Perser iFokus

Perser

Etikett11-utställning
Läst 905 ggr
Uffe
0

Utställningar

Såg en ganska intressant tråd på en annan sajt, så därför stjäler jag idénSkrattande, men bara nästan.

Vad tycker ni om utställningar, nu vill vi höra både bra och dåligt

Uffe
0

Själv är jag lite kluven, jag tycker det är kul att komma ut ibland och träffa kattfolk. Många ser man ju faktiskt bara på utställningar.

Men jag kan också tycka att det är dödligt tråkigt och tiden går alldeles för långsamt.
Därför har jag många gånger gått assistent, men då missar man ofta sin katts bedömning och då har man missat lite av själva grejen tycker jag. Det är ju för att få katten bedömd man är där och bara läsa bedömningssedlar ger ju inte så där väldans mycket.

Jag ställer inte heller ut så ofta så att det stör, är lite för lat för det, gå upp i ottan kämpa hela dagar och komma hem fullständigt utschasad. Det blir mest på Västkusten jag ställer, helst inte längre norrut än Göteborg Skrattande

Dockan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

CoolJag tycker det är såååå kul med utställningar,men tyvärr så har jag ingen bil och det är inte så ofta man kan samåka,sen blir det ju lite dyrt så jag åker inte så jätteofta.Hej HoppLENA

Hälsningar LENAGlad

ophelia
0

Efter 10års uppehåll ska det bli helt underbart att åka på utställningar igen.Att träffa ny och gamla kattvänner ska bli jätteroligt.SkrattandeSylvia

EddaM
0

Jag tycker det är jätte kul och åker ganska ofta på utställningar med. Men jag ställer oftast bara ena dagen på en två certare. Jag tycker det e så kul o komma ut och tjöta med folk och se på fina katter och ibland är det ju släktingar till katterna med oxå och det är ju kul att se dem. Något negativt är kanske att man e så himmla trött när man kommer hem.

Uffe: Ligger inte Oslo norr om GBG?? *ler*

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Niffi
0

Det är jättekul med utställningar men jobbigt ibland med resorna. Jag vill ju gärna ställa ut mina katter för att få bekräftelse på mitt avelsarbete.

Uffe
0

#4 Jo det gör det visst Skrattande
Men dit är man tvingad, det är inget frivillgt Skrattande

EddaM
0

Haha, kul i norge ju=)) Fast jag har ju kortare väg till Oslo än GBG =)

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Jag tycker Norsk utställnningar är gräsliga. Oorganiserade till max, man håller aldrig tider med någonting.
Och så blev han negativ för alla pengarna

EddaM
0

Tja Noraks senaste var okej tyckte jag. Visst det började kanske lite sent men ändå okej. Fast sedan kan det ju bero på Willows cert och Feztiz BIS som gör att jag tyckte att den var väldans bra=))

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Det var nog det om gjorde upplevelsen så positivSkrattande

EddaM
0

Haha ja det kan ju som sagt vara så=))

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Jag är nog bortskämd med klubbens egna utställningar, den senaste stängde vi kl 16.00 på söndagen

EddaM
0

Vad skönt att vara klara så tidigt=)

S*Luddhuvet´z

Uffe
0

Japp och det var inte en enda utställare som klagade Skrattande

EddaM
0

Haha, klart att det inte var=))

S*Luddhuvet´z

Kittentotts-deleted
0

Har ju bara erfarenhet fr IDP då. Nä jag har tröttnat mer o mer, sura kärringar är det värsta. Får se hur jag ska ta mig upp ur denna svackan. Jag anser en utställning ska vara rolig, men vill slippa de där suriga minerna då det går bra för någon annan osv. Jag vet inte vad jag ska säga för förklara riktigt. Sen är jag helt slut i 2 dagar efteråt, inte lätt med rutinerna hemma med pojken min som ska ställas om. Jag funderar på gå över t Sverak, men så mkt som behöver grejas med stamnamn mmm. det är ingen billig historiaGenerad

Uffe
0

Jag vet precis vad du menar, men det där bryr jag mig inte om, det finns så mycket annat trevligt folk man kan hålla sig till. JAg har många fina kompisar sm jag pratar med, och det är inte bara perserfolk.

De som surar får sköta det bäst dom vill och kan, mig rör det inte i ryggen

Annkis54
0

Jag tycker att utställningar är sååå roligt. Även om inte just nån av mina katter går bra den aktuella dagen så har jag så kul med att träffa nya människor o gamla vänner. Jag har inte noterat några sura miner, fast jag kanske inte har tittat efter det. (Nu pratar jag om IDP utställningar). Dagarna går så fort o jag bara längtar till nästa utställning. Visst är man helt slut efter en helg men samtidigt är jag i extas. Sen så behöver vi på IDP ta efter SVERAK på vissa saker så att det går smidigare. Ex att domarassistenen skriver upp på en tavla vilka katter som ska upp härnäst. O vilka som ska upp för nominering. Sist utställningen så gjorde de så o vi var färdiga vid 16-tiden. Men 5-7 utställningar per år är precis lagom tycker jag.

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts-deleted
0

Jag får väl hålla mig t Annki som har positiv inställning så kanske jag med får upp sugen.Flört Har väl varit lite mkt detta året för mig, hoppas på ett lugnare år. Vi har ju en underbar flicka vi ska behålla här nu, måste ju få ut henne lite också för se vad de tycker om henne.Uffe du är iallafall känd för vara en trevlig och rolig person på utställningar, igår hade jag ett samtal fr en som ställt ut många år,även i Sverak innan, hon talade så gott om dig.

Niffi
0

De sura minerna måste man helt bortse från. Det finns väldigt många utställare, de flesta, som är nästan lika glada oavsett vilka katter det går bra för. Jag är en av dem som blir glad när det går bra för andra. Man känner ju de flesta som har ens egen ras och man känner igen katterna och då skall man gratulera till framgången tycker jag. Sedan om det går bra för ens egna katter så är det ju bara att plussa på glädjen några hack till.

EddaM
0

De sura minerna finns även bland huskatterna, jag tycker det är skrattretande. Det finns helst en tant som brukar ha med sig fem huskatter på utställningarna och hon blir skit sur om någon av mina eller någon annans vinner över hennes. I början försökte jag ju prata med henne och vara trevlig men nu bryr jag mig inte om henne. Det är väl ingen ide att vara sur om en annan katt vinner över ens egna. Det enda jag är lite sur över var när Feztiz dömdes för fin för huskatts standarden av en domare. Men det var ju inte gentemot den vinnande katten.

S*Luddhuvet´z

Minne
0

hej hopp!

Jag är en av dem som gillar utställningar… MAn träffar folk som är lika kattokiga som en själv, man ser alla underbart vackra katter…

Jag har åxå bara erfarenhet från IDP, men antingen så har jag inte träffat på de där griniga människorna som inte kan glädjas över andras framgångar, eller åxå har jag helt enkelt slagit dövörat till…Jo, jag har träffat på en grinig "kärring", men hon är från Sverak…hon har svårt att glädjas åt andra och sa en gång åt en tjej att: Hur i h-vete kan du ställa en så fruktansvärt ful katt? Jag förstår att den tjejen inte ville komma på vår nästa utställning om denna kvinna skulle vara där….hon kollade om hon hade anmält först, innan hon anmälde..

Men i stort sett så tycker jag man träffar trevliga människor..jag kan ju säga att ORKK:s (IDP) utställningar är jättebra organiserade, så åk på en IDP-utställning i Norge så får ni se att de kan fungera ´bra åxå!!! Skrattande

Uffe
0

Det där med sura människor och dåliga förlorare finns överallt, inom kattsporten, hundsporten, som sagt överallt. Det är bara att låta dem hålla på och ägna sig åt trevligare saker själv. Jag tror att de mår allra sämst själv, de som håller på så

Kittentotts-deleted
0

Ja ni har nog rätt! Tyvärr så träffar jag för lite folk tror jag, man går ju hemma hela tiden med pojken o djuren. katterna är ju sättet för mig få träffa vuxna, men tyvärr så tar jag åt mig allt negativt tydligen. Norge har jag aldrig varit i, och detta pga omständigheterna i hemmet då, ser det svårt åka bort fr detta en hel helg. Nu har vi stödhem t pojken, vi har pratat om åka tillsammans jag o gubben över en natt iallafall. Jag ska fortsätta att ställa, hoppas man kan få upp det roliga som jag upplevde i början.

Uffe
0

Det kan ju vara lite svårt om man har lätt för att ta åt sig, kanske något man skall lära sig. Men man måste komma ihåg att de som är så negativa och sura blir aldrig bättre, det är helt enkelt allra bäst att låta det bero. Man lär sig vilka de är och kan undvika dem.
Men det är ju också lätt för mig att sitta och säga, som är ganska tuff och som sagt inte bryr mig så väldigt mycket om vad folk säger. Jag bildar mig alltid en egen uppfattning och den rättar jag mig efter. Gillar jag en människa är det för mig ganska oitressant vad andrs tycker och tänker