Kattungenamn
Jag vet att många älskar hitta på namn, nu skulle jag vilja höra lite roliga namn, se på mina små, vad tycker ni de skulle passa heta:

Ja som jag skrev i den andra tråden så är mitt förslag till exotic tjejen: Diviga Diva eller kittentotts lovley goodiva, är förvisso osäker på stavningen där.
Den vita honan: Kittentotts little beauty el kittentotts fröken fin.
De vita pojkarna: Kittentotts flashiga gordon, kittentotts söta kille, kittentotts snow king, kittentotts snow racer, kittentotts sammy snow.
creme pojken: kittentotts cremiga conny, kittentotts wonderful guy.
Ja där har du några förslag =)) Svårt att komma på namn=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Fina namn
Roligt att få in massa förslag, så får ni se vad vi tar sen.

Ja och de går ju att putsa på med =))
S*Luddhuvet´z
Ja och det kan ju vara så att andra medlemmar kan få lite hjälp om nu Kittentotts inte vill ha era förslag

Javisst, har snart en kull här med som jag skall döpa. Vet inte alls om jag skall ha a-b-c kulls namn eller kanske något annat. Svårt det där.=)
S*Luddhuvet´z
jaha! Tror att alla behöver få hjälp ibland, här hemma kommer bara dumma förslag från en gubbe som har TRAV med storabokstäver i huvudet då han är uppfödd med det hemifrån o bott bland travhästar. Ina Scott tyckte han va fint ha ha ha

Haha Ina scott kanske inte var det bästa namnet om man skall döpa efter hästar. Vet en skogkatts uppfödare som döper sina efter travhästar. Lovley Goodiva, hade jag som förslag o det finns ju en travhäst som heter. Men du har ju redan en=)))
S*Luddhuvet´z
Sue Eden tycker jag är lite kul

Divine Darling, Dreamboy Danny, Merry Merla, Moonlight Mona
Alltså vad får ni allt ifrån
Jag har ju aldrig döpt mina efter ordning alfabetet, tycker det varit kul hitta på.Första kulle döpte vi efter konståknings åkare som varit genom tiderna, vi har nämligen bott i ishallen genom åren då flickan åker, i år är det 17 år vi haft ishallen som vår fritidsbostad
Så började jag, alfabetisk ordning, tema grekiska gudar.
Sen var det inte speciellt kul så jag hittade på lite, försökte kolla deras personlighet. En vända var det gladiatorer som gällde.
Vad det bllir nu, ja det återstår att se
Ja det är kul döpa efter personlighet.Kan då tala om att den Svartskölpfärgade Exoticen i kullen är en Superaktiv tjej, men ett bestämt humör, hoppar o står i som ingen av de andra kan ännu, så får se vad vi ger oss in på att behålla denna livliga krabat. Elektra hade ju passat egentligen
Hahaha Ja jag döpte en kattunge en gång till Barbara Streisand, undras om någon kan gissa varför 
Jag har alltid ett tema för varje kull. Har haft indiannamn, vildavästern, fotbollsspelare, kvinnliga actionhjältinnor (en kull med 4 tjejer; Modesty Blaise, Trinity, Electra, Lara Croft) sedan kom kullen med namn från romersk mytologi och nu har det varit boxare och från Kung Arthur.
Ka rekommendera en ganska ny bok som ger massor av förslag på namn:
All världens namn för hundar, hästar och katter
_
ett kulturhistoriskt namnlexikon med 10000 passande namn för våra husdjur; med speciallistor för olika hund-, häst- och kattraser från Afrika, Arabvärlden och Iran, Alaska, Grönland, Kanada och Sibirien, Island, Kina och Tibet, Mexiko, Sydostasien, Australien, Irland, Skottland och Wales samt Ungern
_
Häftad. Mimmi Hedlund, Sverige, 2004 (ISBN 9163142074).
/Lotta
Jag lägger in den bland boktips också
Och det var redan gjort ja 
ha, ha, nu var jag väl snabb? 
/Lotta
Mmmmmm man hann ju inte riktigt med där. Men det är som jag säger, jag kan lägga ner verksamheten här och ligga på soffan och äta praliner och titta på tv. Det hade säkert katterna gillat 
Det lät gott, vaniljpraliner Mums!
Hahahaha ja det hade inte varit helt fel, men då fick man väl lägga ut skinka på magen också så katterna höll sig lugna
Ja! Om Olivia hade valt praliner el skinka vet jag inte.De andra hade nog valt skinkan.
Ja dockan hade helt klart tagit skinkan. Hon är så kräsen så jag kan inte tänka mig att choklad skulle passa den damen.
Hon tittar ut mig som om jag var någon form av monster från någon annan planet om jag försöker ge henne något så simpelt som ost
Jag tyck er att Lill-Uffe skulle väl passa bra.LENA
Hälsningar LENA
Ha Ha Lena!

Ett förslag är att döpa dem efter disneyfigurer. Förlag på namn skulle kunna vara Alladin, Askungen, Snövit, Pinocchio, Pocahontas Quasimodo (kanske inte så vacker men det är insidan som räknas!) Ariel, Jasmine, Esmeralda är fina diseynamn oxå!!! Lycka till 
/Natalie
Hahaha och hur skall amn tolka det 

Antar att du menar det med Quasimodo
Han är ju kanske inte den vackraste varelsen, och många skulle kanske tycka att det vara taskigt att döpa en katt efter honom. Mn han var ju faktiskt en riktig "rekokille"
med hjärtart på rätt plats… 
Nej det var inte det jag menade, det var Lill-Uffe, ditt inlägg hann komma emellan det var nog därför det blev lite konstigt
Hej kusin jag tycker hon skall heta ZELDA! :)
Är min kära Kusin hemma idag
Jag ska nu skriva ner alla namn tänkte jag, får se på dem o komma på vad som kan passa. Tänkte jag får höra av mig och säga vad det blir sen. Lite kul är det!
Har nu skrivit ner lite namn,tycket de va så många ett tag, men jag hade velat ha fler alternativ, finns mer fantasi???
Nej nej .. nu är jag på jobbet :( Tog ofrivillig sovmorgon idag :))
jag tycker han skall heta ingvar helt klart
alla ser väl det är en ingvar hehe

Sedan kan man ju döpa efter super hjältar, Storm, superman, spiderman, wolverine, cyclops, batman. m.m. =)
S*Luddhuvet´z

Mighty Midas, Nice News, Daring Daysi, Presseus Peggy, Midnight Moonlight, Morning Mist.
Åh det är så roligt få läsa alla namnen, vi ska sitta i helgen och gå igenom massa namn vi fåt tag i fr överallt. Ikväll har vi byggt ett äventyrsland verkar det som för se små. En stor hage, de är i full gång nu, mammorna rullars ig o njuter också av alla leksaker mat , hus mm, ser ut som de släppt ut fr fångenskap fr kattungelåda t hage. Jag trro alla hade kunnat sitta o bara titta på dessa små skutt, det är för mysigt se dem i full lek. hmm få se när jag komme ri säng bara. Imorgon ska jag ha besök av kattungeintresserade också. Ha en skön natt på er alla!