Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 2248 ggr
Annkis54
0

stölder på utställning

kan vara bra att diskutera detta..o vad man kan göra åt det
jag klistrar in vad som har sagts förut i annan tråd

….En dam strök omkring där och stal schampon o grejjer. Som tur var så var det många som såg vad som hände så de fick tag på henne i tid. Jag tycker de borde ringt polisen.

Ska man inte kunna lämna sina grejjer vid buren längre? Hur ska man våga det när det finns så fräcka personer?

………Detta med folk som inte kan låta ens grejer vara i fred är tyvärr inte så ovanligt annars så tyvärr dyker de upp även i kattvärlden även om man vill lita på alla, blev själv av med en efileringssax i 700 kronorsklassen, det var inte utan att den som plockade den visste vad den var värd för den billiga saxen var kvar, efter det bär jag alltid på mej de dyra kammarna och borstarna. Ska inför nästa säsong köpa ett låst trimskåp som jag sätter fast i bur eller trimbord vill inte bli av med mer grejer + att man vill kunna röra sej på utställningen utan att bära med sej allt.

……Otroligt hur fräck man kan vara, en bra ide' med ett låsbart

trimskåp. Jag såg ett sådant i Värnamo. Ska försöka att

ta reda på var man kan beställa ett sådant.Flört

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
0

jag har själv haft lite funderingar kring detta
jag har inte blivit av med nåt själv…trots att jag har varit mycket slarvig med både dyr kamera o plånbok…
men ….jag undrar om det finns nåt "bältesväska" eller midjeväska som frisörerna har.,…som man kan stoppa ner värdefulla kammar, saxar mm mm i
jag har funderat men inte letat:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

kalkoon
0

Det finns snickarbälten,

vore kanske något?

Annkis54
0

känns lite klumpigt..fast det kanske finns i många bra varianter
värt att kolla kanske:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

[Guardians]
0

Jag har hittat en bra trimväska på haromi som jag funderar på, ska åka ut på Tjörn och kolla hos dem en dag, annars så har ju satchmos med.

simzonites
0

Jag blev av med en mirakelkamm på en utställning förra sommaren. Hade den i fickan när jag var med katterna hos fotografen och tappade den där. Fotografen hittade den på en gång och la den vid sin dator - när jag kom och frågade efter den så var det någon som hade stulit den därifrån, snacka om fräckhet. Skrikandes

/Lotta

EddaM
0

Ja det är det enda jag blivit av med själv med, en mirakelkam men jag tror o hoppas på att jag slarvade bort den själv.

Som jag skrev i den andra tråden, det e så himla respektlöst att göra så mot andra människor.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

kalkoon
0

Enligt en av monterägarna hade personen i fråga stulit både under lördagen och söndagen. Tyvärr så polisanmäldes inte saken, mycket tråkigt , det vore det bäst så personen förstår att det är allvar.

Dessutom har jag hört att samma person anklagats för stöld på tidigare utställningar också.

frukove
0

Jag blev "av" med en Mason Pearson borste här i Norr i våras!Jag blir så arg över sånt här!I alla sammanhang!

Kan det kännas bra att använda grejor som man stulit av sina "utställningskompisar"?Fy f-n för er som inte kan skilja på ditt och mitt!

En sån här gång skulle man ju vilja ha borsten bada i olja eller liknande.Eller ha kammat nån katt som har löss,skabb och spetälska!

Heléne

Mirra
0

Hej! Ni som är intresserade av trimbord med lås

kan gå in på den här länken, där står mått , olika trädslag

och priser, man får också stamnamnet inristat på skivan Skrattande

Han heter Taito Sund

www.taitos.com/trim.pdf

// Rosie

Imasy
0

Ja jag fattar inte hur man kan vilja skämma ut sig så ens för sådana småsummor? Schampoo är väl inte SÅ dyrt att man inte har råd att betala för det?

Tycker inte heller att det är direkt gratis att ställa ut, och har man råd att ta sig till utställning så kan man väl gott lägga pengar på det man vill ha?!

Den här personen som stal ifrån montrarna, var det en utställare eller bara en besökare?

JessicaN
0

Jag har aldirg varit med om stölder själv på utställning men bra att ni varnade. Damen i #0, var det en utställare eller en besökare?

mallis
0

Jag var där… tjejen som stal stod och fick råd av en kollega till mig… hon var utställare… tror hon dessutom hade perser :(
Straxt efter när jag står i kassan och har betalat ber försäljaren henne att öppna sin väska… hon tar upp 2 förpackningar K9 som hon hävdar att hon köpt på lördagen… på hyllan finns endast en kvar och Karsten vet att han inte sålt ngn denna dag och hade tre kvar… vet inte vart det slutar… men mkt olyckligt om det inte polisanmäldes :(
/Malou

yadhayezibas
0

#10-11-12 hon ställde inte ut just då. Tyvärr så är hon perser uppfödare.

Får man skriva så? Vi har inte nämnt nåt namn och det finns många uppfödare……Det var många som såg henne oxå så många vet vem hon är……

mallis
0

# 13

Jag är ny så jag kände inte igen henne

Inte roligt… hon verkade stressad så jag trodde hon ställde ut…

verkade ny… för hon hade så många frågor om preparering… där ser man….

SofiaJ
0

Fy vad trist när sånt här händer.. men det fattar jag inte hur kan man vilja använda borstar från katter man inte känner på sina egna.

Man vet ju aldrig.. de kan ju ha någon typ av ohyra..

Livandas
0

Fy, vad tråkigt då det är stölder på utställningarRynkar på näsan

Nu kommer jag också att vara mer rädd om mina saker, jag som brukar ha allt framme…..

Hoppas att personen som stal en massa saker på utställningen, känner sig dum nu då flera vet vilken det är….

//Susanne

Tjing-Ling
0

Sånt här är ju så tråkigt, var på SMK:s utställning för några år sen, och där var det någon som stal från prisbordet. Känns så tråkigt när sånt här händer. Mycket jobb är ju lagt för att skaffa sponsorer, också har någon mage att stjäla grejor från det. Undrar om den som kommer hem med stöldgodset mår bra, och om den sover gott på natten.

Ann-Louise.

Denna kommentar har tagits bort.
kalltorpets
0

Säkerligen sover denna person gott eftersom denna människa inte har något samvete!!!!

Nej, fy för dessa samvetslösa personer……

Hälsar, Lena

Bullan
0

Än så länge har jag haft "tur" att inte blivit av med något. Men jag vet att det förekommer och vet dem som blivit av med saker, speciellt pälsvårdsgrejjer!

Jag tror inte heller att de som roffar åt sej sover särskilt dåligt, de har helt enkelt inte respekt för andra medmänniskor eller för vad som är "ditt och mitt"!

Sedan vet jag om att en del "råkat" ta med sej av andras grejjer då de innan panel eller bedömning lånat ett spray eller en kam för att det varit tillgängligt precis där de stått, istället för att knata tillbaka till sin egen bur 25m bort. Men då har ju grejjerna oftast kommit tillbaka till sin ägare förr eller senare.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

kalkoon
0

Jag håller med nr 21, den här personen har inget samvete alls, xxxxxxx

Jag tror att jag inte hade vågat visa mig någonstans om det varit jag.

Det är verkligen synd att händelsen inte polisanmäldes, det gör att personen kan fortsätta och inget finns rapporterat, så nästa gång är det inte ett återfall av snatteri utan "första gången"

MonicaLagerquist
0

Visst är det synd att det förekommer stölder.Men jag tror ju inte alls att den personen mår bra.

Stolt ägare till tre La permer

QueenOfShivas
0

#24 Håller med dig, är ju uppenbart en människa som lider av någon slags sjukdom och egentligen skulle behöva hjälp.

Håller med om att det var synd att det inte polisanmäldes men hon måste väl ha blivit portad från utställningar i alla fall?

Tråkigt när en människa inte får ta sina konsekvenser, på det viset blir det ju svårt att göra något åt problemet.

Lite tankar från mig.

Annkis54
0

dessa hittade jag på Satchmos
135 kr
102 kr
det är nåt sånt här jag menar:):)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

kalkoon
0

Jag tycker det tråkigaste är att personen FÅR fortsätta, alla vänder ryggen till och låtsas som ingenting ?

Inte polisanmäls personen, djuren får leva i misär, dessutom kan personen få härja fritt på olika webbplatser såsom forum, listor mm utan att vederbörande ägare gör något åt saken.

Till nr 25, jag tror inte personen blev portad, det såg då enligt uppgift inte ut som det.

snackis
0

Det är skandal att  folk stjäl, t.om trimmnings grejor!? Håller med #47, man som  vanligt vågar ingen säga något eller göra något!! Det är precis som de utställare som får/kan fortsätta att använda ögondroppar som förstör katternas ögon. Alla ser och talar om det, men ingen gör något!

Dessa skulle också portas från utställningarna!

kalkoon
0

OJ så rätt du har nr 28

rotriska
0

Jag förstår inte hur man tycker sig ha rätten att ta andras saker Skrikandes

sen användningen av ögondroppar det såg man tyvärr tydligt i helgen som var :( både när det användes :( och när det inte gjordes kke för rädsla för vissa dommare vad vet jag.. Tycker som "28 dom borde portas på livstid Skrikandes

kalkoon
0

Kanske ögondroppar och andra förbättrande åtgårder borde ha en egen tråd?