Tack Sverak!!
I dag fick jag min Sverak Stamtavla på Ophelia.Skickade in Transfern och IDP stamtavlan i måndags och fick som sagt var tillbaka den nya idag.Det var det snabbaste jag har varit med om.
Nu undrar väl en del varför jag inte bara gick med iIDP men har haft mitt stamnamn i Sverak sedan 1986 så det känns hemma.
Tänk om vi kunde få de lika fort…fast kanske fixar Rolf det 
fast jag har vant mig efter alla dessa år…när man är "säker" på att kattungarna ska klara sig…bestäm namn o skicka in…så kanske man har fått de tills första vaccinationen
men det är inget problem…
I princip så är leveranstiden på "problemfria"stamtavlor inte längre
Att det tar längre tid för de flesta inom IDP är ju att ingen stambokförare där är anställd för att göra detta jobb utan man får göra det efter ordinarie arbete. Men jag tror mig i de allra flesta fall med "problemfria" stamtavlor, kunna hålla mig under 2 veckor (inklusive postgång).
Det var inte min mening att göra någon nedlåtande jämförelse. Det är klar skillnad att två anställda arbetar med en databas som att göra det på sin fritid
Mina tog 9 veckor sist
När var det, ibland under semestrar är ju kansliet stängt

Och jag går o väntar på mitt stamnamn jag. Jag borde ju få besked snart tycker jag.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Stamnamnen tar ju bra mycket längre tid eftersom de ska godkännas av FIFe

Det är väl bara jag som är spänd på resultatet=))
S*Luddhuvet´z
#4 Uffe, jag uppfattade det inte så heller.
Bra de Rolf 

Det tar olika lång tid med stamböckerna i olika föreningar. Det beror helt säkert på många olika faktorer. Vår är snabb, om alla papper är i ordning. Det är de inte alltid, utan hon får ringa och ta reda på och påminna om och begära in en massa uppgifter. I normala fall fixar hon dem på en vecka eller två, och ändå jobbar hon dagarna i ända.
Ett stamnamn brukar fixa sig tämligen snabbt, trots att de kontrolleras mot både SVERAK:s, FIFe:s, NRR:s och SRK:s register - fast visst händer det, att jag glömmer bort ibland och bli vänligen påmind.
Jag vill passa på att säga, att det är OK att kontakta mig och höra om något namn är upptaget i IDP-registret, så att vi slipper dubbletter.

Jag fick det idag=))) Nu är jag innehavare av S*Luddhuvet´z
S*Luddhuvet´z
Grattis, hoppas att det var det su ville ha
#14 GRATTIS EddaM 

*ler* Det var det roliga förslaget men visst det passar så bra så=)) Såg ni Z:at jag klämt in=))
S*Luddhuvet´z
Japp, det gäller att vara lite annorlunda. Undrar hur många klubbar som skall skriva fel när du anmäler till utställningar

Kanske det löser sig när SVERAKs utställningsprogram är klart, då ska man ju tanka uppgifterna från den databasen

Ja det kan man ju göra då=))
S*Luddhuvet´z
Men f-n vet när det blir, de har hålt på med det i flera år nu

*ler* nej den saken återstår ju att se.
S*Luddhuvet´z

Grattis EddaM till stamnamnet.
Hoppas nu att ingen tog illa vid sig för att jag blev så glad att nya Stamtavlan kom så fort.Var inte meningen att klanka på någon.Förr när jag hade kattungar kunde det ta ganska många veckor innan stamtavlorna kom.Blev ju bra så glad att allt är som det ska nu..
Sylvia
Jo men visst blir man glad när allt flyter. Jag tror inte någon tog illa upp, det är ju så att det skiljer mellan SVERAK och IDP precis för att SVERAK har ett kansli med anställda och IDP-klubbarna har de som gör det på sin lediga tid.
/Lotta
Vill se foton på den lilla ju!!!
vart är hon? Eller har Anki bilder på henne på hemsidan?
/Lotta

Hej Lotta. Tyvärr har jag ingen digitalkamera än så det är svårt med foton.Men hon finns på Annkis hemsida under O-kullen.Den vackraste såklart eller hur???

Japp det är mitt lilla hjärtegryn.Visst är hon härlig…

Förlåt mig ophelia att jag snodde din tråd lite grann=)) Och det var då en väldigt söt sak som du har=)
Och tack för gratulationerna=))
S*Luddhuvet´z
Jag tackar jag med
visst är hon fiiiin

Ja jätte fin är hon=)
S*Luddhuvet´z