Perser iFokus

Perser

Etikett05-kattungar
Läst 3419 ggr
missalice
0

Lilla kattungen leker inte...

Jag hämtade min kattunge i helgen och allt verkar gå bra, han äter, går på lådan och är väldigt social. Men han vill inte leka. Han följer leksaken med blicken men verkar inte intresserad av att leka med den. Börjar bli en aning orolig.

Någon som har något förslag på varför eller vad man kan göra åt det?

Lill-Kisse
0

Alla kattungar leker inte mycket och inte med vad som helst. Han tycker nog inte den leksaken verkar så inressant helt enkelt. En vill leka med en lätt boll, en annan vill ha en tung. En vill rusa efter en låtsasmus, nån annan tycker att fjädervippa på pinne är det enda roliga. En prasslig papperstuss kanske är allra bäst.

Din katt har så mycket nytt att upptäcka i sitt nya hem, så det räcker kanske för närvarande.

Firinella
0

Min kompis hade en gång en kattunge som verkade vara som din. Hon var ensamkatt. Det slutade med att hon köpte en till kattunge (efter 3 veckor) och du kan tro det blev fart på dom. Nu är hennes perser 13 år och den ena dog för inte så länge sedan och den andra sörjde så nu fick hon skaffa en kompis till han som var kvar och då levde han upp igen trots sin ålder. Kan det vara något sådant kanske… det kan ju ibland bara ta lite tid att hämta sig från flytten. Kanske ska du ge den lilla lite mera tid…

missalice
0

Men jag har testat alla möjliga leksaker. både bollar, möss och leksaker på pinne.

Ja jag har funderat på om det är att han känner sig ensam, är ju van att bo med flera katter och även hundar.

Men jag får ge honom lite mer tid, så får jag se hur det går.

Annkis54
0

en kompis tror jag oxå

tänk dig själv att flytta ifrån kanska mamma/pappa syskon mm mm

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
0

hur går det nu??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

mallis
0

Min första katt blev lekfull först när hon fick en kompis… de "dundrar" omkring,,, jagar och brottas med varandra.  /Malou

Annkis54
0

skönt

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se