Perser iFokus

Perser

Etikett12-pälsvård
Läst 1560 ggr
mallis
0

Vad gör jag för fel?

Försökt bada och preparera min perserhona inför utställning,

Vad gör jag för fel eftersom kragen fortfarande ser skitig ut?

Tacksam för svar /Malou

mallis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bilderna kom inte med *L*

mallis
0

Har fattat att jag behöver införskaffa ny kamera Skrattande

mallis
0

En bild innan badet…

[Guardians]
0

Har du avfettat rejält innan badet? Goop?

Annika1963
0

Du kanske inte har sköljt ur allt shampo ordentligt.

/Annika

Bullan
0

Borstar du hela tiden då du fönar? Har märkt att det är mer eller mindre ett måste så att den inte får shans att krulla sej. Ja brukar använda karda, så att man verkligen slätar ut håren så att de fönas raka. Men sedan räcker det ju såklart att de är i vattenskålen, så är de krulliga igenObestämd

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

mallis
0

Har inte använt GOOP, YES och innan dess inpackning, sen Schampo… möjligt att jag sköljt för dåligt /Malou

mallis
0

#6 Måste man borsta vid fön? Tror det sliter på pälsen…

Headturners
0

Hej mitt tipps är att du slopar inpackning, ta bara lite yes utblandat med vatten å sen scampo å sen yes igen, när du tror att du skjöljt ur allt skölj tio minuter till, föna hårt och kamma samtidigt tills hon e helt torr.

mvh Sussie

yadhayezibas
0

#9 Yes efter schampot??? Hmmmm det skulle inte jag rekommendera. Då försvinner ju glans ämnen och återfuktningen ifrån schampot. Men smaken e som baken… delad… Cool 

Men jag håller med om att slopa inpackningen. Glad

Headturners
0

Har jag aldrig upplevt att glansen försvinner, men ja har ju även antistat å glansspray efter bad i blöt päls, men alla gör vi olika………. Man får väl prova sig fram vad man själv tycker e bäst…..

Sussie

mallis
0

Tack för tipsen Skrattande antistatspray har jag använt innan fön  /Malou

Bullan
0

#8 Nä, man måste inte, men just i kragen brukar jag alltid göra så för att slippa krullet inför utställning. Först blåsa halvtorrt, sedan föna och kamma med karda.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Annkis54
0

jag tyckte att katten såg bra ut jag:)
lite dåligt ursköljt kanske
jag kammar/borstar ALDRIG under tiden jag fönar
jag tycker att om man har en bra fön/blås så blir det inte krulligt
Men GOOP är jättebra
jag tar GOOP i torr päls ca 7-8 minuter…sen schampoo 2-3 ggr…balsam under magen o skölj skölj skölj:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

miascharming
0

Vad har du för trimfläkt ?

SofiaJ
0

När man har misslyckats lite med badet och inte har tiden att bada om . så rekomenderar jag att man köper gimpet torrpuder. Oxh så pudrar man där det flickar sig och borstar ordentligt. Då brukar pälsen se ganska bra ut ett tag i alla fall.

Så det kan vara ett försök om du inte får till det. En gång när vi var på utställning med Doris hade vi inte sköljt ur schampot ordentligt. Så då använde vi gimpet pudret och hon fick exellent preparerad båda dagarna.

Men såklart så är det bästa att göra rätt på en gång =).

mallis
0

#16  Lustigt :) Prövade faktiskt det dag 2 och det blev bättre *L*

mallis
0

Hur mycket GOOP skall man använda… Hur ofta?

ObestämdKramiz /Malou

yadhayezibas
0

Jag brukar göra så här

Du masserar in en liten kluttOskyldig goop i torr päls där katten är fet. Jag brukar  tex ta bakom öronen, armhålorna, kragen, magen o benen. Låt sitta i några minuter. Sen tvättar jag ur det med yes handdiskmedel. Funkar toppen. Vid varje bad om katten är fet i pälsen.

mallis
0

#19 Tack för rådet Skrattande / Malou

Mayer
0

Jag har en babybadbalja som katten får stå i med vatten och Yes,vatten och goop.Då får man ju in det rejält i pälsen tycker jag.