Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 973 ggr
Papris
0

Min första Perser!! Hjälp mig!!!

Äntligen!!

Jag har fått möjligheten att bli ägare till en Perser. Kattungen som är en helvit Pers (hane) kommer från Kittentotts uppfödning med helt bedårande katter och kattungar!!!

Men hallå!! Jag är nybörjare!! Har tusen frågor till uppfödaren så klart men varför inte be alla proffsen här om hjälp. Glad 

Det är så mycket som ska fixas, huskatt har jag haft innan så grunderna känner man till. Men nu är det ju perser vi pratar om… borstning,  kamning, badning, torkning… Schampa, balsam, kammar och borstar… det finns så mycket tekniker och produkter att välja mellan. era synpunkter skulle vara guldvärd!!!

Uffe
0

Se till att kamma katten ofta, så att han vänjer sig. Torka ögonen, om ögonen rinner på ljusa katter kan de lätt bli lite tråkiga under ögonen. Tårvätskan missfärgar pälsen. Han är säkert van vid både ögontorkning kammning och bad, det är bara att upprätthålla den vanan.

Ang schampo och hur man badar en katt på bästa sätt, finns nästan lika många svar som det finns kattägare. Det bästa "avfettningsmedlet" är enligt min mening, utspätt yes diskmedel

Dockan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

KyssHejsan och stort GRATTIS tii din kisse,jag undrar var är det för färg,så man vet vilka rådjag kan ge det varierar ju lite tycker jag.Kittetottan har nog massar av råd till dig.LYCKA TILL med den lille.LENA

Hälsningar LENAGlad

Uffe
0

#2 Den är vit Skrattande

simzonites
0

#2 Men Lena då Flört hon har ju skrivit att det är en helvit perserpojke Skrattande. Så du har ju massor att dela med dig av i och med att du har Titus (en vit kille som kommer från min uppfödning)

Jag tror också att Kittentott har massor av tips till dig, hon har stor erfarenhet av vita katter.
Har du tänkt ställa ut så blir det lite mer jobb för att hålla katten riktigt vit Flört Lycka till med din nya livskamrat!

/Lotta

simzonites
0