Perser iFokus

Perser

Etikett: 02-allmänt-kattprat
Läst 728 ggr
naani
0

Vad fick henne att bli rädd

Sitter och tittar på tv, katterna är i rummet, jag märker att min vuxna perserhona börjar titta konstigt överallt, som att hon iaktar något, jag tar upp henne i famnen och sätter mig i soffan, klappar henne och känner att hon är jätte spänd och nästan darrar fast på ett konstig sätt, den lilla hoppar upp på stolen bredvid soffan, några sekunder efter det får hon flipp, hon hoppar iväg från mig ner på golvet och hoppar allt vad hon kan upp i hörnan på väggen och ser att hon också kissar i samma stund. Har aldrig sett henne så rädd men samtidigt så iaktagande..Vad kan ha fått henne att bli så här, hon har aldrig visat ett sånt här beteende. Det första jag tänker på är andar eller något övernaturligt som djur kanske kan se. Hon blev iallafall väldigt rädd för något då hon hoppar upp på väggen som att hon vill fly och sen kissar. Har ni någon aning om vad som kan ha hänt?

Annkis54
0

Hej Naani
jag som tror på sånt "övernaturligt"…tror ju att det ligger nåt i det.
Jag hade en katt som reagerade liknande för några år sen..hon gick plötsligt o strök sig runt väggarna o kröp ihop…iakttagande nåt.
Jag pratade med min kompis som är djurkommunikatör/medium, o hon sa att jag hade fått en ny guide..o att jag skulle presentera dem:):)
jag gjorde det…o allt var över FlörtFlörtFlört
Tro vad man vill
får du själv nån känsla???

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
0

har du nån som har "gått över till andra sidan" nyligen

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

naani
0

Jag tror också på sånt, men inte att det förekommer här i vår lägenhet, har inte kännt något annorlunda under tiden vi bott här- Det här är första gången hon har gjort så, men jag utesluter att hon helt plötsligt skulle ha nått fel i hjärnan. Det övernaturliga är mer troligt, någon anledning finns det ju. en katt gör inte så av ingen anledning. tror djur kan ha ett sjätte sinne, precis som vid naturkatastrofer, är det ju många djur som känner på sig detta i förväg. inte för att det är riktigt samma sak..men tror de kan se och känna saker inte vi människor ser. Min pojkvän är nästan helt övertygad efter vad vi fick se ikväll. även jag. va lite obehagligt men samtidigt lite spännande..nu är hon som vanligt iallfall, får hoppas det inte händer igen :)

naani
0

ingen i min närhet har gått bort. måste varit någon ande som varit på besök hos oss, en ond sådan kanske..

Firinella
0

Tror också du haft besök från andra sidan. Ibland passerar de bara förbi och man vet inte vem det är. Tror inte det var någon ond. Djur är känsliga för sånt här och ser det vi inte ser/Laila

Bullan
0

Ja, vem vetFlört besökare tror jag också finns, men jag har en katt som kan bete sej så om hon "släppt sej"Tyst Hon kan bli helfjollig av att det sprakar till i bakenGlad Kan ju vara en sådan enkel förklaring till hennes beteende också.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Annkis54
0

har du frågat inne på Övernaturligt ifokus
glöm inte att tala om vad de säger i så fall:):)
sånt här är alltid spännande

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se