Resultat Birka 29 Nov
Hej på er!
Vi var på Birkas show 
2 dagar med 2 katter och fick i sådan konkurens 3 NOM inte illa eller hur?
Vi är i allafall superglada& stolta över våra katter!!!

Raymond Saetre
Vuxen Hane: SW'08 EC Precious Double O'Seven, PER w62, Äg: Rein Mets och Allan Tark
Vuxen Hona: IC Arzish Salvelinus Fontinalis JW, PER d22, Äg: Malin Sundqvist & Patrik Palm
Ungdjur: Zsa Zsa's Desert Rose, PER f33, Äg: Gunilla & Palle Welander
Junior: Beauty Angel's Fairy Tale, PER f01, Äg: Marie Norsberg Bengtsson
Kastrat Hane: EP ixiDixi's Take A Chance, EXO a23, Äg: Karin Franzén
Kastrat Hona: GIP Trubbnosens Tindra, PER a33, Äg: Marianne Persson
Elisabeth Raab
Vuxen Hane: EC Amors Troll Eddie Murphy DSM, EXO n, Äg: Jeanette Östby
Vuxen Hona: SW'09 WW'06 Athelstones Pussycat Doll JW (DSM?), EXO n, Äg: Anna-Lena Wester & Mats Pålson BIV, BIS + BOB kat 1
Ungdjur: Athelstones Snowblind, PER e, Äg: Anna-Lena Wester & Mats Pålson, BIS
Junior: Abraxas Elliot JW, PER d, Äg: Lena Bodrikow BIS
Kastrat Hane: IP EC Pirayas I am… DSM, EXO n, Äg: Pia & Ralf Johansson, BIS
Kastrat Hona: Alla titlar Athelstones Unbelievable DSM, EXO f22, Äg: Lisbeth Larsson & Bert Persson BIS
Kristina Rautio
Vuxen Hane: SW'09 IC ixiDixi's Wild Ride JW, PER d24, Äg: Anna Ceder & Therese Lindborg BIS
Vuxen Hona: Ingen nominerad
Ungdjur: Trubbnosens Juni, PER n33, Äg: Jindra Jalovcova (BIV)
Junior: Athelstones Quicksilver, PER a, äg: Malin Fjällberg
Kastrat Hane: EP EC Cotton's Kattun, EXO d22, Äg: Elisabeth Kristensson
Kastrat Hona: IP Balasores Zooie, EXO n0322, Äg Christer & Christina Stockhaus
GRATTIS TILL ALLA BIS + NOM KATTER och inte bara, där var många superfina katter!
Underbar show!!
Kram till alla
P.S.
Hoppas snart visa här lite bilder oxå!
GRATTIS TILL ERA SUPER FINA KATTER 

på dem!
Kramar från Betty
.
stort grattis till era fina resultat
kort kommer väl
för det vill vi ju se:)

GRATTIS grabbar till fina resultat. Era katter är så vackra
på dom. Vi hörs.
Kramar Gunilla
Gunilla

Grattis!
Ser fram emot MÅNGA bilder då jag inte va där :)
Kram Chatrine
Tänkte med att nu finns det MÅNGA bilder att kolla på i tråden men det är väl så att den som väntar på nåt gott :-)

Katalogförda katter Kategori I var :
Lördag 63
Söndag: 78
Tack !
Alla BIRKA Catshow bilder ska uppdateras på Boudoir Feline`s hemsidan!
Kram
Have A Nice Night!

wow..vilka fina bilder
som vanligt
o vad fin han är Mr. Räikkönen
Tack för underbara bilder som vanligt från er, ser fram emot att träffas i vår igen på utställningar!!

WOW killar!
Vilka fina foton som vanligt från er!!! Helt underbart att få ta del av. MEN så är ni ju två konstnärsjälar också!! Dessutom så fantastiskt trevliga!
Ser verkligen fram emot flera foton här och på er hemsida!
Visst var det en trevlig utställning som vanligt när Birka, er klubb, ordnar något. Lokalen var helt underbar, stor och luftig och gott om plats.
För mig som uppfödare var det extra spännande denna utställning eftersom Jeanetts svarta exotkille från mig Eddie Murphy ställts så lite i år (p g a av dålig kondition och andra orsaker….). Han är ju tyvärr fruktansvärt foderallergisk.
Visserligen var han inte i superkondition, men fick dock sitt 4:e Bis genom att bli BIS vuxen hane på lödag med två röster mot en (= som gick till Anna's och There's Ixi Dixi's Wild Ride!).
Både Wild Ride och Eddie behövde sitt 5:e BIS på SÖNDAG för att bli placerade bra på Sveraks Årets Katt lista år 2009! Så ni förstår att det var extra spännande i söndagens panel. Det fanns ju dessutom ännu en snygging i panelen, killarnas vita hane!
Det var helt andra domare i kategori I på söndag mot lördag. Första rösten (Raymond Saetres) gick till Eddie men Kristina Rautios och Elisabet Raabs röster gick till Wild Ride, alltså 2 - 1 till honom, ombytta roller från lördagen!
Jag fick ju bära Wild Rider i panelen och jag hoppas Anna och Theres är nöjda med min presentation av deras snygging ……fniss….fniss….
Birkas utställning måste vara en turutställning för er tjejer, minns när Wild Ride behövde sitt 5:e BIS som kattunge och fick det på Årets sista utställning, just på Birka, för att få titel Junior Winner och även då lyckades han!
JÄTTEGRATTIS tjejer till er röda snyggings 5:e BIS!!
Kram
Gun-Lis (f.d. Lisa)
S*Amors Troll

Go`morgon alla & speciellt mamma Lisa!
Helt sant- vad Du-Lisa skriver här hur gick det till!
Våran vita snyggningen- SW´08 EC Precious Double O Seven var ju mest på s.k. komma-ihåg-utställningen- för han vilade i 8 långa månader efter sina stora framgångar år 2008- när han vann Scandianavien Winner-titeln och SVERAK`s Årets katt 4. plats med 8 BIS i pagaget.
Mr. Räikkönen var med där i BIRKAS show att påminna till oss, domare och Sveriges kattfolk- att han är IGEN på gång och i högsta grad nästa års tävlingars slutstrid med.

Så att mr. Räikönen hade ingeting med nuvarande Årets Katt vild poäng-jakt att göra.
…men hans son Boudoir Feline`s Joel Jahuel ÄR i högsta grad med- med sina 7 raka BIS + 4 NOM under årets gång i Årets Katt Tävlingen, fast i top 3 blandar han sig inte i.
Men ändå- våran första egen uppfödningen- vi är så nöjda & stolta över honom.
Så då…!
Vi älskar och tycker JÄTTEMYCKET om IC ixiDixi`s Wilde Ride, JW- nickname UFO, och EC Amor Trolls Eddie Murphy, DSM- SUPERKATTER BÅDA TVÅ!
Vi älskar så mycket Anna & Therese, Chaterine, Kibow`s Jeanette och Dig kära Lisa!!

Vi gratulerar alla er för stora och fina framgångar i BIRKA`S CatShow för NOMisar & BISar.

Konkurensen var stenhårt!
kram & puss
Vi ses i nästa års tävlingar!!!!!

YES!

Stort tack killar för underbara bilder och alltid lika trevligt sällskap både av er och era vackra katter man blir så glad av att ni finns ;)

Ett stort TACK Lisa!!
Vi är helt och hållet nöjd med hur du visade honom i panel. Vi säg att ni lekte hela tiden så där finns inget att klaga på ;)
Det var en absolut rysare mellan "Ufo" och Eddie. Vi är förstås mycket nöjd med söndagen
Faktum är Lisa att vi just talade om vår tur på BIRKA på vägen hem. JW och femte BISet… Jag kan säga att det inte är bra för nerverna 
Kram
Anna och Therese

Grattis grattis grattis till alla
Så fina katter allihopa 
Tänk när jag har lärt mig så mycket så jag kan presentare så fint *L*
Får ju än så länge räkna mig som nybörjare, Birka var min andra utställning.
Kattägare har jag varit sen september detta år …
Kram Malou
JätteGrattis till Alla!
Tack, för fina bilder:)
Det var så kul att träffa er i lördags, ni är alltid så glada och positiva
Vi syns nästa år på show igen!
Kramar Susanne, Kent & Katterna

Grattis så mycket <3
Tack för alla underbara bilder!!!
Och stooort tack för erat Grattis till "Ufo"
Kraaaam Chatrine

Tusen, Tusen tack själv Livandas folk

Tack att ni finns!
AVANTE!!

Anna & Therese såå himla lätt att vara med er alla helgerna!

och som vi sade: TÄVLAR KATTER INTE VI( katternas tjänstefolk!!)

miljon puss och kram

Massor med kram & puss till ixiDixi`s Mamma-Chaterine!

Underbar medmänniska som trollar fram såååååådana katter i lång rad!!

Man ÄR så stolt över sånt katteliten som blev uppskattad i hela Europa!

DETTA ÄR KONST & KONSTVERK!

BRAVO CHATERINE! BRAVO!!

#42 Nästa gång ni är i Eskilstuna så får ni inte åka hem utan att ha hälsat på först 

Kramar till er
Ann oh Therese

# 47
kram

Tack Maryland`s tjejer!
Vi kommer säkert snart!
Tack, tack!!
Kram & puss

Liten lyft

kram till alla

Till Marylands flickor!
VI ÄLSKAR idiDixi Wilde Ride eller UFO!