Groomer's Goop
Hej!
Där jag köpte det sas det att man ska blanda en mindre mängd Goop med en större mängd vatten och massera in i pälsen o låta det sitta i i 5 minuter och sedan ta yes därefter och sen schampo. Har även här på sajten läst att man ska ta lika delar Goop/vatten/yes på en gång och massera in i pälsen om jag inte missuppfattade det som stod. Även hört att man kan massera in Goop direkt i torr päls och massera in. Vilket är det som gäller?
Hjälp ……
Monica
Jag masserar in i torr päls på exoterna, blöter sen med varmt vatten innan jag kör yes. På perserkatterna är det inte så lätt att massera ner så där tillsätter jag bara lite vatten i handen ihop med Goop.
Jag skulle nog påstå att man gör på det sätt som passar kattens päls bäst. Alltså du får prova dig fram. 

Jag har en badbalja som katterna står i.Där klickar (handfull klick) jag i Goop och vatten.Där står katten och jag häller över vätskan över ryggen.Katten får då in det ordentligt i hela pälsen.
Men alla har ju sina knep.
Sen tycker inte jag att det spelar någon roll vilken ordning man sätter Yes och Goop.
Har inte tid att testa, vill veta exakt hur man gör - så svårt kan det inte vara.

Nej, nej inte är det svårt.Ta först Goop och sen Yes då.Så blir det säkert bra!
Lycka till!
//Anja
Det viktigaste är att katten inte har några tovor innan man börjar sätta det i pälsen. För då blir inte resultatet särskilt bra.