Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1035 ggr
SofiaJ
0

Dräktig hona som spyr

Mette är ju dräktig och skall föda när som helst. Men jag undrar är det normalt att de spyr i slutet av dräktigheten. För hon har aldrig spytt tidigare i sitt liv och de senaste dagarna har hon spytt 3 gånger.

Jag inser ju att det kan bero på att hon har ganska trångt inne i magen, men bör jag vara orolig för detta?

Annkis54
0

jag tror att det är helt normalt
så jag tror inte att du behöver vara orolig…bara hon mår bra i övrigt:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Marita-L
0

Jag har honor som har spytt i slutet i av dräktigheten ja då bebisarna skall flytta sig och lägga sig till rätta..det trycker på och de mår lite illa men så fort bebisarna har lagt sig till rätta så blir det lugnt och något dygn där efter så har förlossningen börjatGlad

Ha lite koll bara så det inte beror på något annat..flytningar hon osv..

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

SofiaJ
0

Okej.. hon verkar må bra annars.. extra trött förståss, men hon äter och fricker med god aptit och spatserar runt någon vända då och då.

Marita-L
0

hoppas det kommer igång snart.. är hon stor? massa liv i magen hihi så spännandeGlad

Crystal Pearl´s

SofiaJ
0

Jag tyckte att hon var enorm.. men idag tycker jag hon är liten.. så det är kanske på g inatt då? Vore ju typiskt eftersom jag måste jobba imorgon. 

Vill helst att det ska hända när jag är hemma, Ida har lovat att vara kattvakt annars, men man vill ju vara med själv.

Marita-L
1

Åhhh så spännande hur har natten varit? Har det kommit några småttisar?

Crystal Pearl´s

SofiaJ
0

Inga småttingar inatt heller… och det verkade inte vara pågång på förmiddagen heller. Men nu sitter jag på jobbet, men jag har en kattvakt som kollar till henne då och då…

Marita-L
0

ok hoppas snartGlad

Crystal Pearl´s