1 advent snart
Ja nu börjar vi närma oss advent
har ni börjat julstäda,fixa stjärnor, stakar och gardiner? Har ni börjat köpa julklappar?
Jag har faktiskt köpt två klappar redan hihihi kunde inte låta bli
Och varje år sår jag köpa nya ljus till alla stakar..hm..lika dyrt som att köpa en ny hihi
Jag var ute å gick igår och såg några tända stjärnor i fönstrerna redan.. ja folk vill nog inte vänta hihihi
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

hihihihi

Här ska det börjas nu
Först ska jag kolla igenom gardinbeståndet kanske ska köpa några nya till köket.
Därefter så blir det dags för stakar och en och annan tomte.Får nog börja i tid att baka julkakor också det är mannens största nöje att fika.
Julklapparna får vänta lite till.

Javisst blir man sugen att sätta upp ljusstakar och stjärnor nu, men det får jag nog vänta med lite till. Men jag har också sett dom som redan har satt upp och tänt. Och det ser så mysigt ut. Några har till och med satt upp utebelysningen. Men visst kliar det i fingrarna att få börja med det.
Kram Ann-Louise,
Till 1 advent kommer stakarna fram.
jag är jättesugen på att baka lussekatter för det är ju så gott men jag får nog vänta liiiiiiite till.
3 julklappar har jag köpt. 
Vilken härlig tid det ligger framför oss
Jag älskar den här tiden på året när vi tar fram adventsbelysningen och allt som hör till, det blir så ombonat hemma. Använder mest upphängda adventsstjärnor eftersom ljusstakarna så lätt åker i golvet med katternas hjälp. Men i något fönster blir det ljusstake fäst med dubbelhäftande tejp för säkerhets skull.
Men jag väntar lite till, inte tjuvstarta än inte 
/Lotta
Min granne satte upp både julbelysning, julgardiner och stjärnor i helgen men jag ska försöka hålla mig till 1 advent iaf!
Jag och min kompis var i Ullared för några veckor sedan, så då köpte vi en del julklappar. Bra när man kan dela upp inköpen lite så man slipper lägga ut alltför mycket julklappspengar bara i december.
Mysigt med jul, jag längtar
! //Eva

1:a advent är underbart tycker jag,med alla ljus i fönsterna men jag vill inte tjyvstarta, fusk fusk
Någon klapp har köpts, men bakning väntar jag med.
Men jag längtar jag med
Lisa
Inte skall det upp något julpynt här än. Första advent tidigast!!!
jag tillhör de som har jättesvårt att hålla mig
det som gör att jag väntar (om jag väntar) är för att det måste putsas fönster o annan städning o det är sååå tråkigt:):)
det blir både stakar o hängande stjärnor…jag gillar mycket o I like it BIG:)
julklappar har jag köpt några redan..har så många att köpa till
denna tiden är sååå mysig tycker jag
Åhhh jag vill redan

Inga julklappar köpta och ingen julbelysning eller dekoration framtagen. Känner mig lite STRESSAD 

Jag tycker 1:a advent och juletid är så härligt med alla ljus och pynt som man ser runt omkring både ute och innomhus då framförallt i fönstren.
Tyvärr har jag inte kunnat hålla mig utan har köpt en jättefin lingonkrans till min gröna ytterdörr samt en svart stor "tomtelyckta" med ett stort rött ljus som jag redan hängt utanför, eftersom det är så mörkt och trist ute. Längtar nu bara efter den underbara vita snön som vi brukar ha gott om här i Gävletrakten.
Det känns skönt att barnen är vuxen och man slipper tänka på julklappar. Vi är överens om INGA julklappar åt varandra utan vi bidrar med olika goda jul- och nyårsrätter var och en och träffas så mycket som möjligt. Min mamma jobbade alltid nästan halvt ihjäl sig med alla maträtter och bak innför dessa helger, varför vi nu när hon passerat 80 år "förbjudit" henne att stressa och änteligen får njuta av helgerna med min och barnens bidrag istället.
Inga barnbarn har jag fått ännu trots att min äldsta blir 37 år i december. När han stadgat sig och det blir smått i hans hus så blir det nog tomte och julklappar igen! Hoppas jag hinner få uppleva det såsmåningom……..
Kram
Gun-Lis (f.d. Lisa)
S*Amors Troll

Första Advent är ju även Kattens Dag och uppmärksammas i de flesta städer lite extra. Nerk har sitt KM den dagen med så där kommer jag vara med fyra katter=)
Jag gillar inte vintern alls o vill ha den snabbt överstökad då jag inte gillar kyla o slask eller snö men det är vackert med alla ljus överallt o pyntar själv med för julen älskar jag =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Jag bara ÄLSKAR all förberedelse inför julen då man får ta fram sina 15 stjärnor och 8-10 stakar och allt annat som hör till.
Byta gardiner är ju halva nöjet oxå :-)
och städa lite extra och baka ska ju hinnas med oxå så det kanske är hög tid att börja snart….jag LÄNGTAR!!!!!
Jag kanske åker österut och köper julklappar i år .-))))
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Ja städa tycker jag inte om,visserligen lite kul när man har nya gardiner och julpynt.
Jag tycker det är svårt att få plats med stake OCH katter i fönstret men smart med dubbelhäftande tejp:)Och lika kul varje år att se om julgranen överlever!
här putsas det fönster för glatta livet nu
denna tråd fick igång mig
saker börjar sättas upp men inget tänds ännu:)
häftmassa har jag kört med under många år
men i år ska jag testa med limpistol

Är ju utan egen lägenhet fram tills nyår så det blir inget pynt för mig i år. Mer än det lilla min mamma sätter upp då. Jag o katterna får pynta extra mycket nästa år istället *ler* Och självklart skall ju julstjärnorna upp även när vi flyttat in i den nya lägenheten =) Rosa stjänor blir det iår =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Jag har tänt.. 
ja jag vet jag är tokig hihihi men så mysigt..aaaahhhh
vi hade främmande här igår o de tände min ljusstake i köket.
Jag hade inte tänkt att tända den ännu….
men nu får den vara tänd
o nu kommer jag att tända o låta allt vara tänt haha
Haha fuskisar!!!! Jag har svårt att låta bli oxå. 
haha…go for it!!!!
Javisst är det svårt….. att låta bli, har också tänt
några
stakar och stjärnor, det blir så mysigt i mörkret.
Rosie
putt i putt
haha ja nu e det inte långt kvar… 
Kattens dag på Lördag, ska tillbringa min dag på en djuraffär i vetlanda å visa upp två sötisar å prata perser hela dagen
Så adventpyntet har redan åkt upp
Sussie
här gick musten ur mig
tur att man börjar i tid
så skulle musten inte komma tillbaka så är det inte helt katastrof:)
varför gick musten ur?
Ska upp på vinden idag och plocka fram lite men kommer inte sätta i fönstren förrän söndag.

Här är det ena rummet klart med ljusstakar i fönstren och julgardinerna uppe
Men jag har slarvat bort två av gardinerna vi brukar ha i Tv rummet
Vi har två fönster och jag kan ju inte bara hänga upp i det ena
Men vilken tur att jag köpt några ny då så de kan få hänga i år för de andra kommer säkert fram så småningom
Nu börjar jag få julkänslor Julmusik och lussekatter hjälper tilll.
//Sylvia
#28 fibromyalgi