Perser iFokus

Perser

Etikett12-pälsvård
Läst 3365 ggr
yadhayezibas
0

Utvärdering av schampo

Hej!!

Som en del av er kanske minns så sökte jag tips för hur jag skulle få iordning min ena persers päls för ett tag sedan. Jag fick tipset att prova ett nytt schampo.Så nu har jag testat Royal Perfection emu oil på 7 stycken olika perser pälsar. Tänkte dela med mig av resultatet som jag själv tycker är ganska fantastiskt. Glad
Jag har avfettat med en blandning av vatten, Goop och Yes först innan schamponering på alla katterna utom kattungen. Han fick bara avfettning på magen.

Katt 1- Honkatt med tung och stripig päls. Resultatet blev super! Hon är fluffig, blank och mjuk som en kattunge i pälsen. 1 vecka sedan bad idag och hon ser nybadad ut fortfarande.
Katt 2- Fertil hankatt med fet och statisk päls. Resultatet blev en mjuk, fluffig och blank päls.
Katt 3- Honkatt helt urfälld,statisk med väldigt lite underull kvar. Resultatet blev en mjuk blank päls.
Katt 4- Unghona på 8 månader med en väldigt fet och smutsig päls. Resultatet blev en tung päls. Alltså inte bra.
Katt 5- Unghona på 8 månader(syster med ovan) med en statisk, normal smutsig päls. Resultatet blev en päls som är fluffig, mjuk och med fantastisk lyster.
Katt 6- Kattunge på 3 månader som var statisk och torr i pälsen. Resultatet blev en så mjuk päls att man knappt känner att man tar i honom.
Katt 7- Honkatt med torr, fet och statisk päls. Denna katt har alltid haft en jobbig päls som jag fått kämpa med. Resultatet blev en mjuk och härlig päls.

Alla katterna utom 1 blev av med det statiska och blev mjuka som kattungar i pälsen.
Min gissning till att schampot inte funkade i den skitigaste pälsen är för schampot inte gör rent pälsen ordentligt. Hade jag schamponerat henne med ett rengörande schampo först så hade hon nog också blivit fin skulle jag tro. Summan av detta schampo är att det funkar kanon i många olika pälskvalite'er. Jag kommer absolut att använda detta schampo i fortsättningen.

Hoppas att denna tråd kan bli intressant med lite fler schampo tips och utvärderingar.

Ha en fin lördagkväll!!

/Pethra

Headturners
0

vad roligt att det funkade så braGlad jag är också supernöjd med det

trevlig kväll

Sussie

Annkis54
0

tack Pethra…jag ska definitivt testa detta
schamponerade du bara en gång med detta??
goop-blandningen först o sen emuschapo??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

zeus-minnie
0

låter fantastiskt!! vart kan man köpa det??

tack för bra utvärdering!!

/isabella

Annkis54
0

http://www.welcome-to-anju.com/prodsv.htm
det måste väl vara denna va??
R. P. Emu Oil & Aloe Vera Balsam Shampoo.

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Headturners
0

Japp det stämmer Annki!

yadhayezibas
0

Ja jag schamponerade en gång bara. Efter att ha avfettat då förstås. Glad

kalkoon
0

Kanske man ska schamponera några fler gånger om katten inte blir ordentligt ren?

Jag tänker på den som inte blev bra .

yadhayezibas
0

#7 Jag har provat den varianten men fick göra om för då blev pälsen jättetung… Kanske skulle skrivit med det som en varning att inte schamponera 2 ggr Glad

Annkis54
0

wow…tänk om man skulle kunna få ner proceduren till avfettning o 1 ggr schampoo
hur länge sköljde du??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

yadhayezibas
0

# tills schampot var borta hihi man känner så tydligt med det schampot när det är klart.

kalkoon
0

Jag tror inte att en ordentligt smutsig päls blir ren, genom bara en shamponering efter avfettningen då. Så länge inte allt smuts är borta från hårstrået spelar det ingen roll hur mycket man sköljer. det är väl också så att plika pälsar kräver olika sorters behandling.

jag förstår inte varför man kör med avfettning på en torr päls, det verkar som att gå i motvind.