Färghjälp?
Nu börjar det bli dags för mig att regga mina småbäbisar. Känner mig dock lite osäker över om det är perser eller exot…och colourpointpojken, visst är han väl brun? Inget mönster som ni kan se? Jag var osäker i början om han kunde vara blå men jag tycker han ser brun ut nu. Min första colourpoint och lite oväntad också då han kommer från två bärare
.
Tjejen har blivit en sköldpadda och jag var osäker på det också i början pga mönstret men nu syns det ganska tydligt, finns det några speciella kännetecken på en sköldpadda? Är hon en "dålig" skölpadda då gränserna inte syns så tydligt? Och visst är hon väl tabby? Tycker det var lite svårt också
.
Är ju lite ny på det här och det är min första kull då det kunde bli både perser och exotic. Jag tror att colourpointpojken är perser men de andra två måste väl vara exotic?
Den andra pojken var inte så svår dock, bruntabby. Men exotic eller hur? Synd att jag har en sån dålig kamera, blir lite svårt för er att hjälpa med så dålig kvalité på bilderna men ni får hålla tillgodo med dessa innan jag skaffat en bättre. Dom är ca 4 veckor på bilderna. Nu på måndag blir dom 6 veckor.
Då detta är min C-kull så har jag döpt dom efter låtar från Johnny Cash, vi börjar med "Thirteen"

Jag är ju dålig på colourpoint
men perser är han och brun
ingen tabby där tror jag hihi
Men de andra två är bruntabby exotic n 22 och den lilla stumpan är en exotic f 22
Söta är dom också 
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Tror som Marita!
Lycka till med dom små!
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Tusen tack, då var jag inte helt ute och cyklade då
.
Ska bada dem i helgen och knäppa lite kort med min NYA kamera
så får ni se lite nyare bilder. Dom är efter Optimus och Sanna och blir choklad/lila bärare. Till salu så småningom. Kanske inte honan dock, beroende på hur hon utvecklas. Tycker nosen sitter lite lågt på henne men jag får se. Hur gosiga som helst är dom, springer efter oss hela tiden och har lärt sig klättra upp i sängen så inatt hade jag två stycken hos mig
. Lite nervöst att ha dom där när jag sover men oj så mysigt
.
För att säja om flickan är en tabby(22:a) måste man se en bild från sidan.
Kalle
Ja men oj så söta dom är ! och jag tror precis som dom andra angående färger och hårlag :-) Att tjejen är augouti ser man ju men inte om det är 22,23 eller 24 då måste man, som #6 säger, se henne från sidan.
Tänk att det blev så bra med Optimus och Sanna.
Ser fram emot nya bilder :-)
/Sussi

Såå söta!Allra hellst den första.

#3, 4, 7, 8 Tack tack 
#7 Ja, visst är det roligt att dom fick en colourpoint också
Och dom är så otroligt kelsjuka, dom springer in i fötterna på en hela tiden eftersom dom ska följa efter. Var tvungen och ta bort avgränsningen vi hade i sovrummet så dom skulle få full yta och det gillade dom verkligen. Klättrar upp i sängen till och med
. Jag är så kär i dom. Hade ju hoppats på en colourpoint exot men det blir ju förhoppningsvis fler kullar
. Kan ju inte ha hur många hanar som helst heller då vi nu beslutat att behålla Aries.
Kommer fler bilder i helgen som sagt. Men jag är ganska säker på att hon är en 22:a. Faktiskt så trodde jag att tabby+tabby bara kunde bli tabby men Aries är nog en tigré tror jag. Nån som vill ge en liten snabbkurs i mönstergenetik?