Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 762 ggr
FiiaL
0

Tokig katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här i huset finns det en kolsvart britti-hona på drygt 1 år. Hon har tydligen inte läst rasbeskrivningen. Hon är nämligen en klätterkatt, ju högre hon kan komma, desto bättre. Går det inte att komma in på en hylla, puttar hon bort det som står ivägen. Dessutom pratar hon.

Handdukarna på torkställningen drar hon ner, och när det är gjort, åker allt som hänger ovanför tvättbänken ner. Hon bara måste hänga i något och klättra. Är det här vad som kallas överskottsenergi?

Senaste bravaden var att linda in sig i hushållspapper. Sedan gjorde hon, som shimpanserna i Monkey World i England, lade sig som i ett bo. Och vad hände sedan? Jo, den tjocka persern Truls ville också ha ett sådant bo, så när Zizi gick därifrån, lade han sig där istället.

Den här britten har satt fart på de andra två slöhögarna med besked. Det springs upp och ner, fram och tillbaka så alla mattor, bordsdukar och tallriksunderlägg för det mesta är på annat håll än vad som är tänkt.

Det är kul när det rör sig!

Uffe
0

Det tycker jag verkar vara en rolig katt, men jag är ju lite konstig jag, gillar när katterna hittar på lite Skrattande

RolfH
0

Haha…ja visst är det härligt med lite fart runt omkring. Det gör hemmet mer levande :))

FiiaL
0

Hon är jätterolig, den saken är klar. Trots att hon bara varit hos oss sedan i augusti, så har vi fått oss många skratt till livs. Och trots att vi aldrig någonsin tänkt oss varken ett korthår, en katt med orange ögon eller ännu mindre en svart katt, så ångrar vi oss inte, att vi skaffade oss denna dam.

Uffe
0

Det kan ju iofs vara lite bökigt när de får sitt nattspel preeeecis när man skall till att somna, eller hittar nån pingelleksak, mitt i natten, fast den varit försvunnen hur länge som helstSkrattande

EddaM
0

De är ju så vackra, de svarta britterna=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

FiiaL
0

Den här tjejen nöjer sig inte med pinglor, hon trampar på matte och ska bli krafsad i pälsen. Hon har en viss förkärlek för att ligga på benen och till och med promenera på matte, från fotänden till huvudet. Hur man nu kan hitta på något dylikt!?

Uffe
0

Du vet väl vad någon kändis sa

My cat walks all over me

Kittentotts-deleted
0

En buse! Ja men visst är det härligt då det händer sakerSkrattandeDu har en frisk katt. Min hane har haft sina anfall med spring sen han blev kastrat, vi har fått plocka bort allt på våra höga buffer o annat, dessa saker åker i golvet så vi hoppas 2 meter varje gång.

Uffe
0

Jo men lite spill får man räkna med. Skrattande

FiiaL
0

Som väl är, har Zizi än så länge inte förstört annat än hushållspapper. Hon smidig som en panter, så hon smiter förbi utan att rubba det som står på hyllan - om hon vill, alltså.

Uffe
0

Jag undrar om de inte ibland river ner saker på pin kiv

Kittentotts-deleted
0

Jag har en klumbig perserhane på 6kg, det låter när han hoppar o sladdarPenga mun

Uffe
0

hahahha jag har en jag också jag brukar fråga om han är flodhäst