Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 1446 ggr
Helen68
0

NU HAR DEN KOMMIT!!!!!

Äntligen har den kommit, min Pet Dryer!!!

Ska bli så kul att prova den i helgen!

tralalalalaaaaa   Skrattande

Helen

Annkis54
0

Åh du måste ge oss massa rapporter
jag har sååå stora funderingar på att skaffa mig en själv

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Headturners
0

Hej Helene!

jag undrar var du har köpt den ifrån?Glad

nyfiken på pris osv.

Sussie

www.headturners.se

ixidixi
0

Va kul :D Den är kanon !!!

Kram Chatrine

Helen68
0

# 2    Här är en länk till vart jag köpt den. Ska räkna ihop hur mycket det blev tillslut i pengar…rör sig nog om 4500-5000 kr. 

www.petdryer.com

# 1 Rapport kommer i helgen!Skrattande

Trevlig fredag

kramen Helen

Headturners
0

Tusen tack HelenGlad

ska genast kolla in den…..

trevlig helg

Sussie

Livandas
0

Meeeen Helen, du hade kunnat få köpa min i stället…..den står mest i ett hörn, för att den låter såååå förskräckligt illa! Jag har knappt använt min box, mina katter är inte förtjusta att vara i den.

Hoppas det funkar bra med dina katter, och att ljudnivån är mindre hög på din box:)

Ha en trevlig helg!

Kramar Susanne

englagirl
0

# 6

Christina på Balasores är säkert intresserad,jag skulle ha hjälpt henne för läääääääänge sen att beställa en men du vet min tid räcker aldrig till.

Skrikandes

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

GarpW
0

Här finns också ett exempel på katter som inte uppskattar sättet att torkas på. Inget märkvärdigt i det, kan jag tycka, utan mera självklart att det inte faller i god jord för djuren.

Men märkvärdigt är det, att ingen här är det minsta intresserad av på vilket sätt katterna visar sitt missnöje, eller varför matte besvärar sig att lyssna till vad djuren tycker!

Så trots den negativa klangen, kan jag av respekt för djuren, inte negligera att ställa frågan:

Hur tror ni våra djur uppfattar och uppskattar denna behandling av dem? - för att "VI" inte står ut med oljudet, inte hinner ta hand om dem på ett tidsödande men säkerligen mera trevligt sätt o.s.v!!!

englagirl
0

Ursäkta mig, men jag måste bara få förklara en sak i detta!

MINA katter gillar att sitta i den buren och på ett lugnt och varsamt sätt bli torra ISTÄLLET för det stress som många av katterna känner då de blir fönade med en vanlig hårfön som låter illa och som "vispar"runt huvudet och kroppen.

Jag hör väldigt många uppfödare säga….ja min katt gillar då inte att bli blåst,men jag håller  bara i den lite extra för att torka den torr???????????????????

Tror ni verkligen att katten uppskattar DEN behandlingen.

Ni som uttalat er i detta har förmodligen varken sett eller provat petdryern.

Det är själva motorn som låter och det är den man täcker över för att miska oväsendet i övrigt för ALLA andra katterna.

Nu är ingen av mina katter rädd för det ljudet då dom är vana med dammsugaren som går varje dag men att höra det ljudet i 40 min kanske inte är så roligt varken för mig,katterna eller grannarna.

Det tillhör en väldigt lång slang till buren så motorn hamnar långt ifrån buren och ljudet i buren är nästan obefintligt.

Katterna ligger nöjda i buren och blir blåsta med lagom värme och känner absolut ingen stress.

Du kan till o med ha burdörren öppen och katten ligger kvar för att bli torr.

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Helen68
0

jag svarar i den här tråden……Har läst båda.

Jag har ju tur att jag fått lånat en och provat på mina katter och dom gillar det. Annars skulle jag inte ha gjort mig råd att köpa en alls. OCH skulle jag märka nu att dom inte tycker om det så skulle det aldrig falla mig in att fortsätta använda den.

Jag gjorde det valet mellan den och en vanlig djurfön (orange, vet inte vad det kallas för) som jag också har provat och visst det skiljer lite i ljudnivån men inte så mycket.

Det som jag ist märkte var att den ena av mina katter som inte tycker om en vanlig blås och som jag får hålla i och "jaga" över trimmbordet låg stilla i buren och blev torr. De andra tycket också att det var het ok. Man kan ju även "koppla bort" buren och använda bara slangen och då är den ju som en vanlig blås (den orange) Så då blev det 2 st i 1.

Susanne det var ju synd att jag inte visste det men jag vet fler som ska prova min först innan de best en så du blir säkert av med den. Hör av mig;)

Ankis54 Jag återkommer med rapport på mail

Ha en jätte trevlig kväll

Helen

Annkis54
0

tack Helen
du kan maila mig på annki@annkriellas.se

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Tessan73
0

#9 Håller med dig till 110%, min katter tycker att det är jätteskönt att ligga i pet dryern i värmen, vissa av dom får man knappt ur fast dom är torra. Dom tycker det är lugnare att ligga så, en när man ska blåsa dom på trimbordet, vända och vrida på dom för att dom ska bli torra överallt.

Jag tror att alla använder den metod som funkar bäst på sina katter, och pet dryern funkar kanon till minaGlad

//Tessan