Perser iFokus

Perser

Etikett12-pälsvård
Läst 1725 ggr
Marcellinos1
0

Groomer's Goop

Hej!

Där jag köpte det sas det att man ska blanda en mindre mängd Goop med en större mängd vatten och massera in i pälsen o låta det sitta i i 5 minuter och sedan ta yes därefter och sen schampo. Har även här på sajten läst att man ska ta lika delar Goop/vatten/yes på en gång och massera in i pälsen om jag inte missuppfattade det som stod. Även hört att man kan massera in Goop direkt i torr päls och massera in. Vilket är det som gäller?

Hjälp ……

Monica

[Guardians]
0

Jag masserar in i torr päls på exoterna, blöter sen med varmt vatten innan jag kör yes. På perserkatterna är det inte så lätt att massera ner så där tillsätter jag bara lite vatten i handen ihop med Goop.

yadhayezibas
0

Jag skulle nog påstå att man gör på det sätt som passar kattens päls bäst. Alltså du får prova dig fram. Glad

Mayer
0

Jag har en badbalja som katterna står i.Där klickar (handfull klick) jag i Goop och vatten.Där står katten och jag häller över vätskan över ryggen.Katten får då in det ordentligt i hela pälsen.

Men alla har ju sina knep.

Sen tycker inte jag att det spelar någon roll vilken ordning man sätter Yes och Goop.

Marcellinos1
0

Har inte tid att testa, vill veta exakt hur man gör - så svårt kan det inte vara.

Mayer
0

Nej, nej inte är det svårt.Ta först Goop och sen Yes då.Så blir det säkert bra!

Lycka till!

//Anja

kalkoon
0

Det viktigaste är att katten inte har några tovor innan man börjar sätta det i pälsen. För då blir inte resultatet särskilt bra.