Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 1728 ggr
spikes
2009-12-30 03:13
0

Endast positiva tips.

Som jag skriver ovan,i denna tråden tänkte jag att man kan lägga in endsta positiva tips på vad man kan göra själv som medlem ,medis och värd för att förbättra sajten.

Den är alltså inte till för att dra upp vad som hänt,utan enbart sånt som kan förbättra stämmningen härinne.

Jag kan börja….

1,Ett trevligt språk gör väldigt mycket.

2,Acceptera att alla är olika och därför skriver olika innehåll i trådarna,alla vill ni ju era katter väl,det märks när man kommer utifrån,som jag gjortGlad

3,Hjälp varandra i stället för stjälp,det finns inget bättre än positiv hjälp från en som kan mera,eller en som vet svaretFlört.

Fortsätt gära med tips…..Glad

Charmknatten2
2009-12-30 10:33
0

Jomen visst - hjälpa varandra, jättebra idé - men hur vore det att hjälpa katterna som hamnat i fel händer?  Inga gör något för katterna, inte Polis, inte LST (Länstyrelsen) ingen ingen gör något. Det är mycket snack - men se'n då?

Hur många gånger skall vi behöva höra o se under 2010 om katter som miss sköts?! Så för guds skull, låt oss här få ta upp sådant, inte bara trevliga saker!!! För om alla informeras om dessa som inte tar väl om sina djur, så kanske fler säljer till fel personer!

Vårdat språk , självklart, vi är väl vuxna, men sedan är ju det också olika för många, vad det innebär. Men ingen svär väl här?

spikes
2009-12-30 11:17
0

1,Varför kunde du inte startat en egen tråd om detta och lagt in lite positiva tips här i stället?,jag bad om det!,självklart ska man ta upp på en sådan här sajt vore väl konstigt om man inte fick det,men det kanske ska tas upp i trevlig ton.

Kan ni nu fortsätta tråden i den anda jag skapade den,annat får ni ta i era egna trådar!.Sånt här kallas för att kapa andras trådar och det är inte kul för någon,håll er till ämnet i varje tråd innehåll,så kommer man undan tjafs och onödiga diskussioner på ett bättre sätt.

Bullan
2009-12-30 13:41
0

Ett tips till alla som tycker ALLT är fel med denna site, varför inte starta en egen iFokus site?Glad 

Det kan ju vara en site som tar upp de ämnen ni anser saknas här!? Det kostar ingenting utan är gratis.

Och snälla Ni, ta det nu inte som att jag vill "bli av med er", för så är det verkligen INTE. Detta är bara ett välmenat tips och som kan vara intressant för många.

Att starta egen iFokus site

Foto.ifokus blev uppdelat till en till iFokus site då så många lade upp djurfoton och ville ha diskussioner kring dem, men som alla andra ledsnade på att se. Så det hela slutade med två lyckade foto-siter, en foto.ifokus och en djurfoto.ifokus och även en hästfoto.ifokus finns. Alltså numera 3 st fotositer, men med olika inriktningar! Många är medlem på alla 3 då de kombinerar varandra.

Kanske det skulle vara läge för något liknande här? Det finns väldigt många intresseinriktningar kring Perser och raskatter, katthållning, kattuppfödare m.m. att det borde finnas gott om utrymme för detta.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Imasy
2009-12-30 14:33
0

Det är ju inte "bara" att Starta en sajt bara sådär. Perser2.ifokus lär nog aldrig existera ;)

Sedan har jag fått höra att det var en medlem som ville starta exotic.ifokus, men om jag förstog rätt, så blev det inte så då den rasen ligger för nära persern.

Bortser man från alla rasinriktade sajterna så är det kanske bara katter.ifokus som rör katter mer allmänt, oavsett ras. Men där, likväl som på de andra sajterna, inkluderas ju kost, hälsa, uppfödning etc. Det är väl samma problem man an få som kattägare, oavsett vilken ras man har.

Eine
2009-12-30 16:42
0

ett litet tips kan vara att försöka att inte misstolka varandras inlägg.Om man inte riktigt förstår meningen,eller om man finner inlägget något  provocerande,så fråga skribenten i vänlig ton hur h*n menar.Och använd dessa roliga Gladsmå FlörtfigurerSkrattande i större omfattning kanske?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

spikes
2009-12-30 17:04
0

3,Det var ett bra och rakt tips,som ingen behöver misstolka för så är det ju.Flört

4,Men hör med ledningen om det inte skulle kunna finnas någon annan benämning på en sådan sajt då,dom brukar kunna komma med tips i så fall,mitt tips blir att du gör det själv för då vet du exakt vad dom säger.Glad

5,Dessa smileys är bra till himla mycket så det var ett perfekt tipsFlört.

Imasy
2009-12-30 17:33
0

Jag vet inte vad man skulle kalla persern/exoten för för nåt annat namn? Krockskada.ifokus kanske? ;)

Nej, skämt å sido, dessa två raser är ju syskonraser eller vad man ska kalla dem för, så de kanske anser att det blir lite kaka på kaka?

Eine
2009-12-30 17:58
0

#7 Oj stackars kissarFörvånad,nej det tycker jag inte att man ska koppla ihop!Glad

Jag tror nog att det blir bra på denna sidan ,alla här har ju ett gemensamt intresse och vill sina katters bästaKyssSkrattande

spikes
2009-12-30 18:10
0

7Ja då kan det ju vara svårt,men man kan ju klura på vad man skulle kunna kalla det,eller så kan man göra det bästa av sitsen härinne,jag tror att viljan finns det gäller bara att finna den hos en delFlört.

Bullan
2009-12-30 20:24
0

#7 Kanske kattuppfödning.ifokus eller katteri.ifokus!? Med litet mer inriktning på att hålla uppfödning och uppfödare överlag oavsett ras… litet spåning från min sida baraGlad

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Sanitys
2009-12-30 21:02
0

#3 Jag tror inte att det är så många som tycker att ALLT är fel på denna sajt. Det framgår ju bland inläggen i tråden: Till alla medlemmar. Där finns flera konkreta förslag.

vindeln
2009-12-30 21:49
0

Gå ut med din hund om du har en i skogen o må bra!

Monica

spikes
2009-12-30 23:09
0

12,Ja det har du rätt i,finns nog inget skönare och mer tid för eftertanke,jag vill tro att denna sida kommer att lyftas det finns ju så många fina medlemmar härinne,som vill samma sak,nämligen det bästa för sina katter.

vindeln
2009-12-31 00:53
0

#1 visst missbruka skattebetalarnas pengar bara utan att ta reda på fakta hur det egentligen ligger till eller bara vara utanför dörren utan att vara välkommen in då man är osams o inbilla sig en masssa och anmäla en - fy fan - det borde kosta anmälaren pengar - inte oss skattebetalare!

spikes
2009-12-31 05:25
0

14,Du glömde visst att det skulle vara positiva tips i denna tråd?Förvånad.

Nu återgår vi till tipsen hoppas jag.

Imasy
2009-12-31 10:25
0

Men om det skulle kosta anmälaren pengar, tror jag många inte skulle ha råd att anmäla. Tänk så många djur som skulle lida då.

Och har man bara rent mjöl i påsen, så spelar det väl ingen roll om man får besök av dem? De är ju iallafall där enbart med omtanke på ens egna djur.

Men nu får ju den som blir anmäld betala för kalaset om det finns fog för anmälan, så då kostar det ju inte skattebetalarna något.

En ny positiv sak är ju, att de som ansöker om §16-tillstånd får det numer kostnadsfritt, än så länge iallafall :)

spikes
2009-12-31 12:56
0

Nu har jag startat en tråd om just anmälningar,och jag hoppas ni kan diskutera det där i stället för här,här vill vi som sagt ha tips om hur sajten ska kunna fortsätta i en trevlig anda.Försök att följa trådens ursprung så slipper folk påminna om var det var dom ville med den från börjanGlad

Eine
2009-12-31 13:49
0

#17 smart!Det ska bli intressant att följaFlört.

Firinella
2009-12-31 20:49
0

Ett tips är att när nya medlemmar skriver inlägg att det då är viktigt att flera svarar så man känner sig välkommen/Laila

spikes
2010-01-01 11:08
0

19,Ja det är väldigt viktigt,alla ska få ett svar oavsett anser jag det ser även trevligare utFlört

Denna kommentar har tagits bort.
spikes
2010-01-01 19:13
0

21,Har du missat också att detta är en positiv tråd?,kan du inte visa lite empati och ta detta via pm,eller starta en egen tråd?,visste inte du att det är väldigt fult att kapa andras trådar?,om du tittar så har jag sagt till flera ggr nu och inte bara dig.

Någon hyfs och fason måste det finnas på ett forum.

Åter till trådens ursprung nu tack!

Sanitys
2010-01-01 19:29
0

#22 Men nu har du väl blandat ihop begreppen. Det är inte här du är Medarbetare och har mandat att dela ut tillsägelserFlört

Bullan
2010-01-01 20:07
0

#23 Man måste inte vara Medarbetare för att kunna be om att folk håller sej till ämnet i den tråd man själv skapat!

Vi Medarbetare brukar också säja till om att hålla sej till ämnet eller skapa en egen tråd om det man vill diskutera(där vi upptäcker det), men det kan även trådstartaren eller andra skribenter i tråden göra.

spikes
2010-01-01 20:18
0

23,Som 24 säger har du inte fått lära dig det?,mycket otrevligt att kapa andras trådar.

Nu kanske du kan komma med positiva tips eller låta bli att skriva i tråden.

Sanitys
2010-01-01 20:47
0

Ojdå. Det var värst Skrattande

Mitt tips; undvik denna typ av kommentarer: "Nu kanske du kan komma med positiva tips eller låta bli att skriva i tråden." Ger inga som helst positiva vibbarFlört

spikes
2010-01-01 20:53
0

26,Självklart undviks det,men ibland går det inte speciellt inte när tråden kapas hela tidenFlört.

Har du inget eget bra och positivt tips att komma med?.

Jag har ett till,håll er till trådens ursprungsämne oavsett vilken tråd ni hamnar i,så behöver det inte bli missförstånd om innehållet i tråden.

Sanitys
2010-01-01 21:00
0

Läs VAD som skrivs istället för VEM som skrivit det.

spikes
2010-01-01 21:07
0

28,Det var ett bra tips.

yadhayezibas
2010-01-01 21:37
0

#28 det var ett väldigt bra tips som ALLA inklusive mig själv såklart borde tänka på. Glad

mallis
2010-01-02 21:44
0

Vad är detta?

Hur används språket?

För mig som är ny så känns det väldigt olustigt det som skrivs… jag har ingen lust att tolka mellan raderna…

Men känslan jag endå får när jag läser… är att det är personlig osämja…

Men vad vet jag?

Är relativt ny här…

Mitt tips är tänk på hur andra kan uppfatta det som skrivs…

Sen måste jag tillägga att jag inte gillar

censur *L*

Kram till er alla /Malou :)

stormvind
2010-01-02 21:55
0

Gud vad ni är fjantiga---------------Väx upp!

Lotta12
2010-01-02 22:19
0

Håller helt med #31# Är också relativt ny här

Håll era egna personliga vendettor för er själva så blir det mycket trevligare och positivare för oss andra som inte vet ngt om vilka ni är och vad som förekommer.

Jag tror ju alla är här för att man gillar perser och inget annat SkrattandeSkrattande

pergetett
2010-01-03 02:23
0

#28 AMEN!!!!

spikes
2010-01-03 07:26
0

Hallå allihopa,ser ni inte att det står POSITIVA TIPS!

Alltså är det sånt som ska vara i denna tråd,vill ni skriva negativt så starta en egen,vad är så svårt med det?.

spikes
2010-01-03 08:52
0

Jag menar nu dom som inte kan låta bli att vara negativa,förövrigt är jag helt ny här jag medFlört