Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 1156 ggr
Mayer
0

Norgeresa

Hejsan!

Jag planerar en Osloresa i Mars.Hur flyger jag med en nästan 6 kg stor kisse?Handbagage?

yadhayezibas
0

Kolla vad ditt flygbolag har för regler.Glad

frukove
0

Hej Anja!

Sas har 8 kg som maxvikt i kabinen.

Men kolla först vad som gäller med det bolag du ska åka med ,hör om det finns plats för djur i kabinen.Sen bokar du din resa direkt och ringer omg.och bokar in din katt.Kolla även på internet vad ditt bolag har för regler ang.storlek på väska!

Jag har gjort så att jag har lånat mej flygväskan och sen har jag haft tygburen(99:- på ÖB)i bagaget ,så fort vi landat så har jag flyttat över katterna dit.

De tar bara 2 djur i kabinen nämligen!

Är det Nocke som är så tung?Vars i Oslo blir det då?

Vi hörs!

Lycka till

Heléne

Mayer
0

Ja,Nokke väger 5½ kg.

Jag tror det stod max 8 kg med bur.

Men är det speciella flygburar?Får en stor hane plats i en sån?

Det är i Veitvethallen???????

Denna kommentar har tagits bort.
Bullan
0

Hej

Min Bullan på dryga 5 kg får plats i en sådan tygbur… men det är inget dansutrymme för henne direkt ;)

De hårda burarna är oftast för stora för att komma in under sätet framför, det är därför de har ett maxmått på vad buren får vara. Tygväskorna kan man ju platta till litet på taket så att de går in.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Mayer
0

#5 Ok,måste ta och skaffa mig en sån.

Amorstroll
0

Ifall det är fullt i kabinen finns det också ett särskilt djurutrymme som är tempererat. Alltså inte i det vanliga lastutrymmet för bagage. 

I detta särskilda djurutrymme kan de ha lite större hårda burar. Ibland jättestora hundburar. MEN detta utrymme är också väldigt begränsat.

Lite INFO från mig!

Kram

Gun-Lis (f.d. Lisa L)

S*Amors Troll

Bullan
0

#6 Ja, det är ju vid start och landning de kräver att man har ALLT bagage under stolen framför, även djurburar. Efter starten brukar jag ta upp buren i knät :)

I vissa plan längst bak på vänster(om man sitter och tittar frammåt i planet) sida närmast fönstret, så finns som en liten hylla vid armstödet, den var perfekt att sätta kattburen/väskan på.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*