Bästa schampot
Hejsan! Jag undrar var det bästa shampon är till en vit W62 har följt lena nilsson bad perser men där stårdet just inte speciella shampon till dom har du något tips det är ju mycket svårt att få bort det gula va gör jag.
Tacksam för svar.LENA

All Systems har ett nytt schampo för vita katter som heter Pure White Lightning och det är riktigt bra. Tänk på att späda det ordentligt och framför allt inte använda som slutschampo. Det tar missfärgningar och gultoner effektivt.
På ljusa eller vita katter använder jag aldrig blå schampon eftersom de ger en gråton i pälsarna. Jag kan gå på en utställning och se vilka som badat med blåa schampon.
Varför ska man inte använda White Lightning som slutshampo? Och vad ska man avsluta med när man har använt det?
Tack så jättemycket,det ska jag verkligen prova.Lena
Hälsningar LENA
Varför ska man inte använda White Lightning som slutshampo? Och vad ska man avsluta med när man har använt det?

Pure White Lightning är väldigt avfettande och kan "strippa" pälsen. Man ska alltså använda det som första schampo för avfettning och grundlig rengöring för att sedan avsluta med ett schampo som tillför pälsen fukt. Mitt absoluta favoritschampo är Espree Silky Show och nu kommer det speciellt för katt vilket lär vara ännu mycket bättre enligt dem som provat det.
Med strippa pälsen menar du då att den blir torr, eller?
Jag har alltid använt white lightening som sista shampo inför utställning
Det står ju på flaskan att man ska använda det efter cleaning & conditioning och sen balsam vilket jag inte har haft eftersom jag varit rädd att pälsen ska skiva sig då. Iof så har jag varit ganska nöjd med resultatet men det kunde säkert ha blivit bättre…

Att pälsen blir "strippad" är lite svårt att förklara, pälsen ser ut som den bara består av täckpäls och den ser lite randig ut.
Jag tycker att pälsen fnurrar ihop sig när man blåser med trimfläkt om man enbart använt Pure White Lightning och det medför ett trist resultat med fnurriga toppar. Man får inte det kalla och blanka intrycket man vill ha på pälsen.
Balsam behöver man aldrig vara rädd att ha, det är inte det som får pälsen att skiva sig utan otillräcklig schamponering och sköljning. Det gäller verkligen att komma ner i pälsen och se till att arbeta in schampot överallt. Det är därför bra att spä schampot för att det är lättare att arbeta in på djupet i pälsen.
Aha- det är därför man ska spä ut shampot! Jag trodde det hade att göra med att göra det mer "hudvänligt" för katten… 
Jag, som inte sysslar med uställningar och dyl, har köpt PCL:s lavendelshampoo och vitamin-och silkbalsam. Är nöjd med det. Katterna har för övrigt dyrare shampo än jag har själv! 
Hejsan hur länge ska man ha Bio Groome är det bättre att ha över natt eller räcker det att ha dom i en halvtimme gud va svårt.Lena
Hälsningar LENA
#8 Inte ska väl katten behöva gå med det över natten? Inte schysst mot katten!
men det vet du redan att jag tycker 
Jag tycker det räcker med 15-20 minuter och det har jag också fått som svar när jag frågat. Enligt Carina på Tassalogen så får man inte bättre resultat för att man låter det sitta i längre än 15-20 minuter. Så varför överdriva?
/Lotta
/Lotta
Det fins de som låter Bio Groom sitta i längre. Men de torkar ju givetsiv katten. JAg har en gång fått tipset att det skulle sitta i en vecka.
Men om det gör någon nytta vet jag inte
Även om de torkar katten, hur gör man för att katten inte ska slicka i sig av det under tiden? Det kan väl inte vara speciellt nyttigt, eller? 
/Lotta
Nu känns detta lite känsligt att ta upp med dig Elisabeth.Men menar alltså du kan se att de som andvänder det blåa schampoo All Systems för vita märks på utställningar?? Då innebär det mina katter alltid skulle lysa blått
Nja! Inte mina men jag vet en hel del med vita där de lyser blått, och har också fått höra avrför de gör detta, detta är jag tyst om, och vägrar ens andvända metoden. Har bara fått beröm för mina vita på utställningarna, och man kan se de som lyser blått mot mina vita.
#11 Jag har aldrig testat själv så jag kan inte svara på din fråga, att de skulle slicka på det, ja kanske iofs, men överbeskyddar vi inte våra katter ibland?, de slickar säkert i sig en massa annan skit i stället också.
JAg känner att om man håller katter undan från både det ena och det andra så tål de snart ingenting.
#13 jo många gånger överbeskyddar vi kanske våra katter men detta är ju trots allt en "kemisk" produkt så det är därför jag funderar över hur det påverkar katten om den får i sig av den.
Men sen är det ju upp till var och en hur man vill göra, jag kan bara tala för hur jag själv känner för det. 
/Lotta
Jag förstår hur du tänker, men hur många kemiska produkter har vi i våra hem som katterna slickar i sig.
Det vi tvättar golven med, möbelpolisch fönsterputs……. det finns säkert massor som vi inte ens tänker på, det var det som var lite av mina funderingar.
# 12 Ja jag kan se en svag gråton i pälsarna på vita katter som blivit tvättade med blåschampo. Jag brukar rekommendera att man badet innan utställning kör med blåschampot (duktigt utspätt) och vid själva finalbadet endast använder ofärgade schampon.
#8 och följande inlägg om Bio Groom.
De gånger jag använder Bio Groom på mina egna katter gör jag en ganska tjock massa och arbetar in den i torr päls. Jag blåser sedan katten torr och låter den vara över natten. Jag packar in dem sent på kvällen och badar det första jag gör på morgonen.
Att låta dem gå med det i flera dagar tycker jag inte ger bättre effekt men jag tycker att låta sitta i över natten ger bättre resultat än snabbvarianten 20-30 minuter.
Jag tror på din variant Uffe med Bio Grommet att det blir det bästa resultatet,men man kan ju tycka lite synd om kissarna vad vet jag,andvänder du skjöljmedel till sista badet på dina?Lena
Hälsningar LENA
Jag använder PEK Conditioner
Min tanke är väl mest att katten här får det i ganska koncentrerad form i pälsen och i kattens natur ligger det ju att den försöker tvätta sig ren när den fått något på pälsen. 
/Lotta
Det var ju Peppas som jag höll med nu läste jag lite fort i all brådska aj aj Lena.Tack så mycket
Hälsningar LENA
_Att pälsen blir "strippad" är lite svårt att förklara, pälsen ser ut som den bara består av täckpäls
_jag köpte All Systems Pure White Lightning (eller hette det bara white lightning??) på min vitfläcksperser….o det gick inte alls.
han blev precis som du beskriver ovan. Fast jag sköljde o sköljde…tvättade o tvättade….det gick inte ur förränn jag hade använt Goop några gånger. Nu hör till saken att han kanske har mycket mer täckpäls än ull.
shampot…o naturligtvis hade jag köpt en gallon…användes som handtvål här hemma tills det var slut
kolla kortet…syns inte så jättebra…men ´på denna utställningen kommenterade domaren att han inte var bra preparerad..o gissa vad jag hade slitit med honom
Jag har en annan erfarenhet av All System Professional whitening. ( det blå schampot) Har använt det minst 15 år på mina vita katter och inte fått något nedslag utan mer att de är kritvita. Jag har provat många schampo, men återkommer alltid till det. Jag späder det inte, men tar väldigt lite, och jag använder det till alla färger, med kanonresultat.
Jag vet dock att en del använder sig av silverschampo, som köps hos frissan. ( Inte att rekomendera!) Det kan bleka bort det gula, men kan bara sitta i ett par sekunder, sedan är det kört. Katterna blir grå och en del blå ibland lila, om man bläddrar lite i botten på stället. Det går inte att skölja eller tvätta bort på en gång. Vet en som talat om för mig att hon försökte få bort rufism på en silverkatt med sådant schampo, Men det gick fel, det mörka i pälsen blev rött( skulle varit svart) och rufismen blev bara rödare… Det är dock lite skillnad på rufism och på en vit päls som blivit missfärgad av t.ex. mat
Super creamen har jag bara i 20 minuter, katten inlindad i plastpåse och handuk och vilar så på min mage och så gosar och myser vi under en filt. Sedan blir det bada av.
Hej! Jag har det blåa shampot och har haft det sen jag köpte Dockan och jag spåder inte ut det heller tycker det är bra,men sen har jag ju en vit w 62 och har även det till honom,det är inte lätt hur man ska göra man vill ju att det ska vara perfekt när man lägger ner så mycket arbete,men jag har alltid fått exellent för presentation och då får man ju vara glad.LENA
Hälsningar LENA
Va skönt att höra fler andvänder det blå All System Professional whitening. Detta är ju det bästa jag haft också. Jag späder ju dock ut det då. Men inte på de ställen det är mer utsatt för bli missfärgat el gult. Precis som pixla skriver så har jag haft mkt beröm med att de är kritvita, men haft de som stått bredvid mig med isblåa katter i ljuset, och det är just medlet fr frissan då jag hört de andvänder. Har inga blåa katter haft med mitt schampoo iallafall. Många bra tips får man iallafall, har själv aldrig andvänt Super creamen men ska prova detta jag med. Har aldrig fått annat än beröm för bra kondition på mina sen jag lärt mig. Misstagen gjorde jag i början, då badade jag om katten min på hotellrummet
Jag använder också All System Professional whitening, på Dockan som är padda och Ricko som är röd