Till alla medlemmar !
Det har nu återigen kommit till vår kännedom att flertalet medlemmar inte trivs här, o det måste vi ju försöka göra nåt åt, för allas skull !
Hur vill ni ha det här inne?
Vilka regler är viktiga för er?
har vi för många regler?? _tillagt
_
Stränga eller mildare regler?
Anonymitet eller inte?
Fler identiteter eller inte?
Krav av aktivering av personlig sida o presentation?
Jag ber att Ni noga tänker igenom era ideér o hur ni vill ha det.
Lägg gärna till egna förslag.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
tidsbegränsning av skrivförbud??
Utöver det jag redan har skrivit inne på iFokus ifokus, så kommer några personliga tankar ifrån mig.
Att kräva att man måste ha en personlig sida/presentation tror jag inte man kan göra. Det måste få vara upp till var och en hur pass öppen man vill vara med sin identitet. På gott och ont.
Sedan så tycker jag att man inte ska koncentrera sig så mycket på vilka regler det ska vara hit och dit. Personligen så tycker jag inte det ser speciellt inbjudande att komma till ett ställe där det ska vara uppmaningar om förbud hit och dit.
Är det inte viktigare att försöka lyfta fram den bästa sidan ifrån medlemmarna än att bestämma vilka konsekvenser det ska bli om man gör ditten eller datten?
Jennie, håller med dig!! Alla regler, förbud hit o dit, skapar mer otrivsel!

Håller oxå med dig Imasy! När jag loggade in här o blev medlem som uppfödare då fick jag många osannolika påhopp o.s.v. Då vill man vara anonym och inte lägga in fler kort på sina katter o.s.v. Personligen har jag ingen lust att skriva nåt om mig.
Jag tycker absolut att det ska vara ett krav på att man använder sig av sitt riktiga namn och att man gör en enkel presentation, Jag tror att med det minskar man på otrevligheterna och kansker tänker innan man skriver. Det skulle ju göra detta forumet till en mycket trevligare plats att vara på.
Sen vill ja också säga dom bra sakerna med detta forum: Här pratar vi om avel, genetik, katthälsa, man kan få tips å råd. Och här är alla välkomna nybörjare som efaren som nyfiken…….
Sussie

Hej Sussie, Headturners!
Och det tycker du även om man blir påhoppad av medlemmar som tar sig in här o är blockade? Fattar inte ……..
Vindlen
'Det är ju just därför jag tycker att det ska bli hårdare krav på att man inte får vara anonym och att anonyma inte ska kunna ta sig in här, och om dom gör det ska dom genast plockas bort. för ingen ska kunna bli påhoppad och bli utsatt för otrevligheter……..

Headturners,
Så länge inte moderatorerna kollar IP-adresser så kommer blockade människor in så man mår dåligt. Det har skrivits mkt om mig som är helt osant!
vindeln…vi har försökt med att kolla ip-adresser…men det svaret jag fick var att det går inte…jag har frågat både privata duktiga personer…grabbarna bakom iFokus..samt data ifokus…alla säger samma.
det finns bland annat program man kan skaffa sig som byter ip-adress varje timme…eller nåt sånt
så på det viset går det inte att stoppa avstängda medlemmar.
ibland känner jag oxå att det kunde vara bra att vara anonym. Ibland skulle man vilja fråga om saker som man avstår från för att "pratet går igång".
De flesta av oss har nog varit med om det du skriver #vindeln

Kan inte ALLA vara anonyma 
Jag tycker att man ska använda sig av sitt eget namn i detta forum, och inte ha en massa olika alias. En presentation bör alla ha, men var och en bestämmer själv hur mycket man skriver, man kan ju endast skriva sitt eget namn och tex vad katteriet heter.
Jag gillar inte att vissa går under ett alias, och kan slänga ur sig så mycket otrevligheter om visa människor, så trådarna måste stängas.
Olika heta diskutioner är kul, bara det inte blir personliga påhopp.
Det som är bra med detta forum är att vi kan diskutera allt om våra katter, och att vi kan få tips och råd.
Jag gillar perser i fokus, men det finns vissa alias här inne som går in för att verkligen förstöra i vissa trådar. Dessa alias skriver endast i trådar som de vill förstöra, de skriver så gott som aldrig trevliga kommentarer.
Alla Medarbetare i perser i fokus, Ni gör ett jättebra jobb!
Det var allt från mig för tillfället:)
//Susanne
Jag har ju inte varit med här så länge, men under den tiden har ja bara sett elakheter ifrån anonyma inte utav dom som använder sig av namn eller stamnamn. Har det varit påhopp utav dom som använder sig av sitt namn??????
Sussie
Att avslöja någon vid tex sitt riktiga namn eller något annat om den personen så dess identitet röjs är aldrig tillåtet, varken här eller nån annanstans, med tanke på PUL.
Enda anledningen till att jag går ut med min identitet är för att jag är värd och Medarbetare. Hade jag inte varit det så hade jag inte velat att någon skulle veta vem jag var. Åtminstånde inte öppet i trådar.
#4 vi vet ju alla vem du är redan då du själv skrev det i ett inlägg.
Jag gillar inte heller dessa anonyma personer som bara skriver dumma saker. Man borde inte behöva vara anonym på ett ställe som detta.
Man kan se på många av de som blivit "anonyma" vilka de är på sättet de skriver. Vissa utmärker sig väldigt även som anonym.
Jag tycker oxå att de som jobbar med perser iFokus gör ett bra jobb. 
Smyger in med några tips på trådar vi har inne på Ragdoll, som jag tycker ökar stämningen lite, är alltid lättare att hålla sams och god ton när man vet vem den andra är,
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Tack för ditt tips DavidE
vi har några liknande
lite mer tungrodda än dina.
http://www.perser.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=31db2644-81c3-4d50-9cb8-f87e8f1204bd&GroupId=a9dbe1e6-0cdd-4d30-9726-8afdb986c618&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup
men tanken är ju densamma
jag var faktiskt inne på er sida förut idag o såg dessa 2 trådar du visar
sorry att länkarna blir så långa..jag vet inte hur man fixar till de så som du har gjort DavidE
Här klistrar jag in ett anonymt pm som jag fick.
-----------------------------------
Ang Pif så kanske man skulle vara tvungen att anmäla sig i korrekt namn och inte vara anonym, många forum som kräver detta.
Regler måste man också ha annars spårar saker ur fullständigt, och även här om man inte vill följa PIF regler som inte är särskilt konstiga så har man ju något att dölja?
Jag tycker PIF är en bra källa att få inormation och dela med sig av sin kunskap,
------------------------------------
Frågan är väl då vad som felas eftersom man "måste" ha regler för att det inte ska spåra ur?
Som jag har skrivit inne på iFokus.ifokus så kommer ju medlemmar under dolt namn av rädsla för att bli avstängda, eller så kommer de tillbaka med dolt namn för att "hämnas" eller något.
Dessa problem har jag aldrig haft inne på hamster, och då är 90% av medlemmarna minderåriga och har kanske inte lärt sig ordentligt med "vett och etikett" allihop. Här inne är det väl mestadels vuxna männioskor som borde kunna föregå med gott exempel (kan man tycka iaf
).
Att kunna stå för vad man säger och inte vara anonym. En kort presentation av sig själv är bra.

Jag har aldrig blivit påhoppad här vilket känns skönt. En lite negativ grej är att det är svårt att "komma in i gemenskapen" tex får man som ny ganska svagt gensvar om man har någon konstig fråga. Men trägen vinner
Fö är det upp till var och en att vara anonym eller inte så länge man inte går till attack eller provocerar tycker jag.
Lite tankar från en som inte varit med så länge/Laila
#20 ibland har jag märkt samma som du skriver Laila
"ingen" som svarar
då puttar jag upp den igen..o då du:):)
Jag hoppas att ni på perser i focus kan slut på alla jobbiga inlägg
som kommer från alla ni anonyma medlemmar som inte vågar stå
för vad ni skriver eller tycker. :((
Alla vi som inte är intresserade av eran pajkastning skulle vilja ha
ett focus där man trivs att gå in och byta erfarenhet få tips och råd
samt glädjas åt andras framgångar vilket är en lycka i sig.
Jag tycker också att ni Medarbetare gör ett jättebra jobb :))
// Rosie
Gör ett VIP forum dit bara särskilt inbjudna medlemmar har tillträde.
Jag förstår inte varför man väljer att regga sig O-anonymt på ett forum där det tillåts att vara anonym. Om man nu uppenbarligen har såna problem med dom som skriver anonymt så förstår jag liksom inte vitsen med det.
Sanitys/BEA
jag frågade "grabbarna bakom sajten!
Finns det nån möjlighet för oss att ha nån sorts ansökningsförfarande för nya medlemmar.
deras svar:
Nej, någon sån möjlighet finns inte….
#23 Det går inte göra detta eftersom detta är ett offentligt forum och vi har inte dom möjligheterna. Vi tar inte heller emot medlemsansökan..vi ser dom inte ens och kan absolut inte styra över dom.

Jag har hela tiden sedan jag blev medlem reagerat negativt på dessa anonyma påhopp och otrevligheter. För faktum är att det är sällan "de anonyma" har något trevligt att komma med. Antalet anonyma har ju dessutom bara ökat och ökat. Jag har även förstått att många av er andra håller med om dessa påstående!?
Nu på senaste tiden verkar det som om de gör allt för att förpesta tillvaron för oss som tidigare trots allt trivts med detta Forum.
Målet för dessa otrevliga anonyma är kanske att vi skall sluta skriva helt och hållet. Bästa sättet är nog att inte ge dem någon respons överhuvudtaget genom att skriva tillbaka när det gäller deras elaka inlägg. Det slutar nästan alltid med "kaos" eftersom de aldrig ger sig.
Istället skall man kontakta någon av medarbetarna som kan/har tillstånd att ta bort dessa inlägg som bara väcker avsky p g a sitt elaka innehåll.
Mina helt privata åsikter
Gun-Lis (f.d. Lisa)
S*Amors Troll
Hej!
Jag heter Lena och är medis inne på bif,jag läste om erat problem inne på iFokus.fokus.
Jag skulle vilja tipsa alla er om att absolut låta bli att svara på dessa återkommande inlägg/användare,ju mera ni retar er på dem ju värre och större blir det,tipsa värd och medisar via pm härinne om det i stället så kan dom bara gå in och ta bort/spärra dem.
Ju mera vatten man ger på kvarnen ju värre är det,många ggr är man så uppretad så man har svårt att ignorera det,men gör det och gå bort från datorn ett slag tills ni lugnat er,på det sättet hjälper ni ju sajten ur en tråkig sits…
Bara ett vänligt tips så här i juletider.

Jag har varit med sedan PF startades, och jag blev medlem just för att jag ÄLSKAR Perser. Och nu äntligen så har jag reserverat mig en ( på tiden hihi). Men ialf. Jag känner inte dessa uppfödare som kommer in anonymt o vet inte vilka dessa är. Har kanske pratat med dem på nån utställning då jag ställer ut min huskatt o skogisar ofta o går då runt o tjötar med perser ägare och uppfödare.
Vi har även haft problem inne på Norsk Skogkatt med folk som kommer in o lämnar elaka kommentarer.
Varför inte bara hålla dessa elaka kommentarerna tillbaka eller kanske formulera sig annorlunda så man inte sårar andra människor.
Jag vet att jag själv skulle bli jätte ledsen för elaka kommentarer om mina katter, för i MINA ögon är de, de vackraste katterna på jorden.
Sedan har jag ingen aning om vad som har hänt för xxx antal år sedan och varför nån är ovän med en annan. Jag bryr mig faktiskt inte! Bråk o kiv är ofta ett sand korn från början o vi som inte vet vad allt handlar om ja vi vill INTE se dessa elaka kommentarerna.
Hoppas ni förstår vad jag vill ha fram? Ta gärna upp heta ämnen o andra saker som måste disskuteras men håll det på en vänlig nivå o sedan om nån lägger in bilder på sina katter så snälla lämna inte en elak onödig kommentar!!
Inne på Norsk Skogkatt har vi en kritik tråd, där folk kan lägga in bilder på sina katter o sedan få kritik på sin katt från uppfödare o domare. MEN då VET man OM att allt man kan få höra inte kanske är så bra, att öronen sitter högt eller att profilen inte är rak. Men det är inte heller meningen att man skall trycka ner folk. Nej man får tänka lite innan man postar sitt inlägg.
*kramar* Madeleine en som ÄLSKAR alla katter oavsett ras färg päls öron ja allt!!!
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Håller med dom flesta som skrivit här.
Ang inlägg från dessa anonyma så har det ju nästan bara varit elaka tungor från dom,och som jag oxå ser det har blivit fler dom senaste veckorna.
Men, om det är så enkelt att skaffa sig ett nickname anonymt och utan att ni kan spåra dom så tror jag att det kan vara en och samma person i flera olika nickname.Det är vad jag tror och en del av dom kan man nästan "säga" vem det lutar åt att det är.
Jag är även med på ragdoll i fokus och där finns en tråd som heter konstruktiv kritik,samma som EddamM pratade om,där vi lägger ut bl,annat kattungar för att få just konstruktiv kritik på tex ögonfärg,profil,panna osv.
Kanske nåt att tillföra på detta forum, för vill man ha kritik på en katt så lägger man inlägget under den tråden.
Håller oxå med om att man ska absolut INTE svara på dessa anonymas inlägg,det är bara att ignorera dom.
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
#26-#29
jag håller med er.
dessa som du upplever som fler Lena…är med största sannolikhet inte så många personer som det ser ut att vara…men vi kan inte veta.
Inte ge respons…det är ju det 99,9% av oss gör. Att inte svara alltså.
Men sen har vi den här lilla delen…som kanske är samma personer med flera nickar…som svarar o provocera…för meningen där kanske är att få igång nåt.
Alla…är välkomna här, om man följer skrivreglerna,…vi kan även ta bort skrivförbud efter en viss tid o ge människor en ny chans att förbättra sig.
Det kanske skulle funka.
Vad tror ni om detta????
är det några Skrivregler som ni tycker att vi kan skippa??
nåt som ni tycker är "kaka på kaka"?
Vi håller på att se över detta nu
Allt för att vi ska ha en fortsatt trevlig sajt
för alternativet är …ja vaddå???
jag vet vad nära nedläggning det var när Uffe gick!!!!
Tycker inte att PiF skall läggas ner, däremot behövas andra i "ledningen". Som är mer neutrala!
#31..vi har hört detta ett flertal gånger förut…att vi inte är "neutrala"
fast jag har aldrig förstått åt vilket håll vi inte är "neutrala":)
för vi har fått det ifrån flera källor som verkar vara från i "olika läger"
Så tyvärr så förstår iaf jag inte "vem/vilka vi "håller på" enligt dig.
Hej
Jag är ny här och vet inte om vad ni har haft för problem här.
Jag orkar inte läsa alla inlägg som finns det är hemst många å man vet inte vad som inte är så intressant.
Det är tråkit när folk ska bråka å så.
hoppas att det finns kvar persersidan så jag kan komma tillbaka å läsa om jag undrar
God jul från Lisa

"14 jag har inte någon orsak att dölja ngt Men när man frågar om kattungen är tabby eller inte är det det saken gäller inget annat. Om jag fick låna hanen gratis o.s.v. eller inte då blir man trött o lägger av.
31,Den kommentaren hade du i stället kunna dryfta med sajvärd eller medisar via pm,sånt drar ner sajten…hjälp till att få upp en god stämmning i stället.
Var nu så snäll och svara mig via pm,så vi kan ta den diskussionen där,välkommen
#35 Varför skulle just den kommentaren tas via PM? Man efterlyser ju bl.a egna förslag, och om förslaget är att byta ut ledningen så måste väl den diskussionen tas här på forumet och inte i PM?
#38..Men har du nåt mer konstruktivt att komma med oxå
VAD är det vi gör/inte gör, som gör att du tycker att vi ska bytas ut?
Imasy..i #13 skriver du om PUL..o att man naturligtvis måste följa de reglerna…
du skriver oxå _Frågan är väl då vad som felas eftersom man "måste" ha regler för att det inte ska spåra ur?
_har du 0 regler inne hos dig??
de allra flesta av sajterna här anser sig tvugna att ha regler..o jag tycker inte att det är mycket konstigare än PUL.
Sen kan vi kanske har onödigt många…det är en av frågorna jag ställde ovan.

En liten notering från mig, eftersom vi bl a diskuterar anonymitet:
Jag bytte ut mitt smeknamn Lisa när jag skriver under mina inlägg på PIF till Gun-Lis, som är det namn jag är döpt till…….
Helt plötsligt finns dett flera anonyma "Lisor" som popar upp. Dessutom har jag en svart exothane som heter S*Athelstones Demons Eye. En anonym Lisa har då som Avatar Devils Eye.
En liten reflektion från min sida, som absolut inte behöver vara anonym utan säger/skriver vad jag tycker och står för det både på gott och ont.
God Fortsättning på Julhelgen!
önskar
Gun-Lis (f.d. Lisa)
S*Amors Troll
39,Har jag skrivit något fel? eller har du skrivit fel nr?,ibland kan det vara bra att läsa vad helt utomstående tycker och tänker,man ser det på ett annat sätt,men uppskattas inte hjälpen så lägger jag ner nu.
förlåt….det är fel nummer haha
jag ändrar detta direkt:):)sorry
herregud…ingen är gladare än jag för att du är inne o skriver här:)
42,Så kan det bli ibland,ursäkten godtagen
38,Tycker du att ledningen ska bytas ut så är det sajtvärden du ska vända dig till och ingen annan,sajtvärden fattar sedan sina egna beslut och det sker anonymt,det har ingen annan med att göra.
40 Det är jag som har Devilseye och jag heter Elsebeth men kallas Lisa men jag vet inget om dina katter , ditt namn å nick eller annat , jag vet inte vad du tänker på när du skriver så?
Lisa
#39 VAR har jag skrivit att ni ska bytas ut? Jag har svarat på inlägg #35 för att jag undrar varför just den kommentaren ska tas via PM.
Klart vi har regler, det har väl alla sajter antar jag, inte bara här på iFokus utan över lag.
Skillnaden är väl att jag inte sitter och tar bort tråd på tråd som inte bryter emot reglerna, utan låter folk diskutera. Det enda jag kan behöva redigera är svordomar ibland. Jag tycker inte att man ska vara så "konflikträdd" så länge man håller en shysst ton emot varann.
Låser trådar gör jag oftast bara om TS ber om det.
Så jag antar att vi har det fredligt och kamratligt där eftersom det blir en mer "vi"-känsla än "makthavare och vanliga dödliga"-känsla, eftersom jag/vi inte trycker upp dessa regler och bestämmelser i ansiktet på folk hela tiden.
Visst händer det ibland att en tråd kan ana en tendens att spåra ur, men då räcker det bara med att skriva en kommentar om att jag vill be folk tänka på tonen. Ett fåtal gånger har jag pmat en enskild person om jag ansett att det varit ett inlägg av grövsta karaktär. Men det brukar inte bli mer ståhej än så.
Så jag antar att vi har klarat oss bra på sajten utan bråk, eftersom jag antar att folk törs säga sin åsikt utan att vara rädd för att "få däng" och måste trippa på tå.
Endast två st har jag gett skrivförbud för som fått detta permanent så länge jag är värd där iaf. Men dessa två primadonnor var inte bara inne på vår sajt och bråkade utan dessa två var inte speciellt trevliga överlag vare sig i verkligheten eller på nätet.
#45 missuppfattade tydligen ditt inlägg:)
Eller så rörde jag ihop er:)
men oavsett vem/vilka som vill att vi ska bytas ut eller andra ska till…
så vore det ju bra om vi fick reda på **varför
**
#31.hur kan du redan ha en uppfattning om oss Medarbetare här…du har varit medlem sedan 22/12-09
Jag håller helt med dig i det du skriver.. Hoppas medarbetarna tar till sig det !!! i början när jag var med här var det supertrevligt utan att det togs bort några inlägg osv.. visst kunde det *hetta till rejält Men utan att ta bort några inlägg osv så löste sig det oxo.. , Tyvärr gick det utför när vissa saker inträffade och det blev olika läger , och det handlar inte om att folk väljer att vara anonyma osv ..,Jag pratar om innan dess , ,Hoppas det kan gå tbx till var det en gång var,Men ärligt tror jag det blir svårt :( Känns som mycket av det som var är borta :( Men jag hoppas jag har fel förstås
45,och du fick svar
#49 Aha. Det är alltså s.k demokratur det handlar om.
50,vad är det?
hm… ja jag ser att ni verkligen har tänkt över era svar och av att läsa här vad har man kommit fram till som kan förändra sajten till det bättre tro?
1 Ja tidsbegränsat. Finns inga livslånga traff i detta land.
Saknar konkreta förslag här blir bara allmän diskution
Visst kan de finnas anonyma skrivare men då med hårdare krav på uppförande, då de skadar mera med sina elakheter samt att de som blir angripna inte kan försvara sig med samma mynt. Försvar är inte förbjudet enligt lag.
Men internet har hårdnat och många använder det som avreagerare när de är anonyma
Person påhopp ska starffas hårt för att få ordning på eländet.
Inlägg #46 sammanfattar ganska bra hur ett internetforum, vilket som helst, ska fungera.
Ett forum ska tillåta diskussioner, men här är det i princip inte tillåtet. Särskilt inte om det handlar om djurplågeri eller vanvård av djur. Att länka till en tidningsartikel som handlar om såna fall är fullständigt otänkbart. Antagligen för att någon fått för sig att det skulle bryta mot PUL eller att det skulle bli frågan om förtal eller brott mot någon lag i största allmänhet.
Jag är ganska trött på att anonyma skribenter stundtals blir attackerade. Bl.a för att göra elaka inlägg och påhopp. Ni som påstår det måste vara blinda. Hur kan ni ha missat de elaka inlägg och påhopp som har skrivits av namngivna? Här kommer t.o.m förslag på att anonyma medlemmar ska ha hårdare krav på uppförande. Vilka krav då? Och på vilket sätt skulle "angripna inte kan försvara sig med samma mynt"?
Hela sajten i fokus tillåter att användare får skriva anonymt. Det är bara att gilla läget. För att ev. få någon sorts "ordning" på PiF så skulle ALLA skriva anonymt. På det sättet undviker man att någon ska bli favoriserad tack vare sin uppfödning eller sitt kändisskap i kattsvängen. För de personer som gillar att blottlägga sig själva och sina liv, kan PM:a det mellan varandra.
Ja får man inte diskutera på ett forum så har det väl tappat hela vitsen, för det är väl det man ska göra på ett forum? ;)
Att redigera bort trådar, artiklar mm som rör nån form av djurplågeri begriper jag inte heller. Så länge man väljer att ha ett strutsbeteende runt detta får ju missförhållandena pågå?
När det gäller djurplågeri, eller kanske känsliga bilder på ett sjukt djur etc, brukar jag bara skriva en fetmarkerad varningstext, så är det upp till var och en om man vill titta eller inte.
Jag måste bara fråga
Varför är ni kvar, ni som inte trivs här?
Vad i hela friden får er att stanna kvar här om ni bara har dåliga saker att säga om sajten??
Och till vissa: Vad är det som får er att skaffa nya nickar hela tiden för att vara aktiva här när det inte finns något bra här inne alls???
Något bra måste det väl ändå finnas, för vad gör ni här annars?
Här på PIF behandlar vi alla lika, spelar ingen roll vad man har för uppfödning osv.
Varför vissa inlägg tas bort handlar endast om hur man uttrycker sig. Man kan ha en het diskussion så länge man håller det på ett anmällt plan och vissa klarar det galant medans andra bara dyker på själva personen osv.
Att vara Medarbetare på PIF är faskiken inte lätt, några av mina egna vänner har jag själv fått ge varningar till så kom inte å säg att det görs någon skillnad!!!
Vi har alla vänner som har blivit varnade eller avstängda men det får inte påverka oss.
Men tänk på att det finns alltid en anledning, en sida man inte sett och läst.
Ha en fortsatt trevlig helg
att "vanliga medlemmar" inte vet hur det går till o att det finns en massa som de inte kan se…är kanske förståeligt. Men att du Imasy..som själv är sajtvärd…ger oss sån hård kritik, är mindre förståeligt.
så vill jag oxå bara säga…att alla pm som vi har fått av varnade/avstängda medlemmar…skulle kanske förvåna även den närmaste vännen.
Ibland vet vi inte om vilken vokabulär som vännerna använder sig av.
Som jag redan skrivit till er inne på iFokus ifokus så talade jag om för dig att det jag skrev var bara sådant som jag själv har fått höra ifrån andra medlemmar här inne på perser.
Mitt andra inlägg här svarade jag bara dig hur vi gör på mina sajter och hur i får det att fungera där med regler. Så det var inte riktat som kritik på det sättet.
Även om jag må vara Sajtvärd, så är jag faktiskt också en privatperson, med mina egna tankar och åsikter också. Så jag förstår inte vad som är så oförståeligt i det?
#58..att inne på iFokus ifokus säga nåt liknande som "att vi får skylla oss själva"..utifrån hörsägen förvånade oss storligen. Du vet ju hur mycket som bara vi själva vet…som inga andra ser.
du skriver "medlemmar lämnar sajten"…ja kanske det…men vissa kanske gör det utav den anledningen som du skriver..andra för att de är trötta på trollen som vi inte kan få bukt med…ännu…
i inlägg #18 skriver du Frågan är väl då vad som felas eftersom man "måste" ha regler för att det inte ska spåra ur?
det kan man tolka som att ni inne hos er inte har några regler…men det visade sig ju att även ni har det
i inlägg #46 skriver du skillnaden är väl att jag inte sitter och tar bort tråd på tråd som inte bryter emot reglerna, utan låter folk diskutera.
det kan man tolka som att du påstår att vi gör det…vilket du inte har aning om ifall vi gör eller inte. Du kan bara höra vad vissa säger..o vad vi säger..o sen kan du bilda dig en uppfattning…men du kan inte veta vad som är sanning..
o varför i hela fridens namn skulle vi…
tar bort tråd på tråd som inte bryter emot reglerna, utan låter folk diskutera.
vi har fullt upp med att redigera o styra upp verkliga saker.
Så jag antar att vi har det fredligt och kamratligt där eftersom det blir en mer "vi"-känsla än "makthavare och vanliga dödliga"-känsla, eftersom jag/vi inte trycker upp dessa regler och bestämmelser i ansiktet på folk hela tiden.
skulle jag tycka att detta var riktat åt oss så …usch…vilka ord
jag hoppas att det inte var riktat åt oss..utan mer allmänt
Ja nu är det ju inte "hörsägen" i den bemärkelsen, utan ifrån folk som jag faktiskt känner väl också. Du ( eller var det nån av er andra med.arb?) skrev själv inne på ifokusifokus tråden att ni aldrig har gett en endaste varnning till nån medlem, men jag har själv sett pm ifrån er skickade till medlemmar med en eller flera varningar.
Nu är det väl inget konstigt i att skicka en varning till nån om man anser att denne missköter sig eller liknande, men jag undrar varför ni inte kan stå för det ni gör?
I ovannämda tråd så ifrågasatte jag även varför ni tog bort en tråd med en länk till en tidningsartikel jag skrev. Ni svarade aldrig där inne heller, så jag vet inte om ni tiger ihjäl detta eller ej?
Jag skrev även där att tar man som Medarbetare bort en tråd och säger att värden ska granska den innan publicering, anser jag som medlem att jag ska inte behöva jaga värden, utan det är upp till den medarbetaren som plockar bort tråden att lösa det. Där sjönk lite av mitt förtroende iallafall.
Ja, medlemmar har sagt att de inte vill vara här inne mer, just för att det är som det är. Det lär väl kanske inte bli bättre heller i framtiden för sajtens överlevnad, då sajten hånas ganska duktigt på andra mailinglistor?
Alla forum jag har varit medlem på har haft sina regler. Däremot har jag aldrig varit på ett forum som har skyltat så mycket med dem som ni gör här inne.
Vist kan jag förstå att det inte är skoj med negativ kritik. Men ni har ju ändå startat denna tråd och bjudit in till en diskussion. Även om ni inte blir överösta med blombuketter, så startades väl ändå denna tråd för att sajten förhoppningsvis ska bli bättre?
#60..om du läser färdigt meningen …så avslutas den med att utan att **det har brutits mot skrivreglerna. läs igen **självklart har vi gett varningar…det har nog de flesta fattat:)
Artikeln du nämner här….svar har givits dig ….
I övrigt så tycker jag att vi kan försöka återgå till frågorna som ställdes från början i tråden….med eller utan blombuketter
#56 Du behöver inte kalla mig för ni. Vem som helst förstår att det är mig du menar eftersom det är svar på mitt inlägg.
Du anklagar mig för att "skaffa nya nickar hela tiden". Vilka bevis har du för det påståendet? Du är Medarbetare på det här forumet och har med det tillgång till den administrativa delen som behövs, bl.a för att kolla vilka fler nick jag skulle använda mig av.
Här på PIF behandlas inte alls alla lika. Försök gärna övertyga någon annan, men jag går inte på sådant som är så uppenbart. Det finns både namngivna och uppfödare här som hoppar in i diverse "diskussioner" enbart för att få vara allt annat än trevliga. Om PIF fungerade som du påstår, då skulle dessa människor inte finnas kvar på forumet. Men det gör dom.
Varför startade du/ni den här tråden öht? Du/ni är inte intresserade av en förändring av forumet eftersom ni kritiserar dom som kritiserar hur ni sköter forumet. Och jag ställer samma fråga till er; Varför är ni kvar?
Svaret jag fick, var att den har tagits bort för att värden ska granska den, och att ni hoppades att jag förstog det.
Jag ber om ursäkt, men jag visste inte att det fanns en regel här inne att man inte fick länka till en tidningsartikel, då jag inte kan begripa ens vad det skulle vara för ett brott emot skrivreglerna.
Har värden granskat min tråd? Jag har inte hört något mer ifrån er heller vilken regel min tråd bröt emot och huruvida den ska publiceras igen eller ej, och det är kanske en månad sedan jag skrev den?

#56 Hmm inte undra på att medlemmarna önskar allt åt fanders när
man läser ett så käckt inlägg/svar på PiF av en Sajt Medarbetare.
Varför startade du denna tråd? när man inte får ge ärliga svar.
Ger man ett ärlit svar så passar det inte ….. Då kanske man bör lämna PiF därför man har fel åsikter lika med att man inte trivs här :0))
Det känns något snurrigt.
62,VARFÖR är det så svårt att ta detta med Sajtvärd via pm,du hjälper inte till att lyfta denna sajt för fem öre,ändå vill du vara här?.
63,Vad jag kan se så har du fått svar,ta även detta via pm.
Folk vill inte veta vad ni tjafsar om utan dom vill veta hur ni ska gå vidare….se framåt och inte bakåt.
#65 Det har jag svarat på tidigare.
66,Vem säger att det är förbjudet,men om du själv är medis eller värd så borde du veta att sånt ska tas via pm,så slipper andra se tjafset.
67,Aha så då struntar du i att sånt drar ner sajten,då undrar jag varför du är här i så fall?.Hjälper alla till att få en trevlig sajt så blir det en trevlig sajt,där man kan diskutera utan att bli osams fast man har olika uppfattning om vissa saker.

# 65
Nej nej, detta är första gången som man ser olika åsikter från alla.
Varför ska inte vi få ta del om detta, varför ska det vara hemligt hur man ser på forumet.
Jag anser att som medlem här, så är jag i min rätt att få ta del av detta.
Att det hettat till är väl inte hela världen, ingen har skrivit något kränkande om någon, så det skrivs inom reglerna. Det är väl bra.
Jag tycker verkligen att man sk ha rätt att utala sig, även om det inte är positiva åsikter, mig veterligen så har vi åsiktsfrihet här i Sverige.
Detta är verkligen ett ämne som tydligen berör och då ska det inte gömmas undan i PM, så att bara vissa får svar på sina funderingar.
Mina tankar
Ulla
Önskar man kritik över vad man kan göra för att förbättra sajten så måste man väl också få påtala vad som är negativt för att det ska kunna bli något positivt av det förhopningsvis i framtiden?
Om du tycker att det jag skriver är tjafs så borde väl inte någon i denna tråd få ta upp något alls då, eftersom de flesta har lämnat negativ kritik?
Nu var det inte hela världen om min tråd blir publicerad eller ej, utan det är själva tillvägagångssättet jag ser negativt på.
Dessutom så svarar ju även sajtens egna Medarbetare på min fråga, så skulle detta tas genom pm så antar jag att de har föreslagit detta själv utan att jag ska få en åthutning av dig? Det är ju alltid frivilligt vad man vill läsa också vettu ;)
69,Ingen har sagt att man inte ska komma med kritik,men det finns olika sätt att ge den på,kom med lite konstruktiv kritik så blir det inte dessa onödiga diskussioner,gäller det enskild händelse person,så vill säkert majoriteten inte se det,även om det tycks vara viktigt för dig.
70,men herregud det är ju inte bara här du har förfasat dig över detta du påstår,ändå skriver dom att du fått svar…känns som om du bara kommer med negativ kritik finns det verkligen inget bra med denna sajt?,så undrar jag igen,vad gör du här?,ta det som en åthutning om du vill,för mig är det en ren fråga?.
Fundera på hur ni ska kunna hjälpa sajten framåt i stället för att mala runt i gamla köttkvarnar.
I inlägg 27 har jag skrivit varför jag hamnade här,jag är alltså inte inhyrd av någon!!!
Vad som sägs och vad som stämmer överrens med verkligheten är två olika saker vet du väl ;)
Vad gör du själv här? Eftersom jag tydligen ska bli ifrågasatt?
73,står i inlägg 27.
Ja jag tycker bara det är otroligt onödigt att ifrågasätta så som du gjorde. Du vet väl inte varför jag är inne på sajten?Varken nu eller tidigare?
Sedan dessa problem sajten har är ju inte direkt något som uppstog i förrgår direkt.

En tanke bara… Trivs man inte med PIF så förstår jag inte varför hänger kvar här. Tex trivs inte jag med mitt jobb inte fasiken lägger jag ner en massa av min energi och stannar kvar och kämpar emot utan då försöker väl jag hitta något annat jobb som tilltalar mig och som jag kan känna mig "hemma" i där min energi går till något positivt och jag kan må bra och tycka det är roligt. Jag gillar också att diskutera saker och ting men då ska det vara sakligt och man kan ju tom lära sig något av det.
(Var och en måste respektera sin medmänniska även om man inte tycker lika) Det finns ju andra saiter om katter på nätet. Jag har varit på andra i fokussaiter och lämnat de utan något tjafs då jag inte fått något gensvar/Laila
min rubrik sammanfattning kom visst inte med först
Imasy: *Det måste få vara upp till var och en hur pass öppen man vill vara med sin identitet.
*Sedan så tycker jag att man inte ska koncentrera sig så mycket på vilka regler det ska vara hit och dit.
vindeln: medlemmar ska få vara anonyma
Headturners: ett krav på att man använder sig av sitt riktiga namn och att man gör en enkel presentation
QueenOfShivas: alla vara anonyma
Livandas: använda sig av sitt eget namn i detta forum+ En presentation bör alla ha, men var och en bestämmer själv hur mycket man skriver, man kan ju endast skriva sitt eget namn och tex vad katteriet heter.
yadhayeziba: Man borde inte behöva vara anonym på ett ställe som detta
Anonym: _Ang Pif så kanske man skulle vara tvungen att anmäla sig i korrekt namn och inte vara anonym.
_Regler måste man också ha ….__
krasivis: Att kunna stå för vad man säger och inte vara anonym. En kort presentation av sig själv är bra
Sanitys: Jag förstår inte varför man väljer att regga sig O-anonymt på ett forum där det tillåts att vara anonym
Amorstroll: jag tolkar hennes svar som att hon vill ha ett öppet forum,
Charmknatte: …däremot behövas andra i "ledningen". Som är mer neutrala!
perservind: vill ha tidsbegränsning av skrivförbud
*Visst kan de finnas anonyma skrivare men då med hårdare krav på uppförande,
: Ip-adresser "går" inte att kolla
Finns det nån möjlighet för oss att ha nån sorts ansökningsförfarande för nya medlemmar . svar NEJ
Förslag:kritiktråd
positiva uttryck till oss XXXXX räknat fram till inlägg 70
75,Nej det har du rätt i,men i denna tråden hade du ju kunnat komma med lite bra tips och konstruktiv kritik i stället för att mala på om sånt som hänt,det hjälper en sajt framåt.
76,Håller med dig,jag fattar det inte jag heller,synd om de andra som trivs och vill ha sajten kvar.
Jag tror inte du riktigt hänger med här i vad jag menar. Att jag tog upp just min tråd som ett exempel var väl för att de som driver sajen, förhoppningsvis skulle ta det till sig, och göra något postitivt av det.
Hur ska man kunna driva en nergången sajt framåt, om man inte får påpeka det som har varit tidigare? Ingen kan ju "mala på" om framtiden för den vet ingen vad den innehåller.
Jag ttrodde i min enfald att denna tråd startades för att de som driver sajten vill veta vad de kan göra för förändringar till det bättre? Men som sagt, hur ska de då veta vad de gör bra eller dåligt om man inte ska få "mala på" om detta?
#79, vi har fattat detta nu om just din tråd. Vårt svar står fast.
Kan vi gå vidare nu då?
det som mest har framkommit av denna tråd är vars o ens tyckanden om anonymitet eller inte..
vad anser ni om våra Skrivregler då?
Är det några ni tycker att vi kan skippa…eller är det kaka på kaka.
Vi håller på att se över dem…men eftersom det är jultid nu så är det lite svårt att samla oss alla värd/medarbetare
men när den tiden kommer så vore det ju jättebra om vi visste vad majoriteten av er tycker.
O så vill jag även framföra vårt tack till er som har uttalat att ni är nöjda med vårt arbete….
79,Jo jag förstår hur du menar,men tycker du att sånt är till fördel för sajten?,och vad jag kunde se så hade du ju redan fått svar på det,så varför mala på om det då,
Varför skulle man inte kunna komma med positiva tips och ideer om hur man skulle kunna lyfta sajten från detta?,för att se framåt måste man kunna tänka framåt,och då har man i alla fall med rent samvete provat,med en positiv inställning.
Om du förstår vad jag menar, varför frågar du då samma sak igen som jag precis har svarat på?
Är det bättre då om jag utrtycker mig följande:
"Förslag på förbättring:
Om man ska ta bort en tråd, ge en riktigt förklaring till varför, samt återkom med besked huruvida den ska återpubliceras igen".
82,Titta där det lät klart mycket bättre,flera sådana behövs.
Inte för att jag förstår skillnaden, för det är negativ kritik båda två 
84,Men det gör jag
, även negativ kritik kan man framföra på ett bra sätt
Samma Skrivregler som gäller för hela iFokus sajten. Mer regler än så behövs inte.
Det är inte tillåtet att:
- Bryta mot svenska lagar och förordningar.
- Kopiera upphovsrättsskyddat material.
- Skriva inlägg i reklamsyfte eller marknadsföra produkter/tjänster utan sajtvärdens medgivande.
- Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet.
- Ägna sig åt personangrepp.
- Använda svordomar eller annat ovårdat språk.
- Skriva inlägg med innehåll av diskriminerande karaktär.
Vad vi vill med sajten är att ha en sajt där man på ett vänligt sätt diskuterar perser, avel, genetik, utställningar, foder, pälsvård, sjukdomar och allt annat som handlar om katter.
Att diskutera och spekulera i vad andra personer eller uppfödare har gjort tycker jag inte är ok. Känsliga frågor bör tycker jag att man bör behandla på ett allmänt plan.
Jag tycker det är bra med kritik om den är konstruktiv.
Var tycker ni att gränserna går? Vad är ok att någon skriver om och till er?
En sak som jag finner smått lustig, är att man får inte diskutera offentliga personer eller organisationer. Men stölder sker skrämmande ofta här inne, dessutom med styrandes godtyckliga minne.
Ett brott emot upphovsrättslagen kan kosta iFokus väldigt mycket pengar. Just därför blir vi värdar och Medarbetare matade med denna iformation på värdsajten såväl som iFokus ifokus, just för att detta är så fruktansvärt ajabaja.
Det spelar ingen roll om man tar en bild ifrån en nätbutik för att göra reklam för en produkt de säljer, och kanske på så vis ge dem kunder. Kanske har även den butiken betalat en summa till fotografen för att få använda bilden på sin sida?
För att ta ett exempel på detta, som skedde inne på en annan iFokus sida. Råd & Rön gjorde för en tid sedan en undersökning på kattmat, nåt bäst i test- test. En medlem scannade in den sidan och publicerade denne på iFokus.
Medlemmen var dessutom noga med att tala om vem som utfört testet, vilket nummer och årgång tidningen hade, samt skrev in hemside adressen till Råd & Rön´s hemsida. Alltså inget hymmel om vem som låg bakom detta test, så det kunde inte misstolkas som att medlemmen försökte sno credit på R&R´s bekostnad.
Sedan en dag fick värden för denne sajt ett pm ifrån iFokus killarna att denna tråd skulle bort omgående. Då hade någon som arbetade på R&R av en slump (?) hamnat på denne iFokus sida i denna tråd. Eftersom medlemmen faktiskt inte hade deras tillstånd till att publicera detta test på nätet, räknas det som stöld.
Nu var R&R snälla denna gång, och såg mellan fingrarna. Men skulle det ske igen, vet jag faktiskt inte vad de skulle göra. Antagligen skulle det bli j*kligt dyrt för iFokus eller den enskilde medlemmen som publicerat bilden etc.
Därför är jag så förvånad att detta får ske, då vi värdar/medarbetare får denna information inbankad i huvudet.
visserligen tycker jag att detta kanske hör till en annan tråd
MEN…om du eller nån annan har sett att vi själva, eller att vi har missat att nån medlem har begått nåt fel….pm:a o säg det då
vi är alla bara människor o visst kan vi begå fel…o då rättar vi ju till det
Det är inte SJÄLVKLART vad man får o inte får…inte ens utanför våra egna regler
Nu är det stulna bilder överallt, skulle kunna lägga in flertalet trådar här, men låter bli då jag tycker detta hänger ut enskilda personer. Det är ju upp till värd/medarbetare att kolla igenom trådar och plocka bort sådant.
Jag vet inte om jag riktigt hänger med dig nu i vad du menar med att det inte är självklart vad som är okej eller inte?
Upphovsrättslagen finns ju med i vår svenska lag, och jag tror att alla vet att man inte får stjäla ifrån andra?
visserligen:)
men ALLA sidor har väl inte den regeln??
Om du går in på min hemsida så får du ta så många kort du vill därifrån.
O det jag menar är att det är inte alls säkert att "gemene man" (o dit hör jag) vet om att/ifall det är förbjudet att ta ett kort ifrån en affärssida för att visa oss andra..
Men eftersom det finns så många om du säger…o du inte vill hänga ut nån…så kan vi väl göra så att om du ser det i framtiden så kan du ju pm:a nån av oss Medarbetare så ska vi kontakta affären (eller vad det nu handlar om ) ifråga, o kolla om det är tillåtet
ALLT material, dvs bilder, texter, sånger etc, ÄR stöld, om du publicerar dem utan upphovsmannens tillstånd.
Om jag går in på din hemsida och tar bilder och publicerar dem i en tråd här, och kanske skriver ett par rader om din uppfödning, att du har fina katter etc, alltså bara bra reklam för din uppfödning, kan du fortfarande skicka en inte så nätt nota till mig, OM jag INTE har frågat dig om det är okej att låna bilder från din sida.
Att sno bilder mm ifrån en butik, privat hemsida mm, är väl i princip samma sak som att du struntar i att betala för din mat du köper på Ica.
Jag kan skicka dig ett pm med ett litet axplock i bildstölder. Att fråga butiken mfl i efterhand är ganska lönlöst, då har ju stölden redan skett. Ska en bild publiceras så måste man ha tillstånd INNAN man publicerar den. Det blir ju lite som att om du går till Ica och snattar en Kexchoklad, sedan så ringer du dem och frågar "Jag tog en kexchoklad av er utan att betala, var det okej det?". Du kan nog gissa vad svaret blir ;)
#91 Bör man inte vara lite mer påläst om vad som gäller bl.a publicering på internet innan man åtar sig ett jobb som administratör för ett öppet forum? Dessutom har ni ju blivit informerade om detta av sajtägarna, plus att det finns i skrivreglerna.
Ida, du frågar vad (vi) tycker ska vara tillåtet att skriva om, varför gör du det?
Du tar alltid din personliga syn på saken som beslutsorsak i allafall?
Du skriver här att vi vill med sajten är att ha en sajt där man på ett vänligt sätt diskuterar perser, avel, genetik, utställningar, foder, pälsvård, sjukdomar och allt annat som handlar om katter
men när det blir en diskution då ser du alltid till att stänga av den?
Efter att ha läst en hel del här nu förvånar det mig att den här delen av iFokus fortfarande dungerar. Eller fungerar är nästan att ta i från skosulorna,
det är som tidigare påpekat men bortplockat, bara vissa som skriver, eller kanske får skriva, som håller det hela igång. Ibland tar Ida eller ngn annan upp ngn gammal tråd, men nya diskutionsämnen hittar jag inte.
Varför man fortsätter titta här är väl för man hoppas det ska finnas ngt intressant kanske men ånnu nej.
Lisa
Tips från mig angående detta är att antingen lägga in en länk till bilden,så folk kan titta på den på sin rätta adress,eller så får man kolla upp varifrån bilderna kommer själva,det kan inte vara medisarnas och värdens uppgift att kolla alla bilder,dom kan omöjligt veta var alla bilder kommer ifrån.
Och är det någon som vet och är spiksäker på att en bild är"stulen" så tar man det via pm och inget annat.
Lisa, instämmer. Inget att läsa, allt blir borttaget…varför överhuvudtaget besöka siten, jo kanske något nytt - men lika dött som vanligt här. Idag när jag försökte logga in - var jag spärrad- för vad??
#96 - nej då - har en ny alias - den förra är spärrad - än???
Jaha, men det förklarar ju saken ;)
98,Ta det med sajtvärden!

……. det är nog ingen idé att komma med några förslag.
Jo visst roar man sig med att ofta ta upp gamla trådar gång på gång och associationslekarna, i brist på annat

Som sagt innan om man nu tycker så illa och inte trivs här eller har svårt för dom regler som finns. Varför i hela friden vistas man på detta forum då???????????? Varför förstöra för oss som faktiskt tycker det är intressant med tips å råd å annat skoj och ,tycker detta forum är trevligt ställe att vara på. Det är ju frivilligt att vara medlem här……….
Den här tråden verkar ju inte leda någonstans
Sussie
# 102 Vad är det som gör detta Forum trevligt att vara på? Vad är det jag missar?? Som #101 skriver gamla trådar plockas upp och då dessa lekar.. JÄTTE intressant
Jag hade hoppats på bra mycket bättre läsning! Tur att Facebook finns o listor!!!
Ja…jag som kommer utifrån ser ju mycket väl var det brister här,för det första så måste en del som gärna drar upp gammalt groll,begrava det och börja om på nytt igen,sen syns det ju mycket väl vilka som är rent otrevliga i munnen,både via pm jag fått och även härinne,dessa behöver tänka till och förstå att man är på ett forum och kan inte komma överens med alla,då är det bästa att låta bli att svara eller svara vänligt men ändå få fram budskapet.
Så länge det får malas på i samma köttkvarn så kommer ni att förstöra för dom som finns här,samt dra ner sajten ännu värre,än en gång hjälp till att LYFTA den i stället,det är inte så svårt om alla kommer överens om en såden egentligen enkel sak.
För ni alla delar ju samma intresse,hjälp varandra i stället för stjälpa andra,en positiv anda när man skriver gör allt mycket lättare.
#103 du kanske inte missar nåt alls
det kanske är så att detta ställe inte är nåt för dig
man kan inte tillfredställa alla
mitt förslag är att de som gillar Pif stannar här
de som vill vara kvar om förändringar görs…talar om vad
o de som inte vill vara här oavsett…tar bort sitt medlemskap.
No 105 - inte tillfredsställa alla,
men säg en ny intressant tråd, som kommit upp den senaste veckan?
103
Ta bort sitt medlemsskap gör ni så bra så det ska inte tas ifrån er

Jag har inte varit medlem speciellt länge men det är en jättetrevlig sajt. Vad jag tycker och reagerar över är att många medlemmar överöser varann med kredit och rosor. Det är iof trevligt om det är äkta men iom att det är så mycket skriverier här om hur man ska bete sig så kanske alla verkligen bara vill vara andra till lags. Jag tycker det är väldigt synd om givande disskusioner och olika åsikter inte kommer fram för att folka är rädda för att trampa andra på tårna. Sedan är det en helt annan sak med folk som bara vill komma in och vara dumma. Dom tror jag inte går att göra ngt åt. Man få ta det goda med det onda Tyvärr.
En aspekt till är ju att det blir lätt fel och saker missuppfattas när man skriver inlägg. Något som skrivs utan avsikt kan lätt tolkas fel. Det är svårt att formulera sig i blan d så inte saker misstolkas.
Bara en tanke ifrån en som läst denna tråd och tycer det är synd att folk tar illa upp av olika anledningar.
va bra att ni sajtvärder håller denna forumsida igång så vi kan disskutera våra kära perser…
106,Vad jag kan se så är det en hel del intressanta trådar här som folk skrivit i senaste veckan,sen att det inte har något innehåll för dig kan ju inte andra hjälpa,starta en egen trevlig tråd om något du gillar i stället.
Till alla…
Och om ni hjälps åt att få sajten att funka så kan kanske medisar och Sajtvärd koncentrera sig på artiklar och spännande nya ämnen,för som en del håller på härinne så går ju alla energi åt till att hålla reda på alla som vill förstöra sajten.
Ärligt talat skulle jag skämmas att skaffa ett nytt nick osv och paja för andra,och tycker man nu så illa om sajten så skulle det aldrig falla mig in att ens sätta mitt tass avtryck härinne igen efter att ha blivit portad en gång,så uppenbarligen vill ni som gör så här vara här,synd då bara att ni är på sandlåde nivå i era diskussioner,och dessutom inte vågar stå för era tilltag det är under all kritik.
#109..precis så tänkte jag oxå förut
att om vi slapp allt jobb som vi har med "troll" mm så hade vi haft mycket mer tid till roligare saker
men de som "trollar" är väl ute efter just det….att vi ska ha fullt upp med detta
O jag vet att vissa andra oxå undviker att skriva nåt nu för att "trollen" går ju in i alla trådar o bråkar
allt ifrån bra diskussioner till kattungetrådar

Ser inte heller det roliga i att förstöra för andra=(
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#110 Ja inte bidrog ditt inägg till att höja stämningen precis.
Du har inte skrivit det i direkt klartext, men budskapet går fram ändå.

#110 Det var ett mycket upplyftande mail trevligt hur du ser på vissa av dina medlemmar här… för även om du inte gillar det så tillåts det ju att vara anonym här.. och du ska inte spegla dina åsikter som värd utan föregå som gott exempel , och gör du det så kan du göra det på ett vänligare sätt ..Eller hur är det du brukar säga?? Kke vore på plats att ge dig själv en varning ;) Jag tycker det är många som har kommit med bra konstruktiv kritik, men då passar inte det heller för en del av värdarna Botten tycker jag
Trixie
114,Handlade denna tråden om det?,ta det via pm!,finns ingen här som har att göra med vad ni diskuterar via pm,mer än möjligen sajtvärden.
#115 Det var ju rätt person att yttra sig. Läs vad du själv skrev i ditt inlägg 104.
Antar att #114 menar inlägg och inte mail.
#114 troll o anonyma är inte samma sak
Det är svårt att starta trådar när de antingen blir låst eller borttaget, iallafall om det handlar om något annat än söta katter och grattis till utställningsresultat.
Lisa
#116Stämmer helt jag menade inlägg ;) #115 varför skulle jag t det via pm ??
Jag tycker mitt inlägg handlar i högsta grad om denna tråd så jag ser ingen anledning att ta det privat
#117Jaa jag VET att det är skillnad men jag ser ingen skillnad i hur man ska behandla nån.. och jag ser inte nån här varken anonym troll eller vanliga som utrycker sig värre än vad du gjorde i ditt inlägg.. sen har ni mage att säga att ni är neutrala på det :(
En liten fråga som jag har till er Medarbetare tycker ni själva att det har blivit bättre här sen ni gick in och rensa alla tråda,r låste gav skrivförbud mm ?? allstå bättre stämmning mer inlägg osv har det blivit följden tycker ni ??
Trixie
116,I det inlägget pekade jag inte ut någon särskild,tog du åt dig eller?,för det var endast en förklaring på hur det ser ut härinne,sånt ser man om man kommer utifrån
.
118,Jag kan aldrig tänka mig att man får trådar borttagna och så vidare om det inte finns ett ordentligt skäl till det.
119,det har jag ju redan svarat på i 115.
Till alla…
Hur ska dom kunna förbättra sajten utan att ni inte hjälper till?,så länge man behandlar andra trevligt så blir man trevligt bemött.
Skäl finns det oftast bara enligt moderatorerna, ialla fall efter vad jag hört säjas.
Lisa
121,Man ska aldrig gå på hörsägen,ta reda på fakat är ett bra tips innan man uttalar sig.

122,"Man ska aldrig gå på hörsägen,ta reda på fakat är ett bra tips innan man uttalar sig."
Ett självklart och utmärkt råd. Doch totalt utan botten och helt verkningslöst i dessa sammanhang, där fakta kontinuerligt plockas bort. Tyvärr inte heller ett ovanligt fenomen.
Det spelar inte heller någon roll om man har kvar "bevisen", när resonemangen bygger på att inte vilja förstå eller ta till sig motpartens funderingar och rättmätiga ifrågasättanden.
Radera dem och intet spår syns 
Gott Nytt År!
3. Förakta inte de som tycker olika dig själv.
4. Demokrati finns endast på ställen där olikheterna syns och hörs.

# 120, 122
Milda Matilda
Skriv gärna ett konstruktivt inlägg någon gång hur man ev. löser det hela för att det ska bli trevligt på PiF.
Brukar egentligen bara vara läsare av inläggen här. Har nu tröttnat ordentligt på att läsa samma upprepade inlägg typ 10 gånger …..
Det känns som att man har att göra med en strulig tonåring som inte är villig att ge sig ett tum och som absolut ska ha sista ordet till varje pris.
Alla måste få ha åsikter utan att pikpinnen åker fram och att man ska slippa höra att man bör försvinna från PiF om man råkar ha fel åsikter mm.
God Fortsättning
# 123 Bra inlägg
Hmm varför nekades jag till inträde till denna sajt när jag nyss skulle skriva ?? Ska man inte få någon form av skrivförbud eller nåt först Jg ser inte att det jag skrev igår var så illa att jag skulle bli portat direkt :(
Varför skulle jag ta det privat med nån ?? Jag har aldrig fått nåt pm av nån här varken Medarbetare eller nån annan .. och ser inte meningen att börja med det heller
Tråden skapades väl inte för att man ska ta saker privat ??
och nej jag fick aldrig svar på min fråga om stämmingen har blivit bättre här sen dessa *hårdare regler infördes*
#123 Otroligt bra inlägg !!!¨
Trixie
Men jag säger också mild Matilda!!! 124 till 126,titta på vad ni skriver finns ingenting som är konstruktivt med detta,det dras upp samma gamla groll hela tiden ser ni inte det??,vill ni inte vara här så va inte det då,men vill ni stanna så lyft sajten i stället för att sänka den.
Försök förstå att andra inte vill se era diskussioner utan ta det via PM!,är det så svårt…jag förstår mycket väl varför det blir skrivförbud och portat härifrån,det komiska är ju att folk kommer tillbaka med nya nick,någonstans måste ni ju gilla sidan.
Och ärligt talat ni är väl ändå här för era kära katters skull och för att utbyta erfarenheter och annat,inte för att ställa till bråk till höger och vänster,det är ju det ett forum är till för.
Låt värden och medisarna andas en stund från erat tjafs så kanske dom kan få ro att komma med nått bra sen,så svårt ska det väl inte vara.
Sååååå tröttsamt. 23 inlägg och det är samma samma samma om och om igen.
Instämmer med #128- dags att stänga den här tråden nu, då Ni inte kommer någon vart ändå!!!

Det är fullständigt utmattande #120/122/127 LÄS IGEN #124
Stäng gärna denna tråd så fort det bara går ………för tråden gör ingen på bättre humör man blir bara blir bara mer förbannad.
blev lite julrim
God Fortsättning 
Nu startade jag en positiv tråd,hoppas verkligen ni skriver något bra i den
.
God fortsättning från mig med
iFokus ska skötas som hemmet:
Regler och Normer
Kärlek och omtanke.
Är bara en norm borta, då blir det detta krisläge. Detta gäller naturligtvis medlemmarna också.
Försök ett tag att leva och skriva efter detta, så går det nog bättre
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Felet härinne är nog att det finns några stycken personer som avskyr varandra. Det resulterar i att de oxå avskyr de avskyddas "vänner". De gör allt för att göra livet surt för varandra. De portas härifrån och kommer tillbaka med nytt nick. Borde ju finns vettigare saker att göra med sitt liv. Eller??
Jag är inne här väldigt sällan nu pga detta hårda klimat. Trådarna spårar ALLTID ur oavsett vad de handlar om tycker jag.
Nr 133 Jag tycker du är fel ute nu.
det är inte alltid så som du skriver, man behöver inte "avsky" någon för att bli avskydd och man behöver inte vara elak för att bemötas elakt, men svarar man konstruktivt på ett elakt inlägg eller ger konstruktiv kritik på något, ja då ska man genast hamna i det facket där orosstiftarna är 0väldigt orättvist.
Det är väl självklart att man skaffar ett nytt nick om man blir fråntagen möjligheten att yttra sig.
LIsa
PS. Konstigt att den här tråden med alla sina inlägg lever???

Nr 133 det var ju bl.a. DU som förstörde min tråd om min kattunge är tabby eller inte o lade dig i om jag fick låna hanen gratis eller ej … Hörde det till ämnet? Min fråga var om hon var tabby eller ej. Det var inte en fråga om ********** (redigerta av Medarbetare ) om jag fick låna honom gratis eller ej o vidare vet du säkert inte ens i dag bakgrunden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så nog skriver du fel och inte håller dig till ämnet!!!!!!!!!!
Monica
Monica lilla du, nu är du ute på öppet vatten. Jag tror Pethra vet allt om den historien så skynda dig tillbaka till land.
Dessutom har det du nu tar upp INGET med den här tråden att göra.
Lisa

devil; det tror jag inte då de är kompisar. O jag är säker på att Petrha inte vet hela histotirn med min. f.d. hsne Dessutom har det med tråden att göra - hata eller inte?
Monica
#138 Tycker att Du ska sopa rent utan för din egen dörr ********** ( redigerat av Medarbetare ) och det finns säker jobb även för dig.
Det är mkt tröttsamt att läsa alla dina nide inlägg här på PiF under 10-tal olika namn.
139,Där sa du ett sant ord,är det så så gräver man bara en grop åt sig själv som man faller ännu djupare i,fattar inte varför man kommer tillbaka och förstör för andra,jag skulle skämmas ögonen ur mig om folk kom på mig med en sådan sak
.
Har alla Skrivregler upphört att gälla?
#141…japp:):)
skojar bara…men nu har ni i alla fall fått se lite av vad vi brukar ta bort.
men nu så är det borttaget:)
Ingen, och jag lovar er INGEN vet vem jag är, lovar att ni skulle bli förvånade, den som leon65 beskyller mig att vara, vet jag bara vem det är på bild.
Men jag kan såja att de som tas i försvar är ofta de skyldiga, ni vet det där med skenet bedrar
Idag tror jag att jag kallar mig för Karin
143,Men hur ska du då kunna framstå som trovärdig i något alls du säger?,har man inget att dölja så har man rent mjöl i påsen,det kan du ju aldrig komma ifrån hur du än vrider på det.
Rent mjöl i påsen, HUR MÅNGA HAR DET HÄR ?
Det är absolut rent framför min dörr, mina påsar har ingen ohyra och inte mina katter har det heller.
Jag vet själv att jag är sanningsenlig i allt jag säjer, men många är väldigt allergiska mot sanningen, den kliar, gör ont och är obehaglig, varför kan man undra?
Karin
#135 joooo jag vet att jag råkade trampa dig på tårna. Men jag bad om ursäkt och jag tog bort det jag hade skrivit som du inte gillade.
Felet många ggr är ju oxå att man inte kan se den som skriver. Och iomed det så vet man ju inte om det är på allvar lr om den som skriver har glimten i ögat.
Det är ju oxå så här inne att har man katt ifrån "fel" uppfödare så blir man ogillad av väldigt många. Oavsett hur man är eller hur man behandlar sina katter.
145,Synd att du drar in dina katter i det du själv gör,jag tror säkert att dom är fria från ohyra,det gäller att hålla ohyran borta från sig själv också,det lyckas man med om man vågar stå för det man tycker och den man är utan att gå under andra namn tex, och att man kan framföra det på ett konstruktivt och ändå trevligt sätt sätt,samt att man har stor empati för att andra inte alltid tycker som en själv
.
146,Det kallar jag för att våga stå för det man gjort och försöka göra det bästa av det.
Spelar väl ingen roll var katten kommer ifrån,ditt husdjur är ju det käraste du har oavsett ursprung itseende osv osv…

Ursäkta mig men hur orkar ni. Snälla gräv ner alla stridsyxor och ta ett djupt andetag och försök gå vidare för PIFs skull./Laila
Jag har nu läst tråden här och kan inget annat än att hålla med #148.
Varför inte börja det nya året med att hålla en god ton, istället för att slänga massa saker på och om varandra.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
nu tycker vi att vi har fått in tillräckligt med "svar" så därför låses tråden nu.
Jag kommer oxå att rensa lite otrevligheter här i slutet.
Vi återkommer med vad vi har kommit fram till efter genomgång.