Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 1050 ggr
Annkis54
0

hona som parar?

jag har ju berättat om min Blossom som är låg i rang.
ibland går det bättre ibland sämre.
Det jag nu har märkt är att hon "parar" löpande honor.
Inte bara en hona utan nu en annan.
första gången så var det alfahonan….o nu en annan hona
hur vanligt är detta?

har ni varit med om detta?

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Cybercat
0

Ja, men det brukar ju inte betyda låg i rang, utan precis tvärt om. Hon rangmarkerar JÄTTEHÖG rang när hon gör så…

Headturners
0

Vi har två honor mor och dotter här hemma som också gör så, och dom är extremt dominanta å har hög rang! Så det har ja inte varit med om änGlad 

sussie

Mirra
0

Hej! Jag har en hona " Mirra" som parar min hane innan hon går i löp

hon tar ett riktigt tag i nacken och parar honomFörvånad efter några dagar

börjar hon löpa och då går han på henne, jag trodde det var en

engångsföretelse men det har hänt igen. Hon måste ju vara

Jättehög i rang Skrattande Vi får väl se om han lyckades denna gång???

// Rosie

Annkis54
0

hmmm…
i mitt fall så började detta med att Blossom inte fick göra si o så…hon fick passa sig..
alfahonan kunde få för sig att rusa på henne…man kunde se att alfahonan riktade in sig på Blossom o sen så satte hon fart.
Det blev aldrig riktigt bråk, utan Blossom blev jagad till nåt ställe där hon "gömde sig". 5 minuter senare var det som vanligt.
man kan se att Blossom äter sist. Att de andra katterna gör samma utfall mot henne. Även ungar.
Så min tolkning har alltid varit att hon är så låg i rang.
men när ni säger att det tyder på hög rang…så tolkar jag det helt enkelt att hon på nåt vis signalerar fel.:)
första gången det hände att hon parade alfahonan..så löpte de båda 2. Blossom fick para men blev aldrig parad. För mig såg det helt klart ut som att hon fick tillstånd att para…men inte att bli parad.
nu så började hon att para innan hon själv löpte..men hon var nog i förlöp..o nu har hon börjat para.

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Cybercat
0

Hon kanske studsar upp i rang när hon löper just?

englagirl
0

Jag har oxå honor som parar varann.

Däribland min kastrathona SamSarah som fått för sig att para ena Bagirahonan.

Sara har "pondus" här hemma och Bagirahonan "tror" att hon bestämmer, så det är lite lustigt att se dom.

Sara parar för övrigt allt o alla nuförtiden,undrar vad som hände då dom kastrerade henne *ler*

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Annkis54
0

#5 ja det kan ju vara en möjlighet:)
jag har stängt in henne med min hane nu så får vi se hur det går..
kanske blir han paradCoolOskyldig

#6 ha ha…ja vad som helst kan hända tydligen

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

simzonites
0

Jodå det förekommer här hemma också att honorna parar andra honor. Ibland får jag känslan av att de tröttnar på den andra honans löpskrikande och tänker "ja, ja, kom hit så ska jag para dig så kanske du håller tyst sen" Flört Här hemma är de honor som är äldre och mer dominanta som gör så.

Vår svarta hona Baby har hållt på att para som en galning på mina armar till och från. Hon blev också väldigt aggressiv mot en del av de andra katterna. Hon visade sig ha en cysta på ena äggstocken som gjorde att hon fick stor obalans i sina hormoner, därav det "översexuella" beteendet. nu är hon kastrat sedan lite mer än en månad tillbaka och har slutat para mina armar även beteendet gentemot de andra går åt rätt håll men enligt veterinären kan det ta ett bra tag innan hormonerna ställt sig till rätta.

/Lotta

Annkis54
0

#8 hmm…nåt sånt kanske det kan vara oxå ja…

just nu är det 3 st honor som går o "kuttrar" runt varann o Bossen couldn´t care less.
Han gillar lammkött har det visat sig:):)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

roisleo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Anki

tittade in här och fick se ditt inlägg. Skrattande

Min Idun är en rackare på att ta hanarna i nacken och para dom när de är trötta. Hon är mycket intensiv när hon löper.  Det spelar ingen roll om det är kastrater eller de andra damerna.

Hennes, mors, farmor gjorde så ca. 2 veckor innan hon skulle löpa

Trodde att det låg i deras gener att göra så. Idun kan även göra så

nu när hon är dräktig och snart skall ha bebisarna

Men förnyligen gjorde min Sötis (blåsilversköldpaddstabbyn) som inte är släkt med Iduns linjer, det  på Pirlanta som är ett 1/2 år och på en annan hona som är 1 1/2 år

Sötis har nyligen parat och är nöjd så då kan man undra varför hon gjorde så.

Jag tror att när de gör så, skall visa att de är högst i rang just när de är dräktigga

Men håll med om att det ser lustigt ut…..Flört 

skickar med bild på när Idun tyckte Ramiro tröttnat

Kram-Missar

www.leo-rois.se

Annkis54
0

haha
ja visst är de roliga
Blossom parar nu sin 3:e hona hahahaha

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se