Kissen kissar
En kattungeköpare har problem med deras kastrerade hankatt,som börjat kissa på vissa ställen.Ingenting speciellt enl.henne har blivit annorlunda hemma.Han är frisk och kry annars.Vad ska jag ge för råd åt henne?

Du skriver kattungeköpare.Innebär det att de har en ny kattunge och en kastrat sen tidigare?
Stolt ägare till tre La permer

Jag har samma problem med en kastrathane. Det började när jag fick min första kull. Då kissade o bajsade han i köket. Jag köpte en kattlåda och ställde den där och sen har det slutat. Ett tips.
Jaa du Mayer….sånt är jättesvårt
men har ni gått igenom allt …o inga förändringar är gjorda
kattsandsbyte..etc
är han nykastrerad så det är hormoner som spökar??
att sätta lådor där han kissar kan ju vara bra om det är möjligt..
feromoner i kontaktuttag är ett annat sätt att försöka på.
NÅT är det ju i alla fall som han protesterar mot om han är frisk..
o man kan ta kontakt med Simzonites här…Lotta..hon är djurhomeopat…o det kan hjälpa att försöka luska ut vad han protesterar mot mm mm samt homeopatmedicin…
lycka till o glöm inte att hålla oss uppdaterade

#1 Nej,dom har bara den kastrerade hanen av mig.Skriver naturligtvis fel om kattunge.Han är ju nu ca 2 år.Och han är deras bäbis så det är säkert troligt att han protesterar.
Feromoner är kanske en lösning även om jag provat det till en fertil hane(kanske stor skillnad)där det inte märktes någon skillnad.
Kattlåda på de ställena han kissar på föreslog jag också…Men men…
be dem testa feromonerna då
eller homepaten…för nåt är det ju
Kolla så dom inte bytt sandsort eller låda eller plats på lådan, det kan störa en katt väldigt mycket.
Eller kanske kolla så den inte har en uvi, för då kan dom också börja kissa lite här och där, början till urinsten kan också vara en orsak

Han kissar ju pölar.Kan det ändå vara ex.urinsten?
Ja jag skulle nog kontakta veterinär för en kontroll.

Ja,det ska jag råda henne till att göra.Jag trodde inte det var något sånt när han kissar så mycket varje gång.
Tack för hjälpen!