Resultat SK lörd
Här kommer resultat för lörd på SK
27 st per/Exo, 4 ABS
Elsabeth Raab-Alvarsson
Klass 12: S*Amors Troll Hurri Cane, Äg: Gun Lis Lethonen, NOM
Klass 11: S*Categoris Happy Easter of Livandas, Äg: Susanne Wallinder, NOM
Vuxen Hane: IC SW'09 S*IxiDixi's Wild Ride JW, Äg: Anna Ceder/ Therese Lindborg, BIS!
Vuxen Hona: Ingen
Kastrat Hane: IP Sorunda's Istel Maitimo Morco, Äg: Gunilla Löfqvist, BIS!
Kastrat Hona: Ingen
Beverly Elian
Klass 12: S*Amors Troll Poison Ivy, Äg: Gun-Lis Lehtonen,BIS!
KLass 11: S*Livanda's True Star Melody, Äg: Susanne Wallinder,BIS!
Vuxen Hane: (N) Exporama's Red Cayenne, Äg: Ann-Theres & Kjell Hallgren,NOM
Vuxen Hona: IC S*Zsa Zsa's Nellie-Jo Zap, Äg: Jenny samuelsson& Gunilla Welander, BIS!
Kastrat Hane: IC S*Sanzanovas Lover Boy, Äg Siv Jacobsson,NOM
Kastrat Hona: IC PR S*Rosenbom's Galiana, Äg: Elisabeth Engström, BIS!
Bästa Senior Kat I:Kastrat Hane: IC S*Sanzanovas Lover Boy, Äg Siv Jacobsson, BIS!
Ha en bra dag!
Kram Susanne

GRATTIS allihopa till alla braiga resultat=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Stort grattis till er alla och ett speciellt grattis går till
Susanne & Kent
Livandas
som fick två NOM på sina pinglor.
Pussa på Ester från "gammelmatte" och säg att jag tycker att hon sköter sig bra!
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Grattis, men trist med så lite katter.
Nästan 50% chans att bli NOM 
Lisa
grattis till alla:)
Grattis !!!
Rosie

Grattis Gun-Lis!!! Hoppas det gick bra med försäljningen också!!! Poison Ivy är så lik Oscar! 
Kram!

# 3
Visst är det trist med så få katter!
I går lördag var det 27 katalogförda perser/exoter varav 5 absade, alltså 22 som tävlade hos två domare och av 22 var 10 NOM igår.
Idag söndag var det lika lite, 30 anmälda och 9 absade, alltså 21 som tävlade men hos 3 domare och av 21 var 14 NOM idag, alltså två tredjedelar!
Jag tävlade ju båda dagarna två kullbröder, en exotkille och en perserkille som precis fyllt 3 månader.
Igår var det 7 kattungar i klass 12 fördelat jämt på två domare 3 hos Bevely Elian och 4 hos Elisabeth Raab-Alvarson.
Idag var det också 7 kattungar fördelar på 3 domare, 1 hos Ad de Bruin, 2 hos Raymond Saetre och 4 hos Olga Kommissarova. Olga var en ny bekannskap för mig, Idag gick båda mina kullbröder hos henne och Poison Evy blev då NOM hos henne.
I panelen blev han dock slagen av IxiDici's jättefina svarta exotkille med alla tre domarröster.
# 6
Ja du Eva, igår hade jag en handfull kattungeintressenter som kom och tittade på kattungarna och jag beslöt att sälja båda exotkillarna, men vill dock behålla bruntabby perserkillen Posion Ivy till ytterligare några utställningar, sen skall nog även han få flytta såsmåningom.
Hälsningar
från
en trött Gun-Lis (fd Lisa)
som gått domarassistent i två dagar på SK……
S*Amors Troll

Hej!
Jag förstår att du vill behålla Poison Ivy lite till! Han är riktigt fin! Kul att han blev Bis! Träffade Inger, hon hade vart på World's Catshow… Men det va tydligen mycket "politik" bakom vem som van osv…lite trist! Hon har ju inga perser men andra väldigt fina katter.
Kram Eva!
GRATTIS alla!!!!

Grattis till alla!
Har nån fotat på SK???Skulle vara kul att se .I alla fall kattungarna vore kul att se!
Jag tycker det är tråkigt att ha så "ojämn" fördelning på kattungar.Det är ju roligare om man i alla fall haft 2 kattungar hos domarna i stället för 1,2 och 4.
Men jag vet hur svårt det är att göra domarfördelning.Och alla tycker ju olika.
Men så här tycker jag i alla fall!3 domare på 30 katter är ju "lyxigt" men då har man ju världens chans att fördela det jämnt!Det blir ju sportsligare så!
Heléne
Jättegrattis Susanne och Kent till Ester´s nominering och Melody´s BIS. Ni har underbart ljuvliga och snygga katter!!