Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 343 ggr
diii
0

Är min perser galen?

Våran han katt är nu 9 ( kastrerad)månader och klöser på allt trots klösträd. Vi leker med honom, klappar,han har nog med mat, ren låda oftast men så fort jag gör annat klöser han på allt och tittar på mig samtidigt och sen springer och gömmer sig.
Dessutom brukar han skricka mycket varje dag sen 1 månad tillbaka, går runt och skricker bara och vi förstår inte vad han vill…
Han ska få en katt kompis…vi hoppas han kan då sluta skicka.

Är han i någon sorts trotsig period? passerar alla katter den perioden?
Waiting eller är han bara galen?

Uffe
0

Hahahahaha, ursäkta att jag skrattar, men jag tycker han verkar ganska normal Skrattande

diii
0

Tycker du? fick kommentaren han har en exotic attityd och att så pass stökiga är inte perser, för han gillar och bita och klösa på allt han hittar, framför allt tittat åt våran håll då han gör det… vet inte hur jag ska få honom att sluta…som sagt vi leker med honom , han har mycket leksaker , klappar mycket på honom *när han vill* men trots det skicker han så hemskt mkt…gnyr framför allt från rum till rum…

Uffe
0

Jag ser han mest som busig, väl medveten om att han hittar på saker han inte får. Han vill säkert ha uppmärksamhet. Perser kan vara hur stökiga som helst, jag har en hona som är 7 år som mellan varven kör världens race runt hela lägenheten.

diii
0

Ju, uppmärksamhet vill definitivt ha, men det betyder han vill något…testar leka,klappa på honom då…men inget hjälper…

Går katter igenom någon sorts trots ålder?

Blir så glad du har en perser forum!Kyss

Dockan
0

Hej mina exoter är mycket lugnare än mina perser,när kastrerade du honom?,min erfarenhet är när jag har kastrerat mina så har dom varit lite jobbigare efter vet ej varför,men det tog några månader.Det kommer ska du se.Vänligen LENA

Hälsningar LENAGlad

Uffe
0

Absolut går Perser igenom olika faser och ibland är de värre än annars:

Ett litet tips kan ju också vara att du kopierar frågan och lägger den som en fråga i beteendefrågegruppen

diii
0

Vi kastrerade honom när han var 5 månader¨…så det var ett tag sen…han blev framför allt konstig efter vi tog med honom hem till svärmor där hon har 1 elak honom som morra och fräste, trots det ville han nosa o bli vän med henne,så när vi kom hem tjöt han som bara den och ville inte ses oss..

Antar han blir gladare då hans nya kompis kommer hoppas vi…är oroad han ska hata henne..men uppfödaren sa det lär gå bra då den lilla katten är 3 månader och han 9 månader…får hoppas..vill ju han ska vara glad

Uffe
0

Nu har jag lagt din fråga i en frågelåda, så håll utkik efter svar där

Kittentotts-deleted
0

Jag kan inte annat än ha ett stort leendeSkrattandeJag känner igen mig här med klöset o se på matte, och så springer vi allt vi kan, så matte sätter sig, och så klöser vi för få igång matte.Kan också ha ett kuttrande skrik men som låter lite lustigt mitt i allt detta. Nu vet ju inte jag riktigt om din gör så här som jag beskriver, men lite liknande kan jag tänka mig. Så gör nämligen min Merlin just nu. Jag har tolkat hans sätt ha ha matte, bus bus & han vill ha uppmärksamhet. Det där med tokspringerier som drar ned mattor osv el river ner lite ibland, så gör mina varje natt när jag ska lägga mig tex, allt detta ser jag som bus bus. Klart at jag säger till Merlin då han river, han vet så väl att jag blir arg så han sticker så fort jag ser på honom. Trotsåldern skulle jag tolka det,måste gå in se vad Lotta svarar, Merlin busen är ju fr henne och är född i Juli i år.

Uffe
0

Det verka som om de har nån gen som gör att de alltid ska köra sina race precis när tvåbeningarna skall sova Skrattande

Kittentotts-deleted
0

Säger du det UffeSkrattandeVi säger att sen vi fick hem alla ungdomarna som de nu är i åldern, så har vi inte sovit på dessa månaderna heller en hel natt, men både jag o johnny säger: så här är det att ha små barn första tiden. men visst kan man få panik ibland, speciellt då de river ner en prydnads grej el så, de som finns kvarPenga munnär det är mitt i natten, vi har ju ett äldre par som bor nedanför.Inatt blir det in i pojkens rum då han sover borta för de som busar järnet vid 1-2 tiden

Uffe
0

Hmmmm här var det lite ommöblering som gällde. Valet stod mellan stampat jordgolv eller flytta blommorna frn fönstret. Saker som kan gä sönder, högre upp med dem, sakerna skiter jag i men katterna kan ju skada sig. Så här har katterna bestämt möplering och pynt

simzonites
0

Jag ser att Uffe skickat frågan vidare till frågelådan för beteende frågor, jag ska försöka svara dig imorgon (söndag), nu är klockan lite för mycket för att tyda "tokiga" katters beteende Flört

/Lotta

/Lotta

simzonites
0

se svar i frågelådan för beteende!

/Lotta