Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 721 ggr
Dockan
0

Kattsand

HemlisHej! Det skulle vara intressant och höra vilken kattsand ni andvänder.Själv har jag prövat det mesta och har kommit fram till att Pussi är bäst lite dammigt kanske men det är hyfsat billigt och fungerar mycket bra.LENA

Hälsningar LENAGlad

Uffe
0

Jag har något som heter Klumpe, kostar 18.90 i butiken hemma,

Är det storhandel på gång så köper jag på Willys

diii
0

Jag köper Ever Cleen , dyrt men det lönar sig verkligen , den luktar gott,dammar inte, kisset rinner inte ner och den håller hur länge som helst…enda är att han gillar små äta den ibland…men aa…värd pengarna!Skrattande

IdaJ
0

Jag gillar pussi kompakt.

EddaM
0

Jag använder best friends kristaller. Det funkar jätte bra och det luktar inte =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Det vann jag en gång på en utställning. Katterna vägrade att använda dem, så där ser man vilka olika krav de har

Leffe
0
EddaM
0

Ja mina gillar dem. Men jag vann pellets på en utställning o det ville de inte veta av. Ja det är så olika=))

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Ja och tur är det så att alla kattsandstillverkare överlever

EddaM
0

Haha, precis=))

S*Luddhuvet´z

diii
0

Best friend kristaller var OK , men det rinner ner i botten eftersom den inte har en klumpande effekt som Ever Clean, finns då i 6 kg (100 kr)eller 10 (150 kr)kg och räcker som sagt betydligt mer

Bart
0

Här använder vi Tidy cats,kostar219kr för 18,1kg.Till mina 6 katter räcker det ca 1 månad.

Kittentotts-deleted
0

Köper en säck med 20 liter Catman på Willys varje gång vi är där, ca 3ggr veckan, den kostar ca 60:-, jag byter så ofta så den är bra för mig. Vill inte ha en sand i lådan mer än 2 dagar, sen åker den på tvätten med skurning.

Uffe
0

Jag har nog också lite svårt för dyra märken, det skall ju bara kastas i alla fall

Annkis54
0

Jag använder Ever Clean Hevy Duty. Helt outstanding tycker jag. För ett tag sen så var plånboken tunn så jag testade Pussi kompakt…men herregud vad det luktade. Nä…här blir det bara everclean i fortsättningen. Hade besök från djurskyddsinspektören i förrgår. Sökte tillstånd till katteriet. Hade inte fått "tummen ur" förra året. Han påpekade att det inte luktade nåt här trots 8 vuxna katter varav en avelshane. Tillskriver jag everclean 100%
jag gör slut på 4 paket i månaden. Det blir ca 700 kr. Väl värt pengarna.

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Uffe
0

På kattens dag fick vi kattsand av butiksinnehavaren, minns inte vad det hette, men det var parfymerat och luktade gräsligt

Annkis54
0

Jag har väldigt "ont" av parfymer av olika slag o jag tycker inte att Everclean luktar parfym…o dammar knappt

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Uffe
0

Ja det var inte Everclean vi fick, det var något i en plastsäck

Kittentotts-deleted
0

Jag byter ofta för annars kräks pojken som har fruktansvärt ont av minsta obehag. Har provat alla de sorter ovan då paniken va som mest här hemma med hans kräkningar.Ingen av de har jag känt varit luktfria, och då anser inte jag pengarna va värda det som kostar så mkt. Jag är också överkänslig. så efter att slått rekord i prova allt, så kom jag på att Pellets va kanon,men detta ville inte alla gå på. Men så blev det Catmans då den va billig o vi tar bort flera ggr dagligen kiss o bajs helt rent, och efter 2 dagar skurar rent. Vi trivs att ha det så, känns bra för de våra katter ha rent också.Pussi va vidrig i att sprida en underlig lukt av kiss & jag vet inte vad. Jag tror att vi alla har olika luktsinnen, tur för de som tillverkar vi har olika tycke om dessa sandsorterSkrattande

Uffe
0

Huvudsaken är väl att man är nöjd

Annkis54
0

När jag har kattungar så är jag jättenoga med att lära dem att gå på olika sand. för jag har varit med om en honkatt…för ca 20 år sen som kissade i sängen. Vi hade köpt henne som vuxen o inte fått riktig info….när vi efter "om o men" kom på att det kanske var kattsanden som hon inte gillade…o kontaktade säljaren…bytte tillbaka o hon var helt nöjd.

summa summarum…vissa katter kan vara väldigt kräsna. Men jag märker att när kattungarna blir lite större så väljer de bort lådan med papperspellets..o går på "dyringlådan"

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Uffe
0

Tänk för en 15 16 år sedan när jag fick min första huskatt, då tyckte jag att det fanns inget bätte än Miss Cat

Kittentotts-deleted
0

Då jag började hade jag alltid Missa Cat klumpande, jag va då helnöjd också. Man ändrar sigSkrattandeDet som va bra med hsuet va vi hade gjort en klädkammare med fönster t deras egen toa med massa lådor, här har vi badrummet, det va då vi fick problems med lukten.

Uffe
0

Det blir väl lätt så om man är känslig, möjlighet till bra ventilation är ju alltid bra, speciellt i ditt fall då

Kittentotts-deleted
0

Vi har lådorna i badrummet med öppet fönster hela tidenSkrattande

Uffe
0

Hoppas det hjälper din kille och att han får minimalt med besvär

Kittentotts-deleted
0

SkrattandeJo då! Vi har hittat bra sand utan lukt nu så. Men atcka vet jag eldpellets, det luktar trä då de kissar.Nu avslutar jag mig på denna tråden,känns som jag bara är tjatig om pojken min, men det är bara för förklara lite våra varv i testa sandsorterFot i munnnenbra tycker jag få höra era tycken, jag testar imellanåt annat när jag inte tar mig dit min finns.

Uffe
0

Hahahaha du är väl inte tjatig. Är man inte intresserad av det du skriver så läser man helt enkelt inte Skrattande. JAg tycker det är roligt att få reda på vilka värderingar folk lägger i olika saker och vilka krav man ställer på dem för att de skall passa ens situation

Bart
0

Jag har provat det mesta i kattsandsväg,kristaller och bränslepellets+papperspellets.Den jag blivit mest nöjd med är Tidy Cats,den dammar inte,luktar inte kattlåda är dryg,ja jag hittar bara + med den.Kristaller tyckte jag oxå om,men blev för dyrt med många katter.Papperspellets luktade urk,bränslepellets var iof bra men inte alla katter gick på det.Provade Pussi compakt en period i somras,då jag hade svårt att få tag i TC,men jag blev riktigt besviken på det.Dammade,luktade,man fick byta jätteofta,alltså blev det dyrare än TC.

Leija
0

Har haft problem med en innekissande katt så jag bytte från kristaller till Ever clean (lila band) och det funkar perfekt!!!

Visst är det lite dyrt och ibland fastnar lite korn i pälsen på min tjej…och det skvätter ut en del när hon ska täcka över sina behov…men jag är SÅ nöjd med det så jag tänker aldrig byta om jag inte måste!!!

Blir perfekta klumpar och jag tycker sanden håller sig hur fräsh som helst bara man tar bort kiss och bajs ett par gånger om dagen!

simzonites
0

Här hemma använder vi Pussi kompakt, den fungerar mycket bra och är prisvärd. Har även testat Cat's choice, Ever Clean och Sporzoo och en del annat, men tyvärr spelar priset stor roll. Vi har märkt en markant skillnad på åtgången av sand här hemma sedan vi införskaffade två gigantiskt stora hörntoalådor, säljs av Be-cat. Katterna får gott om plats när de går på lådan och kan gräva runt ordentligt utan att all sand hamnar på golvetFlört. Har fortfarande några i "normal storlek också.
Skurar lådorna regelbundet, slår över sanden i en låda under tiden, försöker på så vi få den "gamla" sanden i några lådor och ny i de andra. Klumpbildande är det som vi vill ha hemma. Med fertil hane letar man ju efter sand som tar doften från urinen, Pussi funkar bra, tillsätter ibland puder Catmans, lagom doft utan att för den skull lukta parafym!

/Lotta

/Lotta

ophelia
0

Jag använder en sort som är lik pussi compakt men något billigare.Plockar bort visitkorten ett par gånger om dagen så det är ingen besvärlig lukt.

/Sylvia

Niffi
0

Jag använder PetPal Super Clump. Ungefär som Pussi men den dammar inte. Fungerar superbra och är relativt billig 89:- för 20 kg.