Perser iFokus

Perser

Etikett: 02-allmänt-kattprat
Läst 1177 ggr
spikes
0

Vem betalar anmälningarna?

Här tänket jag ni kan diskutera om just anmälningar och vad som är bra och dåligt med detFlört

Sanitys
0

Vilken sorts anmälningar menar du?Glad

spikes
0

1,Alla anmälningar man känner för att diskuteraFlört

Charmknatten2
0

Det gör väl ägaren av katten!

Imasy
0

Det finns väl hundratals olika anmälningar man kan göra till diverse olika instanser?

Att diskutera en anmälan till HSAN kanske inte känns så relevant på ett kattforum?

spikes
0

4,men eftersom det kom upp i min tråd om positiva tips,så startade jag denna för att påvisa att vill man diskutera något annat så ska man starta en ny tråd…det var av ren vänlighet så ni kan fortsätta här i stället för i en tråd som inte har ett dugg med det att göra,och gäller det anmälningar av katt så varför skulle man inte kunna berätta och diskutera det här?,det är ju ett forum.

Imasy
0

Precis, det är ett forum, men vem är det som hela tiden propagerar att man ska ta allt via pm osv? ;)

Och eftersom det inte är bortredigerat antar jag att de soms tyr sajten tycker den typen av diskussion är okej.

spikes
0

6,Nu har du nog missförstått vad jag menar,tänk till lite innan du skriver….i detta läget tex skulle du kunnat pm,a mig eftersom du uppenbarligen är ute efter bråk,så slipper andra se det.

Här ville jag att det skulle diskuteras anmälningar av alla de slag på ett trevligt sätt,i stället för i en tråd som absolut inte handlar om det.

Men du kanske gillar att kapa andras trådar?,själv har jag lärt mig att det är rätt ohyfsat.

Imasy
0

Själv har jag fått lära mig att det är ohyffsat att anklaga andra för saker som inte är sanna. Då tar man reda på fakta först innan man anklagar någon så man har något på fötterna.

Humlezurr
0

Personligen tycker jag att man ska vara försiktig med att just anmäla och att tal ailla om folk överhuvudtaget! Anmäler man bör det finnas starka bevis,inte något som kan "sopas"under mattan utan något som håller om det skulle bli åtal.. Jag tycker inte att man ska anmäla hur som helst osv…Att ta reda på fakta först tillhör vanligt folkvett tänker jag … Skitsnack blir ondska,sätter griller i huvudet på människor osv.. Man bör tänka till innan…

spikes
0

7,Haha det är ju så uppenbart så jag har nog på fötterna ändåSkrattande,försök hålla näsan ovanför sandlådan nu i stället,mycket trevligare för allaFlört.

9,Där håller jag med dig helt och fullt,allra bäst är ju om man får en bild på det också.

Imasy
0

Eh, va?? Du kanske skulle följa dina egna exempel då och sluta tjafsa själv, istället för att fara med dina osanningar. Vad sägs om det?

spikes
0

11.Du har fått pm.Och så skulle jag hemskt gärna vilja veta vad för osanningar jag far med?,ta det också gärna i pm,etFlört

Imasy
0

Osanningar om mig som person. Du kommer med dina påståenden om mig som person i trådar här på sajten.

EddaM
0

Anmälde en gång en person till djurskyddet, hon hade hästar i en mini hage utan vatten eller mat. Ett föl hade sår över hela kroppen, svårt infekterade. Ingen skugga hade de mitt i sommaren. Sedan hade hon två bernensesen? osäker på stavningen som var i en hund gård utan vatten eller skugga de med. Inne i stallet växte det svampar, några höga som en meter.

Tvekade inte att anmäla henne. Hennes två hundar fick tyvärr avlivas då de var så¨uttrorkade att de inte gick att rädda. Fölet med såren gick inte att rädda den heller, för många sår som var infekterade.

Hon fick djurförbud i DET länet, tyvärr flyttade hon till ett annat o skaffade nya djur.

Tråkigt med sådana människor. Tänker på dessa stackars djuren varje dag. Och hoppas att jag gjorde nån skillnad för dem. Men ryser o blir ledsen över de hon har nu. Önskar jag visste vart hon bor o hur djuren mår.

Så vem skulle betala detta? Hon såklart! Gör man så, så skall man betala o det högt!

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Imasy
0

Om du vill hitta henne, så kan du ju bara ta hennes personnummer och ringa skatteverket för att få adress ;)

Och personnumret finns ju på de handlingar på den anmälan du gjorde på henne.

EddaM
0

Ja det är ju detta att jag inte kommer ihåg hennes namn fullt ut då jag gjorde detta när jag var yngre. =( Men visst kan man ju börja söka efter henne på några andra vis kanske…

S*Luddhuvet´z

Imasy
0

Då är det antagligen kommunen du får vända dig till. Men har hon djurförbud i ett län så borde dessa uppgifter finnas hos länsstyrelsen, då kommunen ska ha flyttat över sådana förbud när de tog över.

EddaM
0

Ja jag skall nysta i det hela. =)

S*Luddhuvet´z

spikes
0

13,Som sagt via pmFlört

Eine
0

#18 Blir lite fundersam,är det verkligen så att man ska jaga folk över Sveriges land för att ev anmäla demObestämd? Det är inte ens säkert att hon har samma situaton i dag som hon hade då?Hon har säkert lärt sig av sitt svåra misstag,tror du inte?Verkar vara mycket jobb för väldigt osäkert resultat.Hon bor kanse 150 mil ifrån dig.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

EddaM
0

Åhh jag skall bara kolla upp hur djuren har det inget annat om de inte har det bra. Har ingen tanke att jaga henne utan skall ta kontakt med en gammal vän som även är släkt med tanten ifråga.

S*Luddhuvet´z

Eine
0

#21 det låter rimligtGlad

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora