Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 335 ggr
Leffe
0

Hänger ni på

Uffe
0

Fantastisk idé. Nu har jag inte haft kattungar på tre år.
Men när de kommer så javisst.

Fram till dess är jag fadder i Föreningen Samvetet

vanessa
0

Det finns så många sätt att hjälpa katthem och de hemlösa, vanvårdade katterna över landet. Detta är några exempel från Föreningen Djurhjälpen. Uffe, underbart att du stöder Samvetet. De är riktigt bra på det de gör.

• En väldigt uppskattad gåva till domare gav Järva Kattklubb sina domare - fadderdiplom. Då får domarna månadsbrev från föreningen som berättar om katterna på hemmet, de får även sitt namn bredvid katten de blivit tilldelade. I gåvodiplomet så får de en bild också av katten de faddrar.  En del fortsatte sitt fadderskap hos oss :-). Dock är denna del ganska unikt för Djurhjälpen, med breven och fadderskylten bredvid katten. Det kan ni se på www.djurhjalpen.nu src="http://cornishrex.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />.
  • Ett annat sätt är att ge domarna en bur som de sponsrar. Då får de skylt på buren.
  • En del låter sina kattkullar efter försäljning donera en liten summa, allt från 10 kr unge och uppåt.
  • Sedan så kan era älsklingar bli sponsorkatter. Då hamnar de på vår hemsida med bild och så.
  • Många brukar donera foder som de fått på utställningarna till oss, för det inte passar deras katter. Vi bugar och tar tacksamt emot.

Några av många sätt man kan hjälpa ett katthem, oavsett vilket hem man stöder. Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Uffe
0

Jag vill bara göra alla uppmärksamma på att det finns många fler katthem och organisationer än just Djurhjälpen.

Var och en väljer givetvis den organisation som passa honom eller henne bäst

EddaM
0

Ja jag skall ge till Djurskyddets katthem här i Karlstad=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z