Katter på diskbänken
Jag har ett bekymmer med mina katter.
Lill-Olle har väl alltid suttit på diskbänken och drukit vatten ur kranen men nu ligger han på diskbänken stup i kvarten!
Svea ska ju alltid göra som sin far så nu är hon också där och vandrar.
Och nu i dag hittar jag Venuz på diskbänken!
Tjejerna går bara runt och kollar.Olle han ligger och sover där i timtal!
Hur ska jag få dom att sluta med det?Att det är katthår överallt är jag ju van vid men de blir ju så feta i pälsen och jag är ju livrädd att de ska bränna sej på spisen!
Har nån nåt tips?
Helène

min katt Oscar älskar att dricka ur vattenglas? Kanske det kan locka din akatter också?
Ställ upp ett diskställ
eller något annat som hindrar dom att sova där. Varje gång dom hoppar upp sig nej och ta ner dom.. det är ett evingt jobb men till slut så lyckas man..nästan helt hihihi
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Mina katter går aldrig upp på diskbänken. Ja bortsett ifrån Ester då som hoppar upp om det finns räkor där eller om hon tycker att vattnet behöver bytas.
Inte vet jag hur vi gjort för att lära dom att inte vara där? Katter gör ju som dom själva vill i slutänden hur man än "skäller" på dom… Men att ställa nåt i vägen var ju en bra ide. Spruta vatten på dom när de går upp så det blir obehagligt?
Min styvpappa har en 4 perserkatter och 2 av dom vill alltid vara på diskbänken. Den ena hon roar sig med att riva sönder brödpåsen om den ligger framme. hihi såklart så är det min katt som bor hos honom som gör så. Den andra hon vill dricka vatten lr bara få uppmärksamhet. Skillnaden där är väl att de får vara på diskbänken.

Min katt är aldirg på diskbänken. han vågar inte hoppa så högt lilla fegisen!

Kan tyvärr inte ge dej några råd, visserligen går inte våra katterupp på diskbänken men överallt annars :-)
Så länge vi bara hade perser i huset så var det inga problem med regler, de bara accepterade vad man sa åt dem men efter att vi skaffat exoterna så är alla regler utraderade hos även den gamle perserkastraten som nu helt ogenerat ligger på finrumsbordet och sover.
haha…#7
visst är det så
perser o exotic är såååå olika
Hejl
Själv har jag en perser som gärna lägger sig i vasken … Men det är inte det enda han gör … går bland mina orkidéer och han hoppas säkerligen på att nån kruka välter som oxå har hänt. När jag ser på tv är han alltid framför tv'n, bakom tv'n och hoppar upp på nåt sätt och lägger sig på den och det är en plasma tv jag har så det är inte kul alls. Jag säger bestämt nej 20 ggr till honom och då hoppar han ner men han ger sig inte utan hoppar upp igen … så vad göra? Kanske bara att acceptera att han är sån, men ge upp ska man inte göra.
Monica

Min Exot var som hela tiden (när jag inte föste ner henne)på diskbänken.En dag så brände hon sig på spisen.Jippi tänkte jag-nu har hon lärt sig,men icke!Hon är fortfarande på diskbänken.
Det känns ju inte kul att behöva skrämmas men funkar blomspruta?
Min store kluns "Nokke"fattar ingenting:))Hur jag än gör.Han är så"dum och snäll"så han tror att allt han gör är okej.Och det finns inget ont,faror.Det går inte att lära han något.(faktiskt ganska charmit ändå)
"Fy spray"???

Här är en sådan, vet inte om de finns i Sverige att köpa.
de hade en liknande på TV häromdagen
det programmet som gör iordnings folks hus
var det arga snickaren förra veckan???
där det bodde 3 "dvärgar"
de funkade oxå enligt vad de sa
kanske man kan söka på arga snickaren på google

Heléne!
Här kommer fotot på busiga "Lill-Olle" som är jättetörstig
Kram
Gun-Lis (f.d. Lisa)

Tack att du förstorade kortet f.d Lisa!
Vi hörs!