Olika försäkrings bolag
Ja frågan har varit uppe många gånger men jag tar upp den igen..
Jag har gjort en undersökning på vad priserna skiljer sig mellan fyra olika försäkringsbolag å jag har utgått från mina egna försäkringar och att man är uppfödare.
Så med uppfödar rabatt :
En plus vetrinärvårdsf. 60.000 + 10.000 liv+avel inkl. doldafel på Agria kostar idag ca 1050:-/år
Självrisk 1100:- + 10% rörlig
Tar FIP på kattens egna livförsäkring
En likvärdig fast en vet.vård upp till 40.000:- på **Sveland
**kostar kostar 1207:- /år å då finns det ingen avelsfärsäkring så du kan inte få ut för förlorad avel. Sedan måste du teckna varje kattunges dolda fel för sig. kostar 40:- per kattunge…gäller för 3 år.
Självrisk 1100:- + 25% rörlig
Tar FIP på kattens egna livförsäkring
En likvärdig på If fast en vet.vård upp till 40.000:-
kostar 1345:- / år
Självrisk fast på 2500:-
Tar FIP från fall till fall Ingen uppfödar rabatt
Måste teckna kattungarnas doldafelf. separat pris…fick aldrig något svar där…
Priset går nog att förhandla om du har många katter å går över från ett till dom…
En likvärdig på Folksam fast en vet.vård upp till 40.000:- kostar 903:-
Självrisk 1500:- + 20%
Har en extra uppfödar rabatt om du har 10 katter eller mer så får du 30% på livf. och 50% på vetr.vården.. på samtliga så då hamnar du på en års kostnad per katt 733:-
Tar ej FIP
För att få ut för förlorad avels så måste honan har haft en kull.
Ja ni får gärna tillägga eller diskutera om något är fel eller så.. jag har själv Agria och betalar idag för mina katter 1169:- sedan för mig så tillkommer mina två små hundar på ytterligare 290:- = 1459:- / mån. 
Har funderat på att byta men hamnar alltid tillbaks till ruta ett Agria.. så det blir inget byte gjort…
Vad tycker ni å vad är era tankar å funderingar kring detta änmet?
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Jag har IF och jag har rabatt där.Har man fler än tre katter/hundar försäkrade så har man rabatt.Jag har 24% rabatt.
Fördelen med IF är att man har en fast kostnad .
Kattutan men stolt Plåtis ägare
#1 hm… jag frågade speciellt om uppfödar rabatten å fick svar nej men sedan kunde han jämföra mina priser med Agria å göra en offert så dom har nog lite olika… Men vad kostar din?
Jag tycker 2500:- är mycket ..om kattens sjuk kostnader går på 3000:- så betalar jag 1400:- och om den kostar 10.000 så betalar jag 2100:- men det är ju klart inte mycket om det kostar 40.000:- hos vetrinären då kostar mitt 5100:-..

Q som har ett livbelopp på 6000 vet vård till 40-tusen och är avelsförsäkrad kostar 940 per år.
Jag har en väldigt bra veterinär så den enda gången jag räknar med att betala för dyr vetvård är om min katt hamnar på djursjukhuset en längre tid.Annars så fixar jag det mesta själv det som jag lägger hos veterinären är endast sånt som aldrig täcks av försäkringar.Tester vaccineringar osv.
Peppar peppar har jag under de åtta år jag varit uppfödare bara varit till vet en enda gång med sjukkatt och då var det livmodersinflamation och det var veckan innan jag gick över på fast avgift då kostade det mig 3300 kronor.
Hur många katter har du försäkrade för det priset Marita?
#3 Ja då kan man ju undra ibland varför man har en hihihi men jag var så himla glad att jag hadde försäkring för jag haft det jätte oturligt i år.. tråkigt nog
och hadde jag inte haft en bra försäkring så hadde lån varit min enda utväg.
#4 Jag har 11 st ( samtliga ) försäkrade men nu har jag också försäkrat på tre till kattungar som skall stanna lite extra å dom tillkommer nu på nästa räkning.
Nu har jag även pratat med Agria om vad pris skillnaden gör om man byter till Bas 60.000 ( den billigaste ) från Plus veterinärvård 60.000 (dyraste) å har kvar 10.000:- liv, avel å doldafel inkl.
Priset blir då… 957:- alltså en skillnad på ca 100:- / katt per år.
Men då förlorar du medicin, rehablitering å utredning av tandsjukdomar å ev bettfel för kattungar från 4 månader.
Tar man sedan å går ner till Bas 30.000 så skiljer det 25:- från Bas 60.000:-
#5 Vilken rabatt får du hos Agria? Tycker det låter dyrt!
Jag har högsta rabatten..max vad man kan få enligt dom…står även så i mitt försäkrings brev
Vad har du Ida? Och på hur många katter å vad för försäkringar?
Jag har Agria oxå och här kommer mina uppgifter
Liv försäkring
Agria avel Liv tilläggsförsäkring
Agria plus veterinärvård 60 000
Grundsjälvrisk 2100 samt 20 % rörlig självrisk
Agria avel vet.vård- tillägg
Intjänad självrisk rabatt 300 kronor
Denna försäkring har jag på mina 2 "äldre" honor och avelshanen och de kostar då 1105:- /år
Mina övriga katter har inte lika avancerade försäkringar eftersom de inte gått i avel ännu så de ligger på 916:- och 967:-.
Årssumman för alla 5 blev 5114:- dyrt tycker min sambo…
Kan hända att mina katter är överförsäkrade.? Men man vill ju vara säker på att det täcker allt nästan. Den rabatt jag har är den man får när man försäkrar fler är 3 katter hos Agria. Men jag vet inte hur mkt det är…
på mina står det
Agria Liv 10.000 kr
Agria avel Liv tilläggsförsäkring
Agria plus veterinärvård 60 000
Grundsjälvrisk 1100 samt 10 % rörlig självrisk
Agria avel vet.vård- tillägg
kostnad per år 1028/katt
sen har jag livvärde 20.000 på mina importer
kostnad 1228/katt/år
alltså skillnad på 10.000 kr o 20.000 kr är 200 kr per år.
jag har 13 katter just nu som är försäkrade.
Varav ~5 är ungar/ungkatter som förhoppningsvis ska flytta.
om man kollar vad det är som "kostar pengar" så verkar det ju vara grundförsäkringarna…för skillnaderna från grund o uppåt är ju nästan försumbart.
jag har all rabatt som man kan få står det i mina papper
men det är klart…alla bäckar små
#9..angående att inte fullförsäkra en katt från början…
jag hade en person som hjäpte mig att fixa över mina försäkringar till Agria för några år sen. personen missade att en katt skulle ha avelsförsäkringen från allra första början. Sen visade det sig att den katten saknade ett tandanlag som upptäcktes vid tiden för tandbyte. OM den försäkringen hade varit tecknad rätt från början så hade avelsförsäkringen täckt "livbeloppet" eftersom man inte ska avla på en sån katt..men eftersom den inte var tecknad så fick jag inget. Bara att gilla läget.:)
så nu för tiden så tecknar jag ALLT när jag försäkrar in katten.
Är det någon som har Folksam och har haft Agria från början??

Jag har inte mina katter försäkrade.
Istället har jag en buffert där jag lägger undan pengar som enbart är ämnad för katterna. Än så länge ligger jag på rätt mycket plus i den bufferten, däför som det ser ut i dagsläget är en försäkring inte aktuell för mina katter.
"12 Jag har ju hört flera som har det som du där…med en buffert… men då får det ju verkligen inte hända något det första året för då skulle man nog gå back…
Hur mkt är borde man ha i buffert ?
Om jag skulle ha gjort så i år så skulle det varit riktigt illa
… men ibland sitter man å undrar varför man inte startar ett försäkringsbolag hihihihihi

Nu har det gått rätt många år för mig, hade förs. för länge sedan men jag tyckte inte det var bra då så det var då jag började ha den här bufferten. För mig är den rätt stor. Jag har haft tur och inte råkat ut för så mycket kostsamt och så har jag en bra privatveterinär som inte är så dyr.
Men det är helt klart att man bör nog ha ett antal 10-tusental kronor för att det ska gå.
Eget försäkringsbolag, ja det skulle kanske inte vara en så dum ide för det måste väl löna sig annars fanns dom väl inte.
Fast som uppfödare klarar man sig inte med en privat buffert, eftersom man ska ha dolda-fel försäkring på sina kattungar.
Men som privatperson med ett fåtal katter kan man ju göra så om ekonomin tillåter.
Jag har mina katter försäkrade i Sveland. Och skulle absolut inte vilja vara utan försäkring med tanke på hur veterinärkostnaderna kan skena i väg.
/Lotta
/Lotta
Vad jag har förstått så kan man teckna på dolda felförsäkringen enskillt å ingen av föräldrarna måste vara försäkrad..
Så dom som vill ha en buffert å ändå ha skydd så som dolda fel så skulle det fungerar men i mitt fall så skulle det nog inte gå…
Hadde inte jag haft försäkring i år så hadde jag fått betala runt 35-40.000:- i veterinärvård bara i år eftersom jag har haft lite otur så som kejsarsnitt osv..
Så om jag skulle ha en buffert å ingen försäkring så skulle jag minst behöva ha runt 60.000:- för att känna mig någerlunda säker…
Nej så försäkring för mig är ett måste… men jag skulle gärna vilja ha ner kostnaderna lite…
#15 vad betalar du å vad har du Lotta?
Jag har tecknat Agria för mina 2 småttingar. När jag gjorde jämförelser så blev utfallet att för att få så bra självrisk som Agria (1.000 kr + 10%) så blev Agria det alternativ som kändes bäst.
Men när jag frågade om avelsförsäkringen så tyckte de att jag skulle vänta tills de är året. Men när jag läser ovan #10 så blir jag MYCKET fundersam. Visst borde jag teckna avelsförsäkringen redan nu från början om jag ska ha dem till avel?

#16 ok jag trodde att föräldrarna skulle vara försäkrade också. 
Vet inte så här i huvudet hur mycket jag betalar… Jag har "min" halva av kattgänget + hunden i Sveland och Johan har "sin" halva av kattgänget kvar i Agria.
Vi pratar ibland om vilket som skulle vara bäst att ha alla i men vi har inte gjort något åt det ännu…
/Lotta
/Lotta
#8 jag betalar ca 240/mån för fem katter. Agria plus m lägsta självrisk o högsta belopp. Men jag har lägre livvärde än dig och bara avel på en av dem för tillfället…

#15 Var hittar du att man ska ha doldafelförsäkring på kattungarna ?
Det tror jag är upp till var och en om man vill eller inte.
Lagen säjer att man är ansvarig, ja, men inte att man måste försäkra.
#20 Ok, det finns väl inget krav på att man ska ha dolda felförsäkring men jag trodde faktiskt att de flesta uppfödare hade det. Det är ju en trygghet för köparen.
Har själv inte behövt utnyttja dolda fel försäkringen, men om man väljer bort den hur fungerar det då om något uppstår som skulle gått på dolda felförsäkringen?
Om man som uppfödare väljer att inte ha försäkring så är det väl viktigt att informera köparna om detta?
/Lotta
/Lotta

Hur du gör med dolda fel försäkringen är upp till dig själv Du är som uppfödare alltid skyldig att ersätta köparen om ett dolt fel dyker upp.Täcks inte försäkringen så är du som uppfödare skyldig att ersätta ur egen plånbok.Agria ersätter sen i våras inte FIP via dolda fel försäkringen.Så det får man ersätta själv.
Jag vet några som inte har någon doldafelförsäkring på sina små..
Men det hade jag aldrig vågat ! För är olyckan framme så kan det bli väldigt dyrt för dig som uppfödare om du skall betala alla sjukräkning osv..inköp priset av katten eller en ny om dom vill ha det.
Det är en trygghet för både dig som uppfödare å till dig som köpare och den tryggheten kostar 90:- per kattunge för 3 år om du vill teckna på den separat.
Men sedan kan man ju fråga sig vad är ett dolt fel igentligen? Agria har ju väldigt svårt att tala om vad det kan vara när man frågar dom..hm..
Oftast går allt på kattens egna vet. och livförsäkring.
#22 FIP tas inte som ett dold fel längre hos Agria så det går nu på kattens egna livförsäkring så nu är det extra viktigt att informera köparen att teckna en livförsäkring. Det var Agrias svar till mig ang. FIP
Enligt konsument verket så har du tecknat en dolda fel försäkring å obduktionen å veterinärerna på ditt försäkringsbolag inte anser att detta är ett dolt fel så har du skyddat din del.. du har inte några skyldigheter att ta det från din egen ficka…
Men man gör det som känns rätt själv, om man själv känner för att betala så gör man det.

Hej!
Har halva katteriet i Agria och resten i Folksam och nog är det skillnad på premie. Hos mig är det ca 300-400 kr/katt mindre hos folksam. Nu har jag ju haft turen att inte behöva nyttja försäkringen så vet ej hur det skulle se ut vid en skada eller sjukdom!
Iallafall samäger jag en katt som ej blivit dräktig! Har haft katten på utredning på Strömsholm där dom bla konstaterade att hon hade cystor på äggstockarna (detta förklarar ju varför hon inte blivit dräktig). Iallafall blev hon kastrerad 23 september och Agria har ännu inte hört av sig om dom eventuellt ersätter fötlorat avelsvärde! Urdåligt tycker jag eftersom det snart gått 1 1/2 mån
.
Lena
Ja jisses ibland tar det så lång tid… jag fick vänta ungerfär så lång tid ang. när Felicity blev kastrat pga livmodersinflamation

Jag har Agria på mina kissar vet inte riktigt vad jag betalar på dem, men det är strax över 100-lappen på Mette som har alla försäkringar som går att få.
Doris avelsförsäkrade jag först när jag skickade henne på paqrning första gången. Hon blev ju så småningom dräktig, men fick livmodervred. Totalt slutade veterinär´räkningen på ca 12000, så då var det skönt med försäkring. Avelsförsäkringen gav mig sedan livvärdet tillbaka.
Mette har jag valt att avelsförsäkra på en gång eftersom hon var dyrare och jag vill ha möjlighet att kunna få ut pengar om det visar sig att hon inte är fertil, åtminstone till undersökningar så jag törs inte chansa där. men Agria tyckte först inte att jag skulle behöva ta den föränn hon skulle ha kull, men jag frågade vad händer om hon inte är fertil då? och då sa det ja det är klart då kan det ju vara bra att ha den hela tiden. Så jag vet inte.

En fråga?? Hur vet man att man inte behövt använda den dolda felförsäkringen,,,det är ju inte ngt som försäkringsbolagen informerar oss om……För det får de inte göra…..har nyligen haft en diskussision med min försäkrings dam på Agria om det,,,,Nu tror jag mig veta att min blivit använd minst 2 ggr under mina år men jag kan inte veta att alla mina kattköpare hör av sig även om det är min önskan.. Alla vill inte ha eller har inget behov att ha kontakt med uppfödaren även om man vill veta allt…. Jag blir bara lite fundersam hur man kan veta……..

Själv har jag Agria till både Hunden och alla katter……Aldrig varit ngr problem förutom att man inte har lust att betala försäkringen,,,,men alltid lika glad att ha den när det är tvunget att använda……ser det som ett nödvändigt ont…….Inget man vill ha och inget man vill vara utan…………
hm… enligt Agria så skall man som uppfödare får ett brev hem först hur vidare det gick på försäkringen eller inte.. För det är ju din honkatts försäkring som dom använder.
Så första beskedet går hem till dig å sedan får köparna sitt och då ev. ersättning.
I beskedet så skall det stå vad för sjukdom osv katten dog/avlivades för å hur vidare Agria såg det som ett dolt fel eller inte.
#28..nu blir jag oxå fundersam
köparen som har köpt katt av mig…du menar att de kan kontakta försäkringsbolaget direkt utan att jag är inblandat??
jag trodde att det gick via mig på nåt vis
när jag hade en katt förra året som dog FIP som var såld av mig..så var det jag som hjälpte mina köpare att fylla i alla papper o Agria ringde mig o frågade efter vilken hona det var. Fast det skulle de ju iofs själva kunnat ha tittat efter i stamtavlan.
jag vet att jag hade nån rabatt på honan innan detta hände som försvann när försäkringen var utnyttjad. hmmm har faktiskt inte tänkt på detta förut. Har bara tagit för givet. :)

Har talat med min försäkringstant ang doldafel och jag hävdade att det är jag som betalat försäkringen och bör få reda på det. Hon hävdar att det inte är min katt längre och tystnadsplikten gäller. Jag sa att det är ju ganska viktigt för mig som uppfödare att få reda på om ngt händer så att jag kan se över saker och ting om det har med aveln att göra men jag fick tillbaka att det är upp till kattköpare att berätta inte Agria. Nu visste jag om det fallet jag tänkte på och det andra fallet ringde kattköparen mig,även där. I det andra fallet vet jag inte om det räknades som dåldt fel bara att försäkringen hade betalt hela kalaset. Har bett kattköparen kolla om det var ett dåldt fel…men för henne är det inte lika viktigt då de betalar för op. Jag tyckte det lät tetigt men den här försäkringsdamen har hållit på i många år. Jag ska ringa henne igen och kolla. Själv blev jag jävligt irriterad då jag vill veta om det är ngt fel…..och om jag kan förhindra problem måste jag ju veta felet annars kan jag inget göra,,,,,,,,,En av försäkringarna köpte jag till dålda fel, då det var en foderkatt och försäkringen skulle gå över på kattägaren efter kullen och jag kan inte begära att hon ska ha kvar avelsförsäkringen på honan. Samt att jag ville vara säker att kullen hela tiden var rätt försäkrad under de 3 år som försäkringen täcker. Jag får luska vidare så får vi se vad de säger…….hon blir väll skittrött på mitt tjat…….

Annki jag talade om försäkringsnummret i ena fallet och jag tecknar ju även alla försäkringar innan katterna flyttar(har inte alltid gjort det men i vissa fall). Så jag vet att den ena fick ut livbeloppet, den andra lever katten och mår bra efter op. Agria går in occh reglerar själva. Jag lämnar alltid chip och reg nummer till agria på alla ungar och var de hör hemma hos vilken hona och hane. Dels så har det med rabatter på försäkringen att göra..
#32,33…ännu värre alltså
om jag läser rätt så menar tom Agria att vi inte har rätt att få veta vilken av våra kattmammor som har haft sjuk katt….skrämmande
nu har jag ingen ombud hos Agria utan jag ringer till dem själv. Men även om man gör det så vet man ju att "högerhanden vet inte vad vänsterhanden gör":):)
åtskilliga gånger nu det sista när jag har tagit egen försäkring på kattungar, så har jag fått tala om för de att de inte kräver chipnummer. -jo säger de, det gör vi
-nä säger jag det gör ni inte, chip eller regnr
vänta lite så ska jag gå o kolla…o så kommer de tillbaka o säger att det var rätt det jag sa:):)
ja dessa försäkringar.
Kanske vore bra att fråga nån "högre upp i hierarkin" på Agria, vad som egentligen gäller när det gäller denna doldafelförsäkring hmmmm

#34 Ja de hävdar tystnadsplikt
De kräver varken reg eller chip, men då kan du glömma rabatten i förlängningen, du får rabbat till en början men när de kräver nr och du inte ger dem det så tar de bort rabbaten och 50 kr / katt och år gör ganska mycket i slutändan om man har många katter
De menar att man inte får chiprabbat om man inte uppger chipnummer.
Jag har bytt ombud för ngt år sedan, Jag hade Lotta (sidentassen) i flera år, men då hon inte håller på längre har jag fått byta till en annan kvinna….trevlig och kunnig dam,,,,,,,dock var det ju lite lättare med Lotta då man ändå hade kontakt och tog försäkringarna när man ändå pratade……….
..
Tänkte inte på att fråga henne när vi fikade igår……. ska se vad hon säger, men även den andra damen, vill dock inte ringa och störa på helgen, men det kan jag med lotta

#34 Ja det kanske skulle vara värt det, ringde Lotta och hon kunde inte svara på det, men anser väll som vi att vi betalar och det är ju våra honor och vi borde ju få veta…men de gör ju som de vill tydligen……Så man borde nog ringa Stockholm på måndag…..har ju teflonhjärna så jag får se om jag kommer i håg det då……

puttar upp den här tråden igen
nu handlar det om att Agria har ändrat lite i sina regler igen…tror jag
om jag har fattat rätt så krävs det veterinärintyg på våra kattungar från de är 6 veckor….för att kunna ha doldafelförsäkringen
var det så???
min lille är ju nu 4 1/2 vecka så det är dags att tänka till så att allt blir rätt

Vilka idioter!!!
Vem besiktigar en kattunge på 6 veckor???
Har hälften av katterna i Folksam samt andra hälften i Agria!
Efter Agrias utspel kommer jag nog att flyttta över alla mina katter till Folksam!
Hälsar, Lena Fritz
Ja Lena. jag håller med dig
OM det nu är så…som flera av oss har fattat det….
så blir jag oxå "sur"…o det är ytterligare en droppe på beslutet att leta sig vidare
jag läste i ditt inlägg ovan att du har vissa katter hos Agria o vissa hos Folksam..o att folksam var bra mycket billigare…blev det inte nån försämring i försäkringen då…nån försämring som man behöver bry sig om alltså
för en marginell försämring bryr man sig kanske inte om
jag ska själv ta o ringa till Agria nu i veckan kanske o fråga vad som gäller med vet.bes. o hur de tänker
så fortsättning följer……

Jag har också Folksam.Och jag är jättenöjd.
Sen är det väl så att man får extra rabatt för de kattköpare som tar försäkringar genom dig.Det måste ju vara något för er som har lite fler kullar?
Jag har valt en lite högre självrisk.Annars har jag det som han tyckte man som uppfödare behövde.För 5 katter betalar jag 450 kr. i månaden.
För mig känns det bra.Jag har Robert som har Perseruppfödning själv,så det känns bra.Han vet som sagt vad han "pratar om"

Undrar om Robert har något direkt nummer? Verkar ju bra att han har perseruppfödning själv.
// Maria

Vad konstigt om man som honkatt ägare inte vet om nån har utnyttjat Dolda fel?
Det verkar konstigt att en kattungeköpare kan gå in och lämna regnummer på min hona utan att jag är involverad…Nu hoppas jag att man har så bra kontakt med sina kttungeköpare att man kan ha en dialog,förvisso.Men kanske nån tycker det är pinsamt att ringa och "klaga"?
Att man ska besikta kattungarna från 5 veckor har jag fått erfarai somras.Min katt dog 7 veckor gammal av vattenskalle.
Men jag fick inget ut för hon skulle ha varit besiktad och intyget fick bara vara 1 vecka gammalt…
Vilket innebär att du måste besikta varje vecka till leverans för att Dolda fel ska gälla!
I mitten på januari tar SOLkatten upp Gabriella Rapp från Agria för föreläsning .
Hon vill att vi skickar frågor i förväg så hon vet vad vi vill veta!
Skrockfull som jag är vågar jag inte säga upp försäkringen heller för då är jag rädd att mina 3 katter blir sjuka allihop och dör!Så jag fortsätter med Agria!
Jag har haft Anna-Karin (ARC)som ombud och har bra försäkring i övrigt till ett hyfsat pris för 2 avels katter och en kastrat på 2208:-/år.
Men när jag har utnyttjat försäkringen har jag alltid kontaktat Agria centralt!
Kejsarsnitt,livmoderkomplikation odyl har jag alltid fått ut och det har gått snabbt!
Heléne
Ps.PM;a mej om ni har nån allmän fråga som jag kan ställa på vår föreläsning,om ni inte vill komma vill säga!
Ds.

#41 Robert bor i Boden.Han och hans fru har stamnamnet PEACHS.Både katt och hunduppfödning.
(hade jag varit duglig på datorer så hade jag länkat ordentligt,men tyvärr.)
#43 klart

#44 Tack och bock!
jag ringde idag till min kontaktperson inom Agria
det är inte så att man från o med nu ska bes. från 6 v
det är ingen ändring från förut…mer en förtydling att man inte kan bes. innan 6v mm mm
så jag ska inte bes min lille nu
#46 men du kan besiktiga från 6 veckor och då gäller dolda felsförsäkringen, man behöver inte beskitiga igen sen om man inte ska sälja kattungen. Ringde dem med idag då jag skulle försäkra min bebis.
#47 Veterinärbesiktnings pappret får inte vara mer än 7 dagar gammal då kattungen flyttar. Så man måste göra en ombesiktning
#48, jupps, det var ju lite det jag skrev :-) men OM man inte ska sälja ungen behöver man ju inte beskitiga om. Och 7dagars regeln vid försäljning ligger ju på våra kattorganisationer, inte på agria.
#49 nix inte bara kattorganisationerna
utan även Agria.. för annars gäller inte doldafelförsäkringen. Men det är som du skriver att om du behåller så behövs inte den göras om.. men annars kräver Agria detta.. ett färskt intyg

Nu kanske jag inte riktigt ha läst alla inlägg.
Men visst är det så i alla försäkringsbolag att för att Dolda fel ska gälla måste köparen ha försäkring i samma bolag eller?

Nej man behöver inte ha samma bolag men det underlättar eftersom att olika bolag har olika åsikter om vad som är ett dolt fel.