Kattungebad
Skulle vilja få höra hur ni gör när ni vänjer era kattungar vid bad. Behöver lite tips inför helgens bestyr 
Preparat?
Föning?
Har ni dom i samma rum (badrummet) under tiden eller tar ni dom en och en?
Tvättar ni mamman på samma gång och i så fall är hon också med i samma rum med bäbisarna?
Finns det någon godis man kan ge sina små som belöning?
Balja, badkar, tvättfat?
Finns det något man inte kan använda till bäbisar som funkar på vuxna?
Mycket frågor, gärna många svar 
Hej..här kommer mina svar:):)
Preparat?…nåt milt schampo som jag använder till de andra…sen så gör jag ju bara en schamponering. Jag "utställningbadar" ju inte en kattunge när den bara ska vänja sig vid bad..utan jag gör en snabbare o lättare procedur.
Föning? japp..med en lugn fön..använder inte min trimfläkt här. Sen så brukar jag ha en handduk på köksbordet o lägger kattungen där..o så lägger jag upp fönen så att jag har båda händerna fria…o så rör jag runt i pälsen o ev kammar lite under föningen. O pussar o gosar
Har ni dom i samma rum (badrummet) under tiden eller tar ni dom en och en? jag tar en kattunge i taget o de andra ungarna får vara kvar där de var när jag hämtade dem. Jag badar dem ofta under kökskranen de första badningarna (jag brukar börja vid 6-7 v ålder).
Tvättar ni mamman på samma gång : Nopp
och i så fall är hon också med i samma rum med bäbisarna? Nopp, hon är där hon vill vara…jag har ju alltid alla mina katter på samma ställe…jag har alltså inte nåt speciellt rum eller så för ungar o mamma.
Finns det någon godis man kan ge sina små som belöning? Jag brukar ge mina katter räkost på tub…när de väl har lärt sig detta så väntar de alltid på sin belöning…detta gäller även vid ögontvätt o kamning:) Då trycker jag ut ost ur tuben så slickar de i sig detta. Hur mycket jag ger beror på katten. En av mina kan få bortemot 5 cm för hon älskar det o klarar det…andra tar/vill inte ha så mycket. En katt vill inte ha det alls:)
Balja, badkar, tvättfat? Kattungar badar jag alltså under kökskranen…o när de har blivit större, o stora katter badar jag i badrummet/tvättstugan på en tvättbänk. O sköljer med slang…se bifogade bilder.
Finns det något man inte kan använda till bäbisar som funkar på vuxna? vet inte riktigt vad du menar här

#1 Tack för att du ville dela med dig
Kökskranen lät ju som ett jättebra ställe, ska testa det. Och räkost. Och slangen måste ju funka hur bra som helst till de vuxna, ska höra om min sambo kan pussla ihop en sån 
Min mamma med barn bor i sovrummet så hon får lite lugn och ro plus att hon har varit väldigt vaktig över sina små. Har inte fått släppt in någon annan katt där än så det ska bli spännande och se hur det blir när de ska få komma ut i hela huset. Ville även ha dom hos mig på kvällen också första tiden så jag kunde ha koll på dom 
Finns det något man inte kan använda till bäbisar som funkar på vuxna? vet inte riktigt vad du menar här
Jag använder ju Yes till mina vuxna men nu förstår jag ju att det räcker med en schamponering som du säger. Och ett milt schampoo, ska kolla sen om det finns något hemma. Tänkte om tex balsam eller antistat kunde vara farligt men som sagt, det är ju knappast nödvändigt till bäbisar. Vad tänkte jag med? 
När tvättar du/ni mamman första gången?? Vill ju verkligen inte stressa henne i onödan heller.