ber om telefonnumret till gammelmor så hon kan ringa och berätta vilket hemskt hem hon har kommit till.

EddaM
0

Sedan är ju hon en padda oxå *ler*

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Hahaha ja de ska visst vara lite speciella sägs det Skrattande

EddaM
0

Ja, och det tror jag att de är med.=))

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Japp, jag har två, Divan och Dockan, var och en lite tetig på sitt vis

EddaM
0

Ja, har ju två jag med, Feztiz och Willow. Och visst är de speciella. Starka personligheter =))

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Japp, men det är bara trevligt, jag tycker om när de är lite speciella

EddaM
0

Ja det e mycket roligare och trevligare=))

S*Luddhuvet´z

Dockan
0

Hej!Mina katter är lite ja ibland mycket tjuriga när jag ska kamma dom,men när jag sitter med dom på toalettstolen så blir dom lugna jag fattar inte varför men så är det.Hej Hopp Nu blir det en god fika LENA

Hälsningar LENAGlad

Uffe
0

Docka hatar att bli kammad, avskyr att bli badad, när man fönar henne somnar hon,Förvånad

Bart
0

Jag har oxå en liten "avigpetter" när det gäller bad och fön,kamma går väl an,men glad åt det är han inte.De andra är betydligt mer lätthanterade,men jag får väl skylla mig själv kanske,Bartan fick vara min bebis lääänge,och är nog rätt bortskämd,men söt är han!

Uffe
0

Det är bara så lätt att skämma bort dem

Kittentotts-deleted
0

Jag har tyvärr en ilsken dam med just nu,lilla Olivia, hon va tvärilsk sist jag kammade henne, hon bet mig, rev o hade sig. Jag pratade med henne, men det va som hon bestämt sig. Vet inte om detta är tonårs grej, hon har aldrig gjort så innan, får se hur vi ska få henne tycka om det igen. Huvudsaken är som jag lärt mig att inte ge upp el så, bara ta lite då o då, men kan ju förstå de som blir rädda, nu har jag tyvärr ingen respekt för de som biter o river migFlörtMen hade väl önskat ha 2 händer till i dessa lägen, det är liksom ingen annan som vågar här hemma. Det hade behövts en till ibland.Tycker synd om katten ibland baraOskyldigja jag vet det ska man inte, och jag visar ju inte för katten utan är bestämd. Mia va ju sådand i Höstas, jag kämpade, blev huggen så illa att jag åkte tog stelkramp, nu går det bättre igen.

Dockan
0

CoolJag har en lösning ring till Lasse Brandeby,han kan säkert hjälpa dig att kamma Dockan, han kan ju allt.LENA

Hälsningar LENAGlad

Uffe
0

Hahahahaha dagens bästa.Men det vet e f-n om jag skulle vilja sätta henne i famnen på den surbobbenSkrattande

Kittentotts-deleted
0

Ha Ha Lena! Jag då, vem får jag? Jag ska faktikt sätta mig kamma surpuppor nu, se om jag orkar bada en med. Enda som kurrar o rullar sig, och inte nog han sitter o ser ledsen ut o väntar på sin tur, min lilla merlin.

Uffe
0

Jag funderar på att bada Dockan i dag, vi får väl se hur det blir med det, hahahaha men det hade inte skadat Skrattande

Kittentotts-deleted
0

Ja detta hade jag med på planering, men om man tänker så händer ingetSkrattandeNu har jag borstat ur min gamla padda, hon ska in i badet direkt imorgon förmiddag. Resten av de små ska bada, sen har jag 4st tiill som är i behov av bad i denna veckan, så bara plocka o börja.

Dockan
0

#36 Du kan få en av domarna till hjälp, kanske Tony Irwing. MEN…..kommer du nog få höra hela tiden i så fall Flört

Hälsningar LENAGlad

Uffe
0

Ha ha ja det kunde kanske vara en idé till ett program

Let's Kamma KattSkrattande

Kittentotts-deleted
0

Tony sötis domaren i Let´s Dance menar du va? Kan ju inte efternamnetGeneradTack Lena! Kan vi inte skicka efter dig? Du skulle väl få en chock här just nu, men jag har inte orkat när jag haft ont i bröstet o hostar i ett.

Uffe
0

Jo han heter Irwing herr MEN

Dockan
0

FörvånadNu har jag varit duktig.Är precis klar med Titus första bad inför klubbmästerskapet nästa helg.Kammade ut honom på morgonen fick Bio-Groome det fick sitta i 3 timmar blåste han torr sen blev det 2 yes och 2 shamponeringar sist 25 min sköljning plutoduken blåst med lilla huset torr.Sen har Lotta trimmat honom i ansiktet klippt öronen kan det je själv klippt ögonen han blev kanon,nu får han vila till tisdag då blir det ett nytt bad sen ett till på fredag men då får han skjölmedel efter sista sköljningen och sskölja ut det noga men då får man inte krama i pälsen efter det.Mycket jobb men fin blir han.LENA

Hälsningar LENAGlad