Nutri dropp " Ny tråd "
Nutri drops
Är det någon som har kunskap om detta????
Jag fick skapa en ny tråd om detta då det inte gick att skriva i den andra.. den hade låst sig lite..knasigt..så nu provar vi igen
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
09-12-07
21:52
En intressant tråd! Kan säkert vara till hjälp när det krisar.
Finns det någon som känner till dom här dropparna?
// Rosie
09-12-07
22:46
Jag har alltid en tub nutri-cal hemma när det väntas kattungar.
Men detta verkar lättare med droppar istället
//Gitt
test
Jag försökte skriva i förra tråden men det gick ju inte.
Ja, jag har använt Nutri Drops till både nyfödda kattungar och hundvalpar med gott resultat! Det ger ju extra näring och den extra "push" som en del individer behöver i starten! Jag blev rekommenderad dessa av en annan uppfödare. Jag köpte mina hos Anicare här på nätet
#3 Tack för att du delar med dig
#3..är det identiska till hund o katt??
vad innehåller dem?
Nu har jag beställt Nutri Drops hos Anicare. Priset blev 234:-inkl.frakt
Tack för tipset 
Rosie
Tack, för tipset!
De här dropparna måste jag prova:)
//Susanne
Ja, det är samma till både katt o hund.
De innehåller vitaminer, bl a A och D, mineraler, tiamin, bet melass, koppar sulfat m.m. Det står en hel massa på etiketten. Just nu har jag inte tid att skriva av allt men jag kan göra det senare ikväll om ni vill det?
#8 Ja gärna.. tack

Jag har alltid Nutri-Cal i tub till de vuxna hemma och Nutri-Drops till de nyfödda ifall så skulle behövas. En bruk med Colestrum (mjölkpulver) har jag också alltid hemma..
Detta är inget man skall ge i onödan tycker jag men är KANON när det verkligen behövs. En svag och hängig kattunge piggnar snabbt till ifall det inte föreligger något annan allvarligt fysikt fel på den förstås.
En hona som haft en jobbig förlossning brukar också alltid bli allert av en 1 - 2 cm sträng från Nutri-Cal pastan i tub.
tycker
Gun-Lis (f.d. Lisa)
S*Amors Troll
himla bra tråd
nu måste jag oxå beställa Nutri-Drops
Nutri.Cal i tub….är det inte "samma" som gimpets vitaminpasta
eller är jag ute o reser nu
Härligt med sådana här tips tycker jag
ja ska me beställa hem det. Har ni hört talas om något som kallas för Räddningsdroppar? Det verkar vara något liknande Nutri Drops
Sussie

#11 Nej Nutricalen är i en blå tub,finns också hos Anicare.
#12 Nej detta är inte alls samma som Räddningsdroppar, som tillhör Bach's Blomsterterapi och kallas Five Flower Remedy eller Resque Remedy, de kan ni läsa mer om här: http://www.aromacreative.se/blomsterterapi_djur.asp
Men de används till helt andra saker, såsom stress, olyckor osv.
Nutri-drops verkar helt klart intressant att ha hemma, att använda i krissituationer. 
/Lotta
Så här står det på Nutri Drops etiketten:
Guaranteed Analysis Each one ml. contains a minimum of
Vitamin A (acetate)
Vitamin A (palmetate) 668 I.U.
Vitamin D3 supplement 183 I.U.
Di-alpha-tocopherol Acate
(Source of vitamin E) 3 I.U.
Calories (calculated 5,5/ml)
Ingredients Propylene glycol, cane molasses, beet molasses, choline chloride, methionine, Lysine, Vitamin A (acetate), Vitamin A (palmetate), Vitamin D 3 supplement, Di-alpha tocopherol Acetate (source of vitamin E), thiamine, ammonium polyphosfate, potassium infide, potassium sulphate, magnesium sulphate, manganese sulphate, zinc sulphate, iron sulphate, copper sulphate and cobalt sulphate.
Med reservation för ev. felstavning eftersom det är yttepytte liten text på etiketten. Det står också att man kan använda Nutri Drops till alla husdjur och att hållbarheten är sex månader. Sedan finns det instruktioner för hur stor dos man ska ge.
Tack
stort tack Krasivis för att du tog dig tiden att skriva ner det
jag har oxå beställt nu
#13..jag uttryckte mig lite dumt…men jag menar om det inte är liknande ..att man använder den till samma sak
eller finns det en annan tub som är "samma" som gimpets vitaminpasta??
#16 o 17
vassegoda! Kram från Bettan!