Varför anonym?
Hej alla på Pif!
Ganska så ny här och tycker oftast detta forum är trevligt att vara på, men jag undrar varför är en del anonyma och inte skriver vem dom är? Tycker det vore trevligt om alla kunde skriva sitt namn efter inlägg eller ??????
Sussie Headturners
Jag tycker att det vore trevligt och praktiskt om det syntes vilka av moderatorerna som var inne på forumet.
Hej! och vem är du?
#2 Läs min presentation.
Gjorde det men såg inget namn!!??
Jag väljer att vara anonym, med tanke på de påhopp här som man annars råkar ut för!
gå in på
där hittar du alla Medarbetare o sajtvärden
lägger du oss sen under "mina vänner" så kan du alltid se vilka av oss som är inne
Okej! Jag bara tycker att man ska stå för vad man skriver och det gör man genom att visa vem man är. Men det är bara min lilla tanke, alla gör ju så klart som man vill, Ha en bra dag vem du nu än är!
sussie Hermansson
Headturners
#7 Jag har ingen aning om vem du är fastän du skrivit ditt namn. Du har ingen presentation av dig själv heller.
Alla har inte hemsidor att hänvisa till och jag står för både det jag skriver och tycker.
Vad jag menar är ju att sitt riktiga namn eller katteri vore ju trevligt om man skrev efter sina inlägg
Sussie

Jag tycker också att det är synd att så många väljer att vara anonyma.
Stolt ägare till tre La permer

Jag är ny här och förstår inte vad ni menar?
Jag vill inte skriva mitt riktiga namn på ett ställe där så många människor läser, men det finns inga krav på det heller så varför ska man ifrågasätta det?Det är väl något man måste få avgöra själ.
Kanske när jag varit med ett tag och börjar lära känna någon, då kanske jag kan skriva mitt namn.
Lisa

# 11
Kan du vara snäll och byta "Lisa" till något annat namn eftersom du vill vara ANONYM!? Något som jag ALDRIG vill vara! Som anonym räcker det med NYperson!
Jag är den som skriver en hel del under namnet LISA och vill inte bli misstagen för just DIG som vill vara ANONYM!
Många gånger tidigare har jag ifrågasatt detta med att vara anonym på denna lista och har tyvärr fått inse att så kommer det att förbli.
I mitt tycke är det fega personer som bara vill ställa till en massa otrevligtheter men tycker själva att de kommer med konstruktiva, "inteligenta" inlägg som intresserar oss andra(?) ACK om det ändå vore så!!!
Min åsikt
Lisa
S*Amors Troll
Precis vad jag också menade Lisa, jag tror det blir mindre otrevligheter och "arga" inlägg om man väljer att inte vara anonym:)
Sussie

Till Lisa S*Amors Troll:
Jag heter också Lisa och därför skriver jag det. Jag tänker då inte byta, det står alltid Lisa när jag mailar eller skriver brev varför ska jag behöva byta ut mitt namn här då?
Näe det gör jag då inte. På avataren ser man ändå vem det är som skriver.
Jaha, är det bara de som uppger sitt namn och ev. hemsideadress som sitter inne med kunskaper och annat här, jamen då ser jag fram emot att läsa allt du och de andra skriver
Lisa
#12 Är du intresserad av diskussioner? Har aldrig sett dig delta i en endaste. Mer än då du bl.a hoppar på de som skriver anonymt.

Jag har ett förslag till er alla er som ledsnat på dessa anonyma individer!
SVARA INTE på deras inlägg så slipper vi en massa otrevliga inlägg i framtiden! (för många av dem är ju faktiskt otrevliga!)
Eftersom jag ju bara har smeknamnet Lisa kommer jag fortsättningsvis skriva mitt fullständiga namn
Gun-Lis Lehtonen (= Lisa L)
S*Amors Troll
Går väl inte att hoppa på någon som är anonym?? Och jag är inte intresserad av otrevliga diskutioner, det är därför du Sanitys inte har sett mig delta. Men tack för ditt svar nu vet jag varför du vill vara anonym
Sussie
Det har ju varit lite lugnare ett tag nu… men så kommer ett par provocerande inlägg…. Jag håller med Gun-Lis
bättre att strunta i att skriva nåt svar på dessa inlägg.
#19 Att ha den inställningen säger faktiskt ganska mycket om dig och #16. För det är inte särskilt svårt att lista ut vilka provocerande inlägg det är frågan om, eftersom det till 99% visas katter och utställningsresultat på perser i fokus och resterande 1% handlar om körslaget och div.
Oj det var absolut inte min avsikt att det skulle bli sånt här tjaffs, varför jag undrade varför man inte kan skriva sitt riktiga namn var för att många av inläggen som är otrevliga innerfattar anonyma personer.
Jag vill vara på detta forum för jag vill se kattbilder, utställningresultat, tips å råd , och vad glada människor skriver
Tusen tack till er som jobbar med detta forum å får det att fungera
Sussie
#23 Tack Sussie
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Desssa anonyma individer brukar kallas för forumtroll, och finns egentligen där bara för att ställa till oreda. De finns i nästan alla forum, och det finns lite olika skolor för hur man kan komma tillrätta med dem. själv tror jag att det är svårt att få bort dem eftersom det är enkelt att skapa ett nytt användarnamn.
Det tråkiga med PIF är att trollen i många fall vet vem de ger sig på, medans den som blir attackerad inte har en aning om vem trollet är….
Lite att läsa om forumtroll finns här: http://www.riktigtkaffe.se/showthread.php?t=4574

# 23
Jag ser ditt inlägg som om att du försökt få igång något…
För om du bara är intresserad av vad du skrev:
"Jag vill vara på detta forum för jag vill se kattbilder, utställningresultat, tips å råd , och vad glada människor skriver."
Varför startade du då denna tråd,
för det ligger ju inte i ditt intresse?
Eller är det en provokation från din sida?
En stilla undran, och jag avser inte att starta trubbel.
/
Ulla

# 26

/Anita

Håller med # 16. Verkar som vissa är här för att skapa trubbel och inte för att kunna diskutera på saklig nivå så jag tänker inte heller skriva eller svara. Jag tänker då inte sänka mig till deras låga nivå så jag säger bara att låt de hålla på för de tröttnar väl snart.
Tycker nästa synd om dessa "Forumtroll" de måste ha en väldans massa inbyggd ilska som de inte vet var de ska göra av eller så har de en konstig hobby dvs skapa oro och trubbel.
För att återgå till inlägget så håller jag med att det vore trevligt om man inte var så rädd för att skriva sitt namn. vad är man rädd för? Det är ju inte så att man ger ut sitt telefonnr precis. /Laila

Jag ser ju ingen anledning till att vräka ut mitt namn överallt. Vad gör det om jag ställer en fråga eller skriver att en katt är söt? Måste alla som googlar på mitt namn veta det i så fall?
Har man uppfödning förstår jag om man inte går ut det med. Inte kul att bli googlad och bara få upp en massa "mina katter är sjuka"-trådar, som exempel.
Och nej, jag bryr mig egentligen inte så mycket om att vara anonym överallt, men jag vill inte bli tvingad till att skriva ut hela mitt namn. Särskilt inte i varje inlägg, det är inte brev vi skriver, det är i ett forum, därav användarnamn och Avatar!
#28 Vad är det som säger att mina synpunkter skulle vara på en lägre nivå än dina bara för att jag har valt att vara anonym ?? Jag skrev bara utifrån vad jag kände igår, Efter att ha observerat det hela under en tid.. Ville inte skapa trubbel men tyvärr fick det inte vara kvar :(
Mvh
Anonym
Det är väl helt ok att man vill vara anonym på ett forum, problemen börjar ju när någon använder sig av sitt anonyma nick för att skriva provocerande inlägg enbart i syfte att skapa dålig stämning på ett forum.
Det är ju så mycket enklare att "häva" ur sig elakheter och spydigheter när de andra på forumet inte har en susning om vem de har att göra med. Lite speciellt blir det ju på sajter som handlar om till exempel specifika raser, vare sig det gäller katter, hundar eller hästar osv. för där finns ju olika bekantskapskretsar utanför forumet.
#25 tack för en intressant länk om forumtroll, något som tyvärr existerar på de flesta forum och skapar massor med merarbete för moderatorerna.
/Lotta
Ulla
Nej det var inte min avsikt att provosera, men även en som inte deltar i dom elaka hettsiga inlägg som ibland visas, kan ju få reagera, Du skriver att du inte ville starta trubbel? men jag tycker jag svarat ovan varför jag undrade varför man väljer att vara anonym. jag vill läsa dom intressanta inläggen och igår gick jag in för att läsa om trimfläkt, men de stod ju bara om att man var en" djurplågare" som använde sådana. Och det var skrivet av anonyma Jag menar de kanske inte hade blivit ett så hårt inlägg om man valde att skriva sitt namn, för de verkar som om man kan skriva vilken skit som helst när man är anonym.
Hoppas detta svar räcker för dig Ulla
mvh
sussie
#32 Varför reagerade du inte i den tråden då istället för att starta ännu en i raden om folk som skriver med signatur? För reagerat och tyckt att det var skit, det har du ju.
för den togs bort ju!
på grund av att tråden spårat ur låser jag den nu