Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 1382 ggr
Bullan
0

OT: Svininfluensan

Hittade en intressant sak på nätet.

Det har gjorts en JK-anmälan ang. svininfluensan… eller "nya influensan", som den nu kallas.

Intressant läsning.

Vette attan om jag kommer låta någon i min famlij vaccineras nuObestämd Har dessutom inte hört en enda som varit jättesjuk i detta. Någon har varit rejält förkyld, men inte värre än någon annan influensa.

Känner ni till någon som ännu varit jättesjuk i detta?

JK-anmälan

TIllägg: 091115 - Har efter tidens gång ändrat uppfattning i detta, läs inlägg längre ner.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

krasivis
0

Jag var ganska sjuk för några veckor sedan. Det var hög feber, frossa, ont i lederna och till sist hosta. Det tog ca tre veckor att bli helt frisk, jag var väldigt svag och orkade inget på ett tag.

MEN, jag tror inte att den här influensan är värre än någon annan influensa!!! Hela vaccinationshysterien är överdriven anser jag.

Tjing-Ling
0

Usch, har inte läst allt än. Men det jag har läst så får man nog fundera ett tag på om man ska vaccineras sig. Har en bekant vars bror blivit sjuk i svininfluensan, men visst var han sjuk men inte värre än en vanlig influensa. Det värsta han tyckte var hostan som var jobbig.

Tål och fundera på det här.

Kram Ann-Louise.

Annkis54
0

jag har inte läst länken:):)
jag satt faktiskt o funderade förut om man skulle göra en tråd om detta..o ta reda på om ni har råkat på det
jag som har små barnbarn under <3 år ska definitivt vaccinera mig för deras skull…så har jag ju en funktionshindrad son som oxå gör att hela familjen ska vaccinera sig
för de allra flesta så är nog inte influensan värre än en vanlig…men denna är ju inte "vanlig" på det viset att den slår ut lungorna. Skrämmande nog
läste oxå att en nybliven mamma i norge hade dött,….förlöst för 3 veckor sen o inte andra sjukdomar
har inte nån bekant, eller känner ingen som känner nån som har haft det ännu.
Däremot stod det ju i tidningen idag att i en skola nånstans hade var 3:e elev fått det:(

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
0

i tråden showresultat ……står det

….men över 136 insjukna i samma skola är oroande siffra, hoppas allting går BRA där uppe…..

usch..inte att leka med

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Bullan
0

#4 oj! lät inte kulFörvånad

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Annkis54
0

jag började läsa lite i länken
det är läskigt att läsa sånt
men jag fick känslan av att detta är skrivet av nån som allmänt är emot vaccinationer. Även de vi ger till våra barn när de är små
jag kände igen mycket av det….samma sak sa en homeopat till mig för åratal sen. O han tyckte inte att vi ska vaccinera överhuvudtaget…inte mot nåt

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

[Guardians]
0

Här ska det iallafall vaccineras både ungdomar och vuxna. Vissa texter känns som om när f..n tolkar bibeln

Bullan
0

Jobbigt när det är så delade budskap i sådana här saker från myndighetspersoner, media m.m.Obestämd

[Guardians]
0

Jo, helt klart

frukove
0

Hej på er!

På Sörböleskolan i Slellefteåhar 160 elever insjuknat i influensa.6 har testat-de hade svininfluensan.

Hoppas man klarar sej…

Vi hörs!

Heléne

Annkis54
0

var det 6 av alla som hade svininfluensan
eller var det bara 6 st som de testade??
dum fråga kanske:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

frukove
0

#11 det finns aldrig dumma frågor!

Dom hade bara testat 6 personer och dom hade svininfluensan.

Min dotter jobbar på staans badhus.Där har 3 styckenblivit smittade(konstaterat).1 av dom jobbar redan.

Så det är ju som med all influensa att man blir olika drabbad!

Nu har vi 3 grundskolor här i Skellefteå  med många som är liggandes med hög feber,ont i kroppen,halsen och riktigt risiga.

Heléne

Marita-L
0

Och att inte för glömma vi har våra "vanliga" influensor nuFlört ont i halsen, feber, förkylningar och hög feber..

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Amorstroll
0

Hejsan!

Jag har vait risig några dagar nu så att jag inte orkat göra något speciellt….skulle bl a ha fotograferat mina små….men har inte orkat annat än det absolut nödvändigaste…

Hoppas det är en vanlig höstförkylning bara. Tyvärr har jag fått ställa in min resa för femtioelfte gången till mamma i finska skärgården eftersom jag inte kan riskera att smitta ner henne.

Visserligen är hon en krutgumma, mycket piggare än vad jag är, MEN hon är ändock över 80 år.

Håller tummarna för er där uppe i norr samt runt om i Svearike att så få som möjligt blir drabbade.

Kram

Lisa

S*Amors Troll

Annkis54
0

puttar upp denna tråden igen
för den är högintressant tycker jag
fler o fler blir smittade…fler o fler blir riktigt sjuka..o några fler dödsfall om jag inte misstar mig
hur ser det ut i era delar av sverige…o norge, finland o danmark med för den delen
det verkar som om det är många fler i Norge som är sjuka än här i sverige…
hur ser det ut hos er
här i omgivningarna, Västra Götalands Län så jag har nu nån bekant som har astma som har varit jättesjuk i 1 1/2 månad…inte inneliggande på sjukhus om jag fattat rätt ,,,men illa nog
det kryper längre inpå oss.
Hoppas allt fler o fler vacc sig o spritar sig till det är deras tur att få vacc…för jag är rädd för denna influensa
Godnatt alla vänner

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Mirra
0

Jag har också stor respeckt för denna " nya influensan" även om man

inte blir så sjuk själv, så kan man ju smitta sina barnbarn och sina

medmänniskor som kanske inte klarar av den. Om någon känner oro

inför vacc så kan man ju tala med sjukvårdsupplysningen.

I Amerika var det en katt som hade blivit smittad av en

människa och det var konstaterat att det smittade från människa

till katt , katten klarade sig dock.

Det läste jag på text tv för ett tag sedan.

Hoppas att dom kommer igång snart att vacc alla vi andra.

Bullan
0

Jag var väldigt skeptisk mot sprutan, men har ändrat mej och tagit vaccinet samtidigt som mina barn(3-9år gamla).

En läkare här på Sunderby sjukhus, hade också varit skeptisk eftersom han tyckte att en fullt frisk människa skulle klara detta, men han ändrade sej efter ha sett fullt friska människor bli riktigt riktigt sjuka, så han tog den iallafall.

Fick ont i armen 4 dagar och 39 graders feber den andra dagen som höll i sej i max 6 tim. Ungarna "bara" ont i armen i 2 dagar.

Firinella
0

Jag har inte vaccinerat mig och tänker inte göra det. Däremot när jag blir äldre/gammal och "skrutten" Obestämd så kanke. Vet ingen här i Karlskronaområdet som blivit sjuka. Kanske har det inte kommit hit ner än…

Annkis54
0

Enligt den infon som jag har hört så är det just de "gamla o skruttiga" som klarar sig bäst
för de har ju haft "asiaten" Flört
Hoppas att ni fortsätter att klara er i KarlskronaområdetGlad

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se