Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 935 ggr
[sugarcane]
0

Skulle Feliway göra skillnad?

Man läser ju titt som tätt att ägare till småknepiga kissar får rådet at använda Feliway.  Med tanke på  de problem jag beskrivit i "Hater att bli hanterad"-tråden, tror du att Feliway skulle göra någon skillnad i vårt fall? Ska till vet i morgon, så jag skulle kunna köpa ett "startkit" (adapter + flaska) då.

simzonites
0

Jag tror helt klart att du kan testa Feliway. Var nyligen på information om detta. Det finns lite man bör tänka på för att få ut bästa effekt: att inte ha öppna fönster eller vädra, räcker till en boyta på cirka 70m2, placeras ej bakom möbler eller gardiner osv.

Vill du veta mer kan jag skicka över info om Feliway till dig.

/Lotta

/Lotta

Niffi
0

#1 Jag tog mig friheten att lägga in den lilla bannern före ditt svar.

simzonites
0

#2 tack jag kom på att jag glömde det Generad 
/Lotta

/Lotta

[sugarcane]
0

Tack för svar!

Min lägenhet är på 74 kvadrat, eluttaget jag har i åtanke är helt fritt, skvättisen Soysa har sin älsklingsplats 1,5 meter från den aktuella eluttaget. Så mycket vädring blir det ju inte på vintern… öh, det låter som om jag ska köpa en, va? Skrattande

Har läst på vad Feliway skriver på sin hemsida - http://www.feliway.se/feliway_sw.nsf/Page?OpenForm
Har du information utöver det är jag naturligtvis tacksam om du vill skicka den!

[sugarcane]
0

Feliway-adaptern köpt och inpluggad. Men det tar ju ett tag innan den får effekt (OM den får effekt). Vidare har jag aktiverat min väninna som är i Dr Bach-branschen, hon ska göra iordning en Rescure Remedy-dekokt åt oss. Spännande, spännane! Skrattande

Om cirkus två veckor ska vi iväg till vet för hälsokontroll, chippning och vaccinering. Vore ju kul om jag åtminstone kan fånga in Såjsisen och fösa in henne i buren utan att hon ska bli paniskt rädd.  Allting hos veterinären kommer  att vara en plåga för henne, men sedan dröjer det ju förhoppningsvis ett år innan det är dags för nästa vacc-besök!

simzonites
0

Du kan ge Rescue Remedy-droppar en stund innan ni ska åka till veterinären så blir upplevelsen inte lika obehaglig.

/Lotta

/Lotta