Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 984 ggr
Naquita
0

Vanvårdade Rasmus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gipsy som jag skrev om innan är det värsta jag varit med om, och jag har sett en hel del. den första vanvårade perser jag räddat var katten Rasmus, en blå perserhane med en alkoholiserad husse. Rasmus fick aldrig komma in i lägenheten och var ute dygnet runt. han hade stora tovor runt hela sig och haltade så ont hade han. han hade tovot stora som tennisbollar på bakbenen och massa bajs hade fastnat för att det inte kom "förbi"

när han blivit rakad och förstått att han inte behövde gå ut mera njöt han av innekattslivet med allt vad det innbar hemma hos mig:)

Naquita
0

rasmus med kompisen Bingo som bodde på landet, men trivdes inte där.

Naquita
0

jag med en precis intagen o sjuk Rasmus som ska till vet. vi väntar bara på schyssen

Uffe
0

Det är fantastiskt att det finns människor som har både tid och ork att engagera sig i kattera som far illa

Denna kommentar har tagits bort.
Uffe
0

Hmmmmmm jag har ett beslut att ta, som jag har varit väldigt tveksam till, men frågan är om jag inte av det här har sett beslutet som lite lättare, det har inte alls med katter att göra som så

Naquita
0

vadå för beslut?. nu gör du mig nyfiken ju!hehe

ja,under perioden katterna precis kommit till mig var det kämpigt, speciellt med Gipsy. det gäller att ha tid, ork och mängder med kärlek. och viktigast av allt. TA DET I KATTENS TAKT. man ska aldrig stressa fram något från en katt, vill den inte så vill den inte. den kommer att göra framsteg tids nog.

här är Rasmus innan han hunnit rakas.

Naquita
0

vadå tagit din plats?

Naquita
0
Naquita
0

ska man njuta kan man likaväl göra de i fulla drag, o försöka sova på så många kuddar som möjligt samtidigt..*S*

Rasmus som fått gå ute hela sitt liv visade aldrig tendenser till att vilja gå ut igen. han älskade innelivet, och satt inte ofta i fönstret.

Naquita
0

t.o.m hunden blev Rasmus vän:)

Uffe
0

De är underbara och bara tar för sig, klart att katten ska ha lite dataundervisning Skrattande

Dockan
0

OskyldigHejsan du får tusen rosor av mig precis som Luffes Husse.Ni är underbara.LENA

Hälsningar LENAGlad

EddaM
0

Underbart med människor som dig=) *kramar*

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z