Perser iFokus

Perser

Etikett10-foder
Läst 1558 ggr
monisa
2009-12-04 22:48
0

Vägrar äta torrfoder

Min hane vägrar äta torrfoder sedan han var liten. Mina andra 2 katter äter torrfoder men han svälter hellre än att smaka.

Jag har provat lägga torrfodret (Perser 30) i blöt och blanda det med blötfodret. Har även provat med baby-fodret. Det går om det inte blir för ofta och inte heller för mycket åt gången. Då äter han inte av maten alt. sorterar bort torrfodret. Provat med att lägga torrfoder i "hans" matskål - nehej! Han äter Iams påsar och det blir DYRT eftersom han dessutom är ett matvrak (4 st per dag och 12 påsar kostar 109 kr). Därför får han även Kittekatt som "duger", bara jag inte ger honom det för ofta…

Finns det någon som har bra tips, eller haft liknande problem och hittat en lösning?

Mona

Kyss

EddaM
2009-12-04 23:53
0

Varför inte testa att ge honom mer kokt skinka o kanske lite fisk o sådant? Billigare o ofta tycker ju om detta. =)

Vet inte hur du skall få honom äta torrisar. tyvärr..

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

u-marklund
2009-12-05 15:04
0

Hej, min Anders äter inte heller torrfoder torrt.

Det får heller inte vara uppblött.

Han ska ha det torrt i vatten !!!!

Jag häller lite, inte för många pluttar i hans skål, ställer ner den på golvet, häller sen på en skvätt vatten, då äter han…….

När det blir för uppblött slutar han äta. Så därför väldigt små potioner och ofta, han skriker så man missar inte när han vill äta.

Så dom kan vara knepiga minsan.

/
Ulla

MonicaLagerquist
2009-12-07 12:34
0

Smart katt som dissar torrfodret.Varför vill du att han ska äta det?Mina katter får inget torrfoder och har inte fått på flera år.De lever gott på BARF och blötmat.

Stolt ägare till tre La permer

Livandas
2009-12-08 14:49
0

Jag har också en katt som vägrar ära torrfoder, men jag blöter upp royal torrfoder, och blandar i mjau burkmat. Det funkar jättebra, då får hon i sig alla vitaminer från torrfodret. De andra katterna äter av det också:)

Alla mina kattungar får samma blandning då de börjat äta mat, och så får de naturligtvis köttfärs varje dag:)

Lycka till!

//Susanne