Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 930 ggr
spikes
0

Varför använder en del utropstecken?

Ja som jag skriver varför gör en del det?,vi tar tex en alldeles vanlig mening, med ett alldeles vanligt svar…. då har jag sett att det används utropstecken,det heter så av en anledning,och detta kan lätt misstolkas som att någon skriker sitt svar…kanske nått att tänka på,använd en smiley i stället,ser trevligare utFlört

englagirl
0

jaaaa,det har du rätt i!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Näää, jag bara skojar!

Oj,där kom det ett igen Foten i munnen

Jag själv gör det bara av farten,ska tänka på det nästa gång jag skriver,för jag VET ju att det betyder att man "skriker"

Flört

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Marita-L
0

Hihi ja jag är nog en av dom, jag brukar sätta ett litet där efter. Foten i munnen

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

spikes
0

1.Haha ja det gör ju det,tål ju verkligen att tänkas på,men en del gånger kan det ju användas i positivt syfte,som ett glatt ja!! eller så,men inte i en vanlig mening utan eftertryck i texten,då det lätt missuppfattasFlört.

barbro750
0

Milda Matilda !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!SkrattandeSkrattande

GOTT NYTT ÅR

Det är nyårsafton  

Bra tid att pyssla om barn och hundar än att sitta på nätet och hitta på knasiga trådar !!!!!!!!!!!!!  Förvånad

Finns det ev. några Perser/EXO också så pyssla om även dessa ?????  Obestämd

spikes
0

4,Milda matilda!! måste tydligen var intressant eftersom du läser dom,så frågan är ju vem som är knasigSkrattande.

Gott nytt år på dig med,trots att du sitter på nätet och läser knasiga trådar i ditt tyckeSkrattandeSkrattande.

Amorstroll
0

Hejsan!

Mitt på nyårsfton, här sitter jag och väntar på att maten skall bli klar. Har besök av min f d från ungdomen samt två söner som gillar att vara kockar. Lite bortskämd blir man allt.

Eftersom jag passerat 60 och tillhör den gamla skolan när det gäller svenska språket är det helt naturligt för mig att använda utropstecken när jag vill poängtera något. Tyvärr har jag aldrig annammat "dataspråket" eftersom jag är helt enkelt en datanörd.

Hoppas ni i fortsättningen har överseende med mina utropstecken som jag skall försöka vara mer återhållsam med.

GOTT NYTT ÅR !!!

önskar

Gun-Lis & trollen

i ett snörikt Skutskär

S*Amors Troll

http://www.amorstroll.com

Firinella
0

Upps och jag som är så glad för att sätta punkter efter mina inlägg…/Laila Glad

Eine
0

#6 Jag använder utropstecken likaväl som frågetecken och det är inga skrik(Vilket däremot enbart stora bokstäver är.T ex. VADÅ)Det har jag lärt mig i skolan jag också och använder detGlad

Gott Nytt År till dig också.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Devilseye
0

Snacka om att leta fel, man kan tro att du är Medarbetare här !!!!!Glad

Lisa

Eine
0

#9Vem riktar du detta till,jag blir lite osäker här?Förvånad

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

EddaM
0

Meeeeeeeen!!!!!???? Måste folk klaga??? Tycker att detta är en klart lite rolig tråd ändå.

Även jag som inte är så gammal…ungefär halva Gun-Lis ålder =) Så har jag alltid skrivit mycket o en hel del noveller o m.m har det blivit genom åren så det är naturligt för mig att använda!!!! *ler* Sedan kan jag använda det lite hur som helst ibland med men men vi har alla våra brister =))) Gör mest =) eller flera =))))) men det e mest lathet hehe =)

*kramar*

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

spikes
0

7,punkter är jag bra på också…skojarFlört,just ett utropstecken har mera innehåll i sigGlad.

9,Leta fel eller inte.Att tänka sig för underlättar för alla,du måste väl också lärt dig att utropstecken sätter man efter ett ord för att få mera stuns i det tex ett glatt hej! eller ett mycket argt adjö!,fick jag lära mig på svenska timmarna i alla fallFlört.Medis är jag men inte här fast jag har rätt att ha min åsikt var jag än skriverSkrattande.

11,Detta är inte för att klaga utan för att underlätta för alla härinne,jag har också skrivit böcker genom åren,och där vad jag vet accepteras inte punkter utropstecken och annat på fel platsFlört

.