Perser iFokus

Perser

Etikett: ot-allmänt-prat
Läst 339 ggr
Uffe
0

Nu är jag snart alldeles yr i bollen

Jag hjälper till med översättningar till Plan.

Och håller på med en bautalång årsredogörelse från Vietnam till en fadder. Och jag har bara kommit halvvägsLedsen

Kittentotts-deleted
0

Ja då förstår jag du är snurrig! Jag/Vi letar efter fadderbarn.

Uffe
0

Jag har, en kille på 8 år i Bolivia

[sugarcane]
0

Och jag en liten gosse på 6 år på ryska Kolahalvön. Jag har även besökt den barnbyn och hälsat på en väninnas fadderbarn, det kändes väldigt i hjärteroten. Efter det blev jag själv fadder till ett barn i samma by.

Kittentotts-deleted
0

Nu blev jag nyfiken!!! Vi har letat lång tid efter ett Ryskt fadderbarn, Snälla säg mig vad jag finner detta? Har sökt överallt på nätet.

[sugarcane]
0

Jag gjorde så här: Den aktuella barnbyn är byggd och administreras av Norge, men jag började att ta kontakt med SOS Barnbyar i Sverige för att höra om det var möjligt att få bli fadder i just den här byn ändå. Inga problem!  De förmedlade kontakten (sker via Österrike).

Men SOS Barnbyar har flera barnbyar i Ryssland, så det är bara att ta kontakt med dem och säga att du är intresserad av ett fadderbarn i Ryssland. Du får däremot inte välja kön eller ålder på barnet, det bestäms av Österrike i samråd med ryska SOS.

Hur det går till att bli fadder via Plan vet jag inte, men det kanske Uffe kan berätta om?

Uffe
0

Det är väl ungefär lika lätt. Nu blev jag fadder när de hade sin första TV-gala 1997.
Jag valde ett spansktalande barn för att jag kan spanska och tyckte det var roligare att kunna skriva direkt på språket
Hos plan får man välja både kön och var man vill att barnet skall bo:
Sen finns ett annat alternativ, att man kan bli nån forma av fadder om man hellre vill ha  någon äldre ungdom, minns inte vad det var de kallade detvför

Men om man går till Plans hemsida så finns all info där

www.plansverige.org

Kittentotts-deleted
0

Okej! Härblir problemet att vår pojke vill ha en liten söt flicka att ha t fadderbarn. Men jag ska kolla detta med Plan mer, vi tittade på deras sida vid faddergalan, men vi såg inget om Ryssland. Vi vill kunan resa dit vi har vårt fadderbarn för pojken ska få en bild av detta landet.Men vi kollar lite till, Tack så hemskt mkt för hjälpen!

Uffe
0

Man får ju gärna åka och hälsa på ett fadderbarn i Plan ocksså

Kittentotts-deleted
0

Låter som vi letar en modell t pojken när jag läserGeneradFör er som inte vet, jag har en pojke med autism, han leker mest med flickor i skolan då de är mjukare, han är omtyckt av flickor för han är så snäll o mjuk av sig.Tror mest att detta är som mkt annat en fix ide, men hade varit kul få tag i en flicka iallafall.Tack för hjälpen! Vi letar efter vårt fadderbarn, kommer säkert finna någon som vi kan hjälpa också.

[sugarcane]
0

Då tycker jag det låter som om Plan är  bäst för er. Men ni kan ju alltid skriva till SOS och förklara varför ni vill bli fadder till en flicka, det kan ju hända att de tar hänsyn till era önskemål med de omständigheterna.

Va kul att kunna skriva direkt till sitt fadderbarn, Uffe! Jag får skriva på engelska, och jag har en jag känner som översätter på plats - men det är trots allt inte samma sak.

Uffe
0

Nej det blir ju lite personligare när man kan skriva direkt själv, som översättare ser jag ju en del översättningar av brev från barnen som är gjorda på plats, ibland är de helt vansinniga. Så nu har jag bett att få se alla barnens brev i original i stället