Yamacatos Frosty Future - 8 månader
Hej!
Tänkte visa en nytagen bild på Yamacatos Frosty Future, chinchilla hane, snart 8 månader, som flyttar till sitt nya hem i morgon.
MVH Erna
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
mums…en mycket läcker chinchilla

OJ vilka ögon=) Sååå stora o runda =) Vacker!
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Hej, älskar Ernas chinchillor!!

Helt annan typning än vad vi har vant med här i sveraks kattshows….

Titta på ögonen och näsan!!!!
LOOKEN!!
GRATTIS ERNA! BRA JOBBAT!!
och
mycket stora kramar!
Hoppas man får säja sin mening om bilderna som visas.
Jag tycker det är en söt katt med underbara ögon, fin näsa men jag hade önskat mindre spetsiga öron och att dom suttit vidare isär. Sedan tycker jag inte huvudet har det fina underpartiet som man önskar på perser.
Men som jag skrev först en fantastiskt söt katt på alla sätt och vis.
Hej! Tack för alla kommentarer.
Jag vill tillägga att katten fortfarande är en junior och därför har lite högre öron än på en vuxen katt. Som vuxen brukar öronen alltid sitta brett isär, när huvudet har vuxit klart. På chinchillor kan det ta ända upp till 3 år, innan de är klara, eftersom de är senare än vanliga perser. Å andra sidan så brukar de bibehålla sin fräschör mycket längre än övriga perser och det är inte ovanligt att se grönögda silver som vinnare i Senior- och Veteranklasserna.
Rom byggdes inte på en dag och visst finns det ännu en del att jobba vidare på. Men med tanke på hur de såg ut när jag började med mitt utvecklingsarbete så…
Silveranlaget är dominant, vilket gör det mycket svårt att komma ifrån deras mindre önskvärda anlag.
Jämför med en chinchilla från 70-talet. Just denna, CH Solstadens Princess Miranda, var mamma till min första chinchilla hona.
På den tiden hade de trekantiga huvuden, sluttande nos med inga eller svaga stop, lång nos och svaga kinder och haka, ofta dessutom väldigt små och lätta utan substans. Det dom hade var otrolig blågrön ögonfärg och en gnistrande vit päls.
MVH Erna
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Jättefin kisse även om chinchillor inte är i min smak. Superfina ögon…/Laila

HaHa !! Skitsöt,verkligen ! 
En mycket vacker kille som de nya ägarna säkert kommer att få mycket glädje av. Han har underbara ögon!
Är man åtta månader så har man lång tid kvar att växa och utvecklas…
/Lotta
Jättesöt kille!
//Susanne

Åh,så vacker? Sååå fint med silver!
/Anja